/  / Volkswagen Golf GTI vs Seat Leon FR

PORÓWNANIE | Volkswagen Golf GTI vs Seat Leon FR

SEAT Leon 2013
© IBRM Samar
SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013SEAT Leon 2013Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014Volkswagen Golf GTI 2014

Debiutujący w roku 1976 Volkswagen Golf GTI zapoczątkował nową podgrupę samochodów - Hot hatch - będących rozwinięciem seryjnych, rodzinnych hatchbacków o sportowe osiągi. Choć od tego momentu minęło prawie 40 lat, zadanie stawiane samochodom tej grupy jest nadal takie samo: zachowując walory rodzinnego hatchbacka mają zapewniać sportowe doznania. Do konfrontacji z Golfem GTI postanowiliśmy wystawić SEAT’a Leona w wersji FR wyposażonego w silnik benzynowy 1.8 TSI o mocy 180 KM.

Obecny na rynku od 2012 roku Volkswagen Golf VII generacji wydaje się być idealnym połączeniem samochodu rodzinnego ze sportowym zacięciem. Ładny, zgrabny, od momentu światowego debiutu zdążył zyskać rzeszę sympatyków. Jak w porównaniu z nim wypada nowy model SEAT Leon w wersji FR ?

Trzecia generacja Leona korzysta z nowej płyty głównej MQB. Modularna platforma pozwala na budowę wielu modeli różniących się nie tylko długością nadwozia, ale też rozstawem osi. Za design atrakcyjnego nadwozia Leona odpowiedzialny jest Jorge Diez.

Układ napędowy oraz osiągi
W obu przypadkach pod maską pracują doładowane silniki benzynowe: w Golfie, znana z innych modeli marki, turbodoładowana dwulitrowa jednostka. Zastosowanie turbosprężarki  pozwoliło na osiągnięcie 220 KM oraz 350 NM momentu obrotowego, co jest wartością aż o 100 NM większą niż w przypadku SEAT’a. Dysproporcja ta powoduje, że Golf w sprincie do "setki" jest szybszy o 0,6 sekundy (6,5 vs 7,1). W Seacie sprawdzona jednostka 1,8 TSI generująca moc 180 KM .W obu samochodach moc przenoszona jest za pośrednictwem dwusprzęgłowej skrzyni biegów DSG. Różnica polega na liczbie przełożeń - Golf posiada 6, a Leon - 7 biegów. O samej skrzyni biegów można mówić jedynie w superlatywach. Zaletą tej przekładani jest fakt posiadania dwóch sprzęgieł, dzięki temu zmiana biegu na wyższy odbywa się błyskawicznie i bez większych szarpnięć. DSG posiada również tryb pracy R, po przełączeniu na który zmienia się charakterystyka pracy skrzyni biegów. Redukcje następują przy wyższych prędkościach obrotowych, a przy gwałtownym przyspieszeniu oprogramowanie skrzyni pozwala na osiągnięcie czerwonego pola.


Bezpieczeństwo
Oba modele koncernu Volkswagena prezentują podobny poziom bezpieczeństwa. W testach zderzeniowych Euro NCAP uzyskały po 5 gwiazdek. Wyposażone są standardowo w siedem poduszek powietrznych (czołowe dla kierowcy i pasażera, dwie boczne na przednich siedzeniach, dwie kurtynowe oraz kolanowa dla kierowcy) oraz - za dopłatą - dwie boczne dla pasażerów tylnych siedzeń. Standardowo montowane mają układy stabilizacji toru jazdy ESP z wszystkimi obecnie dostępnymi funkcjami m.in. kontrolującymi rozkład sił hamowania czy to na prostej, czy w zakręcie, zapobiegającymi blokowaniu hamulców, wspomagającymi nagłe hamowanie, kontrolującymi przyczepność podczas przyspieszania czy elektroniczne blokowanie mechanizmu różnicowego. Dodatkowo, zarówno w Golfie, jak i Leonie zastosowano w standardzie hamulec multikolizyjny, pomagający ograniczyć skutki kolizji. Hamulec multikolizyjny automatycznie przyhamowuje pojazd po zderzeniu, aby w istotnym stopniu zmniejszyć występującą jeszcze energię kinetyczną i ograniczyć możliwość wystąpienia kolejnego uderzenia.

PODSTAWOWE WYPOSAŻENIE STANDARDOWE I OPCJONALNE

VW Golf GTI
SEAT Leon FR
Wersja GTI FR
Cena bazowej wersji [PLN]* 118 490
96 400

Klimatyzacja automatyczna S S
Radio MP3 S S
Wyświetlacz wielofunkcyjny s
S
Poduszki powietrzne przednie/boczne/kurtyny S/S/S S/S/S
Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego S S
Elektrycznie regulowane szyby przód/tył S/S S/S
Elektrycznie regulowane lusterka/podgrzewane S/S
S/S
Podgrzewane fotele przednie Dostępne w pakiecie-600zł
Dostępne w pakiecie-1911zł
Komputer pokładowy S
S
Światła do jazdy dziennej/LED S/S S/S
Lakier metalik 1840 2394
* podane ceny nie zawierają aktualnie obowiązujących rabatów

Gwarancja:
Oba modele objęte są gwarancją producenta: mechaniczna - na 2 lata( Golf), 4 lata w przypadku Seata( 4 lata lub do 120 000 kilometrów przebiegu w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu) na lakier - 3 lata, na perforację – 12 lat. Ważność assistance jest dla obu taka sama i wynosi 2 lata.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane