/  / Toyota, Mazda, Honda… czyli japońskie hity z zagranicy

IMPORT 2015 | Toyota, Mazda, Honda… czyli japońskie hity z zagranicy

Zdjęcie 1088636131.jpg
© Toyota
Zdjęcie 1088636131.jpgZdjęcie 1088636718.jpgZdjęcie 1088636905.jpgnullnullnullnull002.jpg00027.jpgnullnullnullZdjęcie 1088625778.jpgZdjęcie 1088628017.jpgZdjęcie 1088628039.jpgAURIS_EX_041.JPG09.jpgZdjęcie 1088630224.jpg

W ciągu dwóch miesięcy bieżącego roku, w Polsce zarejestrowano 111 347 samochodów osobowych pochodzących z importu, o 6,7% więcej niż w 2014 roku. Niekwestionowanym liderem jest Volkswagen z liczbą 15 844 rejestracji. To niemal tyle samo, ile wynosi import wszystkich samochodów japońskich - 15 865 sztuk. Sprawdzamy zatem, jakie modele z kraju Kwitnącej Wiśni cieszyły się w tym czasie największą popularnością.

Ranking japońskich marek samochodów osobowych sprowadzonych do Polski w styczniu i lutym 2015 roku oraz zmiana procentowa w porównaniu z rokiem ubiegłym:
1. Toyota - 4 429 szt., (+7,47%),
2. Mazda - 3 506 szt., (-1,98%),
3. Honda - 2 248 szt., (+13,31%),
4. Nissan - 1 990 szt., (+15,16%),
5. Suzuki - 1 603 szt., (+14,09%),
6. Mitsubishi - 1 272 szt., (+13,67%),
7. Subaru - 461 szt., (+19,74%),
8. Daihatsu - 187 szt., (+8,09%),
9. Lexus - 133 szt., (+13,67%),
10. Infiniti - 26 szt., (-13,33%),
11. Acura - 6 szt., (bz.),
12. Isuzu - 4 szt., (bz.),
Razem – 15 865 szt., (+8,30%).

Toyota
Liderem wśród japońskich marek z importu jest Toyota, natomiast najpopularniejszym modelem - 1 206 sztuk - jest Yaris. Klienci najczęściej sprowadzali modele z roczników: 2004 (135 sztuk) i 2003 (135 sztuk), czyli pierwszą generację modelu po face liftingu, którego elementem rozpoznawczym były łezkowate reflektory. Na pudle znalazł się także Avensis - 921 sztuk (najpopularniejszy rocznik 2004) oraz RAV4 - 563 sztuki (najpopularniejszy rocznik 2004). Toyota Corolla znalazła się na czwartej pozycji z liczbą 427 sztuk, a jej najpopularniejszy rocznik to 2005 (90 sztuk).  Warto przypomnieć, że od 2006 roku samochód oferowany był tylko w wersji sedan (model E15, hatchbacka nazwano Auris) i ta wersja nie był sprzedawana np. w Niemczech. O pięć sztuk mniej importowano model Corolli Verso, najwięcej również z rocznika 2005 (106 sztuk). W obydwu przypadkach, podobnie jak w przypadku Yarisa, są to wersje poliftingowe, ze zmienionymi reflektorami.

Mazda
Druga pozycja Mazdy może być dla wielu pewnym zaskoczeniem. Na jej wysoką pozycję zapracowała głównie „szóstka”. W ciągu dwóch miesięcy import tego modelu wyniósł 1 188 sztuk, ustępując w rankingu o zaledwie 18 sztuk miejskiemu Yarisowi. Co ciekawe, biorąc pod uwagę model i rocznik, to 6-tka z 2003 roku jest najchętniej importowaną konfiguracją wśród aut japońskich (241 sztuk). Mniejszy import odnotowała „trójka” - 706 sztuk, najpopularniejszy rocznik to 2004 oraz „piątka” – 340 sztuk, najpopularniejszy rocznik 2006. W pierwszej piątce znalazły się jeszcze: Premacy (318 sztuk) oraz „dwójka” (306 sztuk).

Honda
Trzecią pozycję zajmuje Honda - 2 248 egzemplarzy. Jeśli Honda, to Civic. Japoński kompakt znalazł 812 nabywców, a najpopularniejszym modelem był stosunkowo młody rocznik 2006 (105 sztuk), czyli tzw. UFO. Wice liderem jest Accord - 506 sztuk - a najczęściej wybieranym rocznikiem 2003. To pierwsze egzemplarze modelu VII generacji. Kolejne miejsca zajęły Jazz (432 sztuki) i CR-V (306 sztuk). Tu ciekawostka. O ile w przypadku Jazza, najczęściej importowany był model z 2002 roku, to w przypadku SUV-a był nim 2007 rok.

Nissan
W przypadku Nissana liderem zestawienia jest miejska Micra - 550 sztuk. Najchętniej wybierany był model z rocznika 2003 (91 sztuk). Qashqai jest również popularny. W tym roku zarejestrowano 390 tych aut, przy czym najczęściej (87 sztuk) były to wersje wyprodukowane w 2008 roku. Klienci cenią sobie także nieprodukowane już modele: Primera (247 sztuk) oraz Almera (225 sztuk). Piątą pozycję zajął Note - 166 sztuk.

Suzuki
Suzuki to ciekawa firma. W przeciwieństwie do konkurencji, liderem importu jest terenowa Grand Vitara (454 sztuki), najczęściej ta z 2006 roku (109 sztuk). Dopiero na drugim miejscu znalazł się miejski Swift (338 sztuk) oraz na trzecim model SX4 (187 sztuk). W obydwu przypadkach najpopularniejszym rocznikiem produkcji był 2007 rok. W czołowej piątce marki, znalazł się jeszcze Ignis (138 sztuk) oraz Vitara (103 sztuki).

Mitsubishi
W przypadku Mitsubishi miejski model jest najchętniej ściągany z zagranicy. Jest nim oczywiście Colt - 341 sztuk. Jeśli Colt, to głównie model V generacji z rocznika 2005. Na drugim miejscu znalazł się Outlander - 171 sztuk, z najpopularniejszym rocznikiem 2007 (39 sztuk). W zestawieniu TOP5 marki są jeszcze: Space Star (155 sztuk, z czego 95% to van produkowany do 2005 roku), Carisma (145 sztuk) i Lancer (121 sztuk).

Subaru
Marka kojarzona głównie ze sportowymi modelami z napędem na cztery koła również ma zagorzałych zwolenników wśród importerów. Najchętniej sprowadzanym modelem był Forester - 180 sztuk. Podniesione kombi z doskonałym układem napędowym dobrze znosi upływ czasu. Wiedzą o tym importerzy. Najpopularniejszym rocznikiem był 1998! W pierwsze trójce znalazła się ponadto Impreza (107 sztuk) oraz Legacy (101 sztuk). Ostatnim modelem o kilkudziesięciu zarejestrowanych sztukach był Justy (38 sztuk). Pozostałe modele importowane były w mniejszych liczbach.

Daihatsu
Marka praktycznie nieobecna na polskim rynku znalazła więcej nabywców niż pozostałe 4 marki razem wzięte. Najpopularniejsze modele to Sirion (53 sztuki), Terios (48 sztuk) oraz Cuore (32 sztuki).

Lexus
Marka premium należąca do Toyoty jest znacznie rzadziej kupowana za granicą w porównaniu do niemieckiej konkurencji. Nie zmienia to faktu, że modele tej marki uchodzą za wzór jeśli chodzi o niezawodność. Wiedzą to nabywcy najpopularniejszego modelu IS (62 sztuki). Najchętniej wybierana jest pierwsza generacja pojazdu (ponad 70% importu) z rocznika 1999. W analizowanym okresie do Polski sprowadzono także 21 sztuk modelu RX, 17 sztuk modelu GS oraz 12 sztuk topowego modelu LS. W pierwszej piątce znalazł się także hybrydowy model CT (9 sztuk).

Infiniti
Luksusowa marka Nissana także ma swoich fanów w Polsce, którzy najczęściej ulegają pokusie zakupu SUV-a z rodziny FX (12 sztuk). Pozostałe modele importowane były w pojedynczych sztukach. Warto zaznaczyć, że średni rok produkcji importowanego Infiniti to 2012, dzięki czemu - obok Tesli ze średnim rokiem produkcji 2014 - jest to druga najmłodsza marka wśród wszystkich importowanych do Polski w bieżącym roku.

Poza dziesiątką znalazła się jeszcze nieoferowana nigdy w Polsce Acura (6 sztuk) oraz Isuzu (4 sztuki). Wybrane modele tych marek były importowane w pojedynczych sztukach.

Ranking TOP20 japońskich modeli samochodów osobowych importowanych do Polski w okresie styczeń-luty 2015 roku oraz zmiana procentowa w porównaniu z rokiem ubiegłym:
1. Toyota Yaris - 1 206 szt., (+8,16%),
2. Mazda 6 - 1 188 szt., (-2,22%),
3. Toyota Avensis - 921 szt., (+6,59%),
4. Honda Civic - 812 szt., (+6,70%),
5. Mazda 3 - 706 szt., (+17,08%),
6. Toyota RAV4 - 563 szt., (+3,30%),
7. Nissan Micra - 550 szt., (+4,76%),
8. Honda Accord - 506 szt., (+33,16%),
9. Suzuki Grand Vitara - 454 szt., (+8,09%),
10. Honda Jazz - 432 szt., (+9,37%),
11. Toyota Corolla - 427 szt., (-13,21%),
12. Toyota Corolla Verso - 422 szt., (+16,89%),
13. Nissan Qashqai - 390 szt., (+44,44%),
14. Mitsubishi Colt - 341 szt., (+25,83%),
15. Mazda 5 - 340 szt., (+7,59%),
16. Suzuki Swift - 338 szt., (+7,64%),
17. Mazda Premacy - 318 szt., (-20,5%),
18. Mazda 2 - 306 szt., (-0,97%),
      Honda CR-V - 306 szt., (+22,89%),
20. Toyota Auris - 272 szt., (+22,52%).

Jeśli japoński, to z benzyną
Samochody japońskie, poza tym że kojarzone są z niezawodnością, co zresztą potwierdzają cyklicznie pojawiające się rankingi usterkowości, to przede wszystkim chwalone są za niemal niezniszczalne jednostki benzynowe. Dane z importu potwierdzają duże zainteresowanie takimi silnikami. Według danych CEP za dwa miesiące tego roku, samochody zasilane benzyną stanowiły 69% importu. Dla porównaniu, średnia z całego importu wszystkich pojazdów dla samochodów z silnikami benzynowymi wynosi 53%.

Łącznie w styczniu i lutym zarejestrowano o 8,3% więcej aut japońskich w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, tj. o 1,6 punktu procentowego więcej niż wynosi wzrost dla całego importu wszystkich aut osobowych.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane