/  / Toyota C-HR Concept

NOWOŚĆ | Toyota C-HR Concept

Toyota|
null
© Toyota
nullnullnullnullnullnull

Podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu ma miejsce światowa premiera pojazdu koncepcyjnego TOYOTA C-HR. Jest to zarazem pierwsza interpretacja cross-overa segmentu C Toyoty, który niebawem zadebiutuje na rynku.

20 lat temu firma pokazała światu pierwszego w historii SUV-a, model RAV4. Całkowicie różniąc się od tradycyjnych samochodów terenowych, RAV4 zaskakiwał w swoim czasie niemal wszystkim: niewielkim, 2 litrowym silnikiem, zamontowanym poprzecznie w nadwoziu samonośnym o długości zaledwie 3,69 m, niezależnym zawieszeniem wszystkich kół, oraz niespotykaną stylistyką zewnętrzną.

Dziś, po 20 latach debiutuje model koncepcyjny C-HR, który łączy innowacyjność projektu pierwszej generacji Toyoty RAV4, zaawansowanie technologiczne kolejnej odsłony systemu hybrydowego, zapoczątkowanego przez Priusa C-HR już na pierwszy rzut oka wyróżnia się spośród wszystkich dostępnych do tej pory cross-overów segmentu C. Powstał w oparciu o nową platformę, zaprojektowaną z myślą o najwyższej precyzji prowadzenia. W połączeniu z pełnym napędem hybrydowym kolejnej generacji, będzie dawać wyjątkowe wrażenia z jazdy przy niespotykanie niskich kosztach eksploatacji.

C-HR Concept prezentuje nowe podejście do projektowania pojazdów tego typu. Kompaktowa i smukła kabina kontrastuje z masywną dolną częścią nadwozia i wyraźnie narysowanymi błotnikami. Przednia część pojazdu jest nie tylko rozwinięciem dotychczasowych koncepcji stylistycznych Toyoty Under Priority i Keen Look, ale także zapowiedzią, jak będą wyglądały nowe modele koncernu. Uzupełnieniem innowacyjnego wyglądu nadwozia jest oryginalny projekt tylnej części pojazdu, z charakterystycznymi światłami i ściętą linią bagażnika.

Projekt globalny z korzeniami w Europie
C-HR Concept jest kolejnym przykładem realizacji strategii „Toyota New Global Vision", ogłoszonej przez Akio Toyodę w 2011 roku. Uznając, że Europa jest miejscem o największej konkurencji w klasie samochodów małych i średnich, Toyota nadała swoim europejskim strukturom wiodącą rolę w ramach koncernu w planowaniu modeli segmentów A, B i C. Dlatego też w przypadku rozwoju projektu C-HR, kluczowa okazała się współpraca między centralą w Japonii a Toyota Motor Europe, dzięki której powstał pojazd trafiający w oczekiwania klientów w Europie.
 
Nowa platforma i napęd
Model C-HR Concept otrzymał zupełnie nową platformę o rozstawie osi 2640 mm. Całkowita długość pojazdu wynosi 4350 mm, szerokość 1850 mm, a wysokość 1500 mm. Za nowe doznania z prowadzenia odpowiada nisko położony środek ciężkości i wyraźnie zwiększona sztywność nadwozia. Pod maską będzie pracował system hybrydowy nowej generacji.

Dokonania hybrydowe Toyoty
Oferując rekordowo niskie zużycie paliwa i parametry środowiskowe, samochody hybrydowe są dziś realną alternatywą dla tradycyjnych pojazdów spalinowych. Potwierdzeniem tego stanu jest liczba ponad 7 milionów hybryd sprzedanych do tej pory na świecie przez Toyotę. W Europie, dzięki sukcesowi Yarisa Hybrid i Aurisa Hybrid, Toyota sprzedała od 2000 roku, kiedy w europejskiej dystrybucji pojawił się Prius, ponad 780 tys. samochodów hybrydowych, co daje ponad 10-procentowy udział w sprzedaży globalnej. W pierwszych ośmiu miesiącach 2014 roku Europejczycy kupili 107 tys. hybryd Toyoty i Lexusa, czyli 28% całkowitej sprzedaży koncernu w Europie Zachodniej.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane