/  / Trzecie urodziny Mazdy w Polsce

Trzecie urodziny Mazdy w Polsce

Spółka|
null
© Mazda
nullnullnullnullnullnullnull

Firma Mazda Motor Poland oficjalnie rozpoczęła sprzedaż samochodów w czerwcu 2008 roku. Od tego czasu z autoryzowanych salonów wyjechały na polskie drogi 9 743 auta. Największą popularnością wśród klientów cieszy się Mazda6, zaraz za nią jest Mazda3 oraz Mazda2.

Mazda Motor Poland (MMPOL) oficjalnie rozpoczęła sprzedaż samochodów w czerwcu 2008. Od tego czasu z autoryzowanych salonów wyjechały na polskie drogi 9 743 auta. Największą popularnością wśród klientów cieszy się Mazda6 (3 271 sprzedanych egzemplarzy), zaraz za nią Mazda3 (2 906 sztuk) oraz Mazda2 (1 673 sztuk).

Sprzedaż modeli Mazda w Polsce (06.2008 – 05.2011):
- Mazda6: 3 271 sztuk
- Mazda3: 2 906 sztuk
- Mazda2: 1 673 sztuk
- Mazda CX-7: 1 079 sztuk
- Mazda5: 341 sztuk
- Mazda CX-9: 309 sztuk
- Mazda MX-5: 164 sztuk
SUMA: 9 743 sztuk

W czerwcu 2008 r. działało 11 autoryzowanych punktów dealerskich i dodatkowo 17 autoryzowanych stacji obsługi (ASO), a dziś sieć obejmuje 27 punktów dealerskich i 16 ASO. To znacznie ułatwiło dostęp do oferty Mazdy i usług serwisowych klientom z innych miast.

Współpraca dealerów z marką została pozytywnie oceniona w Ogólnopolskim badaniu satysfakcji dealerów samochodowych 2010: Mazda zajęła III miejsce w rankingu.

Wzrosła również świadomość marki na polskim rynku: w 2008 r. spontaniczne wskazania marki Mazda wśród respondentów badania Global Brand Pulse wynosiła 8%, natomiast w 2010 roku już 14%.

„14% to wynik znacznie lepszy od marek obecnych na polskim rynku nawet od kilkunastu lat; cieszy nas tak szybki rozwój i znajomość naszych modeli. Pierwszy etap promowania Mazdy na polskim rynku mamy za sobą. To okres intensywnych działań reklamowych - co ważne, w wielu wypadkach niestandardowych na polskim rynku - zgodnie z hasłem Mazdy próbujemy cały czas przełamywać konwencje. Najważniejsze dla nas jest pozytywne przyjęcie idei Zoom-Zoom, czyli radości z jazdy naszymi samochodami - podsumowuje Sylwester Baczkowski, dyrektor marketingu MMPOL.
   
Modele Mazdy zdobyły również uznanie polskich mediów, zdobywając liczne nagrody w tym między innymi:
- Mazda2: Auto Lider 2008, kategoria Reklama Prasowa, Auto Moto i Motor
- Mazda6: Kobiecy Samochód Roku 2008, kategoria Odkrywczy Pomysł, Twój Styl
- Mazda MX-5:  Best Cars 2008 i 2011, Kategoria ekonomia zakupu, Auto Motor i Sport
- Mazda MX-5: Samochód Roku Playboya 2009, kategoria Styl i Piękno - Playboy
- Mazda2: Studencka Fura 2009, magazyn Dlaczego i portal korba.pl
- Mazda3: Design Award 2009, kategoria auta kompaktowe, Auto Świat
- Mazda5: Złota Kierownica 2010, Auto Świat
- Mazda2: Najbardziej muzyczne auto 2010, Radio Eska
- Mazda5: Samochód dla Rodziny Playboya 2011, Playboy

Mazda Motor Poland została również uhonorowana wyróżnieniem Polskiego Klubu Biznesu za „Debiut w Biznesie 2008” i tygodnika Auto Świat (Auto 1 2009) – „Debiut Roku”.

Doceniono również działania reklamowe – pierwszy w Polsce serial internetowy z Mazdą2 – „Citylajf” zdobył nagrodę MIXX Awards (kategoria: wprowadzenie nowego produktu).

„Pierwsze trzy lata Mazdy w Polsce upłynęły nam głównie na budowaniu sieci sprzedaży i świadomości marki. Cieszy nas dobre przyjęcie naszych produktów: prawie 10 000 sprzedanych samochodów to wynik znacznie przewyższający pierwotne plany. Nie spoczywamy na laurach: nasze obecne działania mają na celu większą aktywność na rynkach lokalnych i ciągłe doskonalenie jakości obsługi. Przygotowujemy się również do przełomowego dla Mazdy momentu: wprowadzenia nowych modeli z technologiami Skyactiv, które wyznaczają przełomowy etap w historii marki, również w Polsce - podkreśla Łukasz Paździor, dyrektor generalny MMPOL.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane