/  / Używany VW Golf marzeniem Polaków

Używany VW Golf marzeniem Polaków

otoMoto.pl|
null
null

Polski serwis ogłoszeń motoryzacyjnych otoMoto.pl już po raz ósmy przyznał nagrody w rankingu Internetowy Samochód Roku, w którym wyróżnia najbardziej poszukiwane samochody na polskim rynku. W 2012 roku, po raz drugi z rzędu, najbardziej pożądanym samochodem w Polsce okazał się Volkswagen Golf.

W głównej kategorii rankingu – samochodów osobowych, z imponującym wynikiem 3,7 mln zapytań, VW Golf pozostaje niekwestionowanym liderem rynku samochodów używanych w Polsce. Niewiele mniejszym zainteresowaniem cieszył się w ubiegłym roku VW Passat (3,5 mln zapytań), za którym, z wynikiem 3 mln zapytań, uplasowało się Audi A4.

Ta trójka, podobnie jak w ubiegłorocznej edycji odzwierciedla wyraźnie zamiłowanie Polaków do niemieckiej motoryzacji. Pojazdy zza Odry stanowiły siedem z dziesięciu najpopularniejszych modeli 2012 r. Poza podium, uplasowały się kolejno: Opel Astra, Audi A6, Ford Focus, BMW serii 3, Opel Vectra, Ford Mondeo oraz Skoda Octavia.

Golf triumfował również w nowej kategorii obejmującej zapytania z urządzeń mobilnych, takich jak smartfony czy tablety. Na kolejnych miejscach znajdziemy kolejno: Opla Astrę, Audi A4, Volkswagena Passata, Audi A6, Opla Vectrę, Forda Mondeo, Forda Focus, Audi A3 i Hondę Civic.

- Co prawda upodobania użytkowników tych urządzeń pozostają zbliżone do tradycyjnych, jednak w ich przypadku można zaobserwować pewne ciekawe prawidłowości. Zapytania jakie trafiają do mobilnej wersji otoMoto.pl dotyczą zwykle samochodów nowszych, lepiej wyposażonych, a co za tym idzie droższych - mówi Piotr Grzemski, brand manager otoMoto.pl.

Co więcej, VW Golf okazał się również autem marzeń Polaków. Z analizy otoMoto.pl wynika bowiem, że idealny samochód internauty (o najczęściej wybieranych parametrach) to bezwypadkowy VW Golf z 2008 roku, w czarnym kolorze, z silnikiem diesla o pojemności 1,8 litra, z ręczną skrzynią biegów i klimatyzacją. Auto takie internauci najchętniej kupiliby na Śląsku, w cenie 5 tys. zł.

Poszukiwany nowy Duster
O ile w kategorii samochodów używanych dominuje niemiecka motoryzacja, jeśli chodzi o nowe auta, Polacy zdają się przedstawiać zupełnie odmienne zainteresowania. Rezultaty w kategorii nowych samochodów zostały uzyskane w oparciu o dane z konfiguratora nowych samochodów serwisu mojeauto.pl.

Najbardziej poszukiwanym nowym autem osobowym 2012 r. była Dacia Duster. Ten kompaktowy SUV zdecydowanie zwyciężył nad wieloletnim liderem polskich rankingów sprzedaży - Skodą Octavią oraz koreańskim hitem ostatnich dwóch lat – Kią Sportage. Lista najpopularniejszych samochodów nowych wskazuje na dużo bardziej pragmatyczne podejście klientów salonów, w stosunku do tych, odwiedzających komisy. Na liście TOP10 nie znajdziemy luksusowych limuzyn, a raczej popularne modele o optymalnym stosunku jakości do ceny.

Pierwszą dziesiątkę, obok wspomnianych wyżej modeli tworzą kolejno: Opel Astra, Ford Focus, Volkswagen Golf, Chevrolet Cruze, Skoda Fabia, Kia cee’d, Hyundai i30 oraz Kia Rio.

Pojazdy użytkowe: konserwatywne wybory
W tegorocznej edycji rankingu Internetowy Samochód Roku, poza tradycyjnym podsumowaniem rynku samochodów osobowych, nagrodzone zostały również pojazdy użytkowe w następujących kategoriach: samochody dostawcze, samochody ciężarowe, maszyny budowlane oraz maszyny rolnicze. W tych kategoriach wyraźnie rysującym się trendem są dosyć konserwatywne wybory użytkowników serwisu otoMoto.pl. W większości z nich najbardziej poszukiwane są pojazdy i maszyny największych producentów, obecne na rynku od lat i cieszące się dobrą opinią. I tak, najpopularniejsze samochody dostawcze to Mercedes Sprinter (kategoria używane) oraz Fiat Ducato (nowe). Mercedes, z modelem Actros, triumfował również w kategorii używanych samochodów ciężarowych. Wśród maszyn budowlanych zdecydowanie najczęściej poszukiwana była koparko-ładowarka JCB 3cx, a spośród maszyn rolniczych najczęściej poszukiwaliśmy Ursusa c360.

Zmiany na rynku samochodów używanych
Analiza 6,5 miliona ogłoszeń samochodów osobowych zamieszczonych w ubiegłym roku w serwisie otoMoto.pl pozwala na precyzyjne określenie stanu polskiego rynku samochodów używanych. - Pomimo niesprzyjających warunków gospodarczych, a może właśnie dzięki nim, rynek samochodów używanych zdaje się nie odczuwać spowolnienia w znacznym stopniu. Przybywa nie tylko ogłoszeń, ale także klientów. Co więcej, bardzo wyraźnym trendem w ubiegłym roku był wzrost średniej ceny samochodów używanych oferowanych do sprzedaży, ale także odmłodzenie floty. Przyjmując wartości średnie – używany samochód w Polsce ma dziś 10 lat i kosztuje ok. 23,5 tys. złotych, o 1 tys. więcej niż rok wcześniej – mówi Piotr Grzemski.

Oczywiście średnia cena oferowanych samochodów nie mówi wszystkiego o kondycji rynku. Dużo istotniejszym parametrem wydaje się siła nabywcza kupujących, a ta również w zeszłym roku rosła. Wyszukiwane samochody w ubiegłym roku były wyraźnie droższe i oscylowały najczęściej wokół 10 tys. zł.

- Ciekawym trendem jaki obserwowaliśmy w ubiegłym roku był wyraźny spadek zainteresowania samochodami z silnikami diesla (choć nadal tego rodzaju auta stanowiły 49% zapytań) i przesunięcie uwagi kupujących w stronę niewielkich jednostek benzynowych. Była to reakcja na mocne zwyżki cen oleju napędowego na przełomie 2011 – 2012 r., która niemal natychmiast wpłynęła na rynek samochodów używanych – mówi Piotr Grzemski. – W kolejnym roku spodziewamy się dalszego wzrostu rynku samochodów używanych ze względu na niepewną sytuację gospodarczą i rezygnację wielu kierowców z zakupu nowych pojazdów – dodaje.

Metodologia badania
Ranking powstaje na podstawie analizy zapytań użytkowników serwisu otoMoto.pl, poszukujących samochodów używanych. W tegorocznej edycji rankingu wzięto pod uwagę ponad 250 milionów zapytań, precyzyjnie odzwierciedlających zainteresowania polskich kierowców, jeśli chodzi o auta używane. Co istotne, ranking powstaje w oparciu analizę rzeczywistych zachowań użytkowników, nie zaś na podstawie głosowania czy deklaracji.

Serwis otoMoto.pl to internetowa giełda motoryzacyjna, dająca osobom prywatnym oraz firmom możliwość szybkiego, taniego i sprawnego handlowania nowymi i używanymi pojazdami. Baza ogłoszeń zawiera oferty sprzedaży samochodów osobowych, motocykli, aut dostawczych i ciężarowych, maszyn budowlanych
i rolniczych.

Jak wynika z raportu Megapanel PBI/Gemius za 2010 rok, otoMoto.pl jest najczęściej odwiedzanym motoryzacyjnym portalem ogłoszeniowym w Polsce. Popularność serwisu dynamicznie rośnie - liczba odsłon otoMoto.pl w zeszłym roku zwiększyła się aż o prawie 120 mln. otoMoto.pl znajduje się również wśród 100 najpopularniejszych polskich stron internetowych według Google. W styczniu 2011 roku serwis awansował w rankingu o cztery pozycje, zajmując 16 miejsce.

Pełen raport Internetowy Samochód Roku 2012 można pobrać ze strony: www.internetowysamochodroku.pl
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane