/  / Ulepszone Audi A3

NOWOŚĆ | Ulepszone Audi A3

null
© Audi
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Kompakt marki z Ingolstadt doczekał się zmian modernizacyjnych. W gamie pojawi się m.in. nowy silnik benzynowy – 1.0 TFSI.

Wspomniany benzyniak 1.0 TFSI zapewnia kierowcy moc maksymalnie 115 koni mechanicznych oraz do 200 Nm momentu obrotowego, z którego można skorzystać w zakresie od 2000 do 3500 obr./min. Według zapewnień producenta, omawiany silnik jest ekonomiczny, jednak nie odbiera jednocześnie użytkownikowi przyjemności podczas jazdy. Konkretnych danych na temat zużycia paliwa ani osiągów nie podano.

Audi zaznacza, że podstawowy trzycylindrowiec w gamie – podobnie jak wszystkie pozostałe silniki w ofercie A3 – spełniają normę emisji spalin na poziomie Euro 6.

Z kolei rolę bazowej jednostki wysokoprężnej w gamie odgrywa nowy silnik 1.6 TDI (110 KM). Można go zestawić z manualną skrzynią 6-biegową lub z dwusprzęgłowym S-Tronic o 7 przełożeniach.

W Audi A3 siła napędowa przekazywana jest standardowo na koła przedniej osi. Stały napęd na cztery koła quattro przewidziano opcjonalnie dla silnika 2.0 TDI o mocy 150 koni.




Kosmetyka nadwozia i nowe systemy
Od poprzednika nowe A3 odróżnia się m.in. zmienionym kształtem reflektorów oraz tylnych świateł. Do tego dochodzi jeszcze chociażby lekko zmodyfikowana atrapa chłodnicy Singleframe, która sprawia wrażenie szerszej i bardziej wyostrzonej.

Do samochodu można będzie zamówić takie rozwiązania jak przednie reflektory Matrix LED czy Audi Virtual Cockpit, cyfrowo wyświetlający na monitorze o przekątnej 12.3" wszystkie ważne informacje w postaci grafik o wysokiej rozdzielczości. To rozwiązanie znane już użytkownikom pojazdów z wyższych segmentów.

Podczas jazdy nad bezpieczeństwem pasażerów czuwa m.in. udoskonalony system utrzymania pasa ruchu (Active Lane Assist) oraz układ Pre Sense Front, który zawiera funkcję wykrywania niebezpieczeństwa przy potrąceniu pieszego.

Użytecznym rozwiązaniem może okazać się ponadto system jazdy w korkach, współpracujący z Adaptive Cruise Control z funkcją Stop&Go. Nowa technologia utrzymuje auto w odstępie od jadącego z przodu pojazdu, a w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów po całkowitym, krótkim zatrzymaniu samochodu sprawia, że ten ponownie rusza.

W określonych warunkach asystent jazdy w korku może nawet na krótko przejąć w A3 kontrolę nad prowadzeniem samochodu.


AUTOR: RAFAŁ ŻAGLEWSKI
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane