/  / Ulepszony Hyundai i30 jedzie do salonów

NOWOŚĆ | Ulepszony Hyundai i30 jedzie do salonów

null
© Hyundai
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Udoskonalony model Hyundai i30 – w wersji hatchback oraz kombi – zadebiutuje na polskim rynku mniej więcej jednocześnie, czyli pod koniec marca 2015.

Hyundai i30 zadebiutował na rynku europejskim w roku 2007. Dotychczas pojawiły się w salonach dwie generacje tego samochodu, a łączna sprzedaż przekroczyła już poziom 600 000 egzemplarzy. Kompaktowy Hyundai przeszedł do historii m.in. jako pierwszy model marki, który zawędrował aż do finału prestiżowego konkursu o nagrodę Car of the Year.

W tym roku kalendarzowym koreańska marka zdecydowała się na wprowadzenie do sprzedaży na rynku europejskim – a tym samym i polskim – najnowszej wersji Hyundaia i30 po zmianach modernizacyjnych. Auto można rozpoznać m.in. po przeprojektowanej przedniej części nadwozia, gdzie uwagę wraca mocniej zaakcentowany kształt sześciokątnego grilla oraz nowe reflektory wielofunkcyjne, które będzie można wyposażyć np. w światła bi-ksenonowe.

Bazową wersję silnikową dla Hyundaia i30 stanowi przebudowana jednostka czterocylindrowa 1.4 z rodziny Kappa, która generuje maksymalnie 100 KM mocy, jednak od poprzednika jest wyraźnie lżejsza (teraz waży tylko 87 kg); według oficjalnych danych fabrycznych, średnie zużycie paliwa wynosi w cyklu mieszanym od około 5,6 l /100 km.

Kolejną nowinką w gamie Hyundaia i30 jest pojawienie się 7-stopniowej przekładni z dwoma sprzęgłami (7DCT). Będzie ją można wybrać jako opcję dla 1,6-litrowego diesla 110/136 KM oraz dla benzynowego 1.6 GDI 135 KM, zamiast oferowanego wcześniej 6-biegowego automatu.

Wisienka na torcie
Ukoronowaniem gamy modelowej jest usportowiona wersja Hyundai i30 Turbo – w dalszym ciągu nie ma jednak pewności, czy ta akurat odmiana trafi ostatecznie również do sprzedaży na polskim rynku. Hyundaia i30 Turbo napędza doładowany silnik benzynowy 1.6 T-GDI, który rozwija moc 186 koni przy 5500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 265 Nm, dostępny w przedziale 1500-4500 obr./min. Do zmiany biegów służy kierowcy "manual" o 6 przełożeniach.

Sprint to "setki" zajmować będzie w przypadku i30 Turbo około 8 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 219 km/h. Producent deklaruje też, że średnie zużycie paliwa kształtuje się na poziomie około 7,3 l/100 km.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane