/  / Tylko 1 litr/100 km w Renault

Tylko 1 litr/100 km w Renault

null
© Renault
nullnullnullnullnullnullnullnullnull

Prototyp Eolab, będący wizytówką innowacyjnych rozwiązań spod znaku Renault, stanowi odpowiedź na wyzwanie stworzenia auta o ultraniskim zużyciu paliwa.

Wynoszące zaledwie 1 l/100 km zużycie paliwa w prototypie Eolab jest efektem połączenia trzech składników: aerodynamiki, obniżenia masy oraz benzynowo-elektrycznego napędu Z.E. Hybrid:
1. Aerodynamika: kształt nadwozia maksymalnie ułatwiający rozcinanie strugi powietrza oraz ruchome części takie jak aktywny spojler oraz wysuwane boczne elementy aerodynamiczne.

2. Obniżenie masy: "kuracja odchudzająca" pozwoliła obniżyć masę pojazdu o niemal 400 kg w porównaniu do aut z segmentu B, w szczególności dzięki wielomateriałowemu nadwoziu, wykonanemu z elementów stalowych, aluminiowych i kompozytowych oraz ważącemu zaledwie 4 kg magnezowemu dachowi.

Obniżenie masy korzystnie wpłynęło na kolejne elementy: pozwoliło zmniejszyć rozmiary, a w konsekwencji koszty podzespołów prototypu (silnika, akumulatora, kół, hamulców itd.), umożliwiając jednocześnie sięgnięcie po kosztowniejsze materiały.

3. Technologia Z.E. Hybrid: to nowe, kompaktowe, przystosowane do ładowania i przystępne cenowo hybrydowe rozwiązanie zapewnia skrajnie niskie zużycie paliwa, a co najważniejsze – "zeroemisyjną" jazdę na trasach o długości do 60 km, z prędkością do 120 km/h.

W ramach budowy omawianego prototypu Renault pracuje nad technologiami niezbędnymi do wprowadzenia na rynek samochodu zużywającego poniżej 2 l paliwa na 100 km jeszcze przed rokiem 2020.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane