/  / V60 Cross Country – Crossover też musi być

V60 Cross Country – Crossover też musi być

null
© Volvo
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Szwedzkie Volvo w ofensywie. Podczas wystawy w Los Angeles światło dzienne ujrzy wersja Volvo V60 Cross Country. Na rynku amerykańskim sprzedaż ruszy tuż po premierze, natomiast w Europie to uterenowione auto zobaczymy w maju 2015.

Debiut V60 Cross Country jest rozbudowaniem segmentu uterenowionych kombi, w którym szwedzka marka czuje się jak przysłowiowa ryba w wodzie. Europejczycy coraz chętniej wyjeżdżają poza miasto, opuszczając utwardzone drogi. Od lat na całym świecie obserwowany jest również trend zwiększonego zainteresowania autami typu SUV oraz crossover.

W porównaniu do "zwykłego" V60 odmiana Cross Country ma zwiększony prześwit o 65 mm (wynosi ponad 20 cm). Wzmocniono także zawieszenie, którego wybrane elementy pochodzą z XC70. W aucie zastosowano ponadto układ kontroli trakcji oraz system zarządzania momentem obrotowym, przekazywanym na napędzane koła.

V60 Cross Country będzie dostępne z 18- lub 19-calowymi felgami do wyboru. Wysoki profil opon sprawia, że koła poradzą sobie z wysokimi krawężnikami czy wyboistymi drogami.


Oprócz zwiększonego prześwitu w V60 Cross Country znajdziemy więcej rozwiązań, które przydadzą się kierowcy po opuszczeniu asfaltowych dróg (np. przednia i tylna osłona podwozia, boczne listwy ochronne oraz przedłużone błotniki). Omawianą wersję poznamy także po zintegrowanym układzie wydechowym i innym wzorze skórzanej tapicerki z brązowym szwem.

Gama silnikowa
Pierwsze egzemplarze V60 Cross Country przeznaczone na rynek amerykański dostępne będą m.in. w wersji T5 AWD z pięciocylindrowym silnikiem benzynowym 2.5, który rozwija maksymalnie moc 250 KM. Ta wersja będzie dostępna wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów.

Na wszystkich innych rynkach Volvo V60 Cross Country zadebiutuje w pierwszej połowie roku 2015. W ofercie pojawią się także silniki Diesla. W wersjach z napędem na cztery koła (D4 AWD oraz D5 AWD) szwedzka marka postawiła na jednostki pięciocylindrowe o pojemności 2,4 litra.

W gamie będzie także wersja przednionapędowa z nowym dwulitrowym dieslem z serii Drive-E.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane