/  / Toyota Auris – Nowości w środku i silnik 1.2 Turbo

Toyota Auris – Nowości w środku i silnik 1.2 Turbo

null
© Toyota
nullToyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015Toyota Auris 2015

W lipcu do salonów w Polsce wjedzie Toyota Auris po liftingu. Kompakt japońskiej marki wyróżnia się m.in. dzięki zmienionemu układowi deski rozdzielczej oraz nowej gamie silnikowej – wraz z doładowanym benzyniakiem 1.2 Turbo o mocy 116 koni.

W ramach liftingu Aurisa przednia i tylna część nadwozia zostały przeprojektowane tak, aby "japończyk" wizualnie sprawiał wrażenie mocniej i szerzej osadzonego na drodze. Zmiany stylistyczne miały w założeniu projektantów nadać też kompaktowej Toyocie bardziej prestiżowego i eleganckiego wyglądu. Nowy projekt dolnej części przedniego zderzaka poszerza optycznie całą sylwetkę pojazdu.

Podobny zabieg stylistyczny został przeprowadzony także z tyłu, gdzie znalazły się zupełnie nowe reflektory i bardziej masywny zderzak.

Reflektory przednie w Aurisie będą wyposażone w technologię LED – zarówno do jazdy dziennej, jak i w światłach mijania.

Nowa obsługa multimediów i klimatyzacji
Jak zapowiada Toyota, wnętrze Aurisa jest teraz zdecydowanie wyższej jakości. Do tego wrażenia przyczynia się mniej skomplikowany układ konsoli centralnej, lepsze połączenie materiałów oraz pełna unifikacja wszystkich elementów podświetlenia wnętrza.


Nowy jest także projekt tablicy przyrządów, z zegarami umieszczonymi w podłużnych tubach, pomiędzy którymi pojawił się kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego o przekątnej 4,2 cala.

W Aurisie całkowicie przekonstruowano panel centralny. Za szklaną taflą mieści się duży, zintegrowany wyświetlacz dotykowy i wszystkie elementy jego sterowania. Detale takie jak nawiewy, klamki czy okolice dźwigni zmiany biegów zostały wykonane z nowych, przyjemniejszych w dotyku materiałów.

Wrażenie jakości dają także nowe materiały wykończeniowe poszczególnych elementów całej deski rozdzielczej oraz nowe tapicerki.

Nowy silnik Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa
Debiutujący w gamie Aurisa, 4-cylindrowy silnik Turbo o pojemności 1197 cm3 z bezpośrednim wtryskiem paliwa będzie zapewniał osiągi na poziomie dotychczasowej jednostki benzynowej 1.6 Valvematic, przy zdecydowanie niższym zużyciu paliwa i emisji CO2. Motor wykorzystuje szereg technologii jak zmodernizowany system zmiennych faz rozrządu Dual Variable Valve Timing-intelligent Wide (VVT-iW), zachowując przy tym kompaktowe rozmiary i niską masę własną.

Nowy silnik rozwija moc 116 KM oraz maksymalny moment obrotowy 185 Nm, dostępny w szerokim zakresie od 1500 do 4000 obr./min. W połączeniu z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów układ zapewnia przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 10,1 s. oraz prędkość maksymalną 200 km/h. Jednocześnie – według danych producenta – średnie zużycie paliwa wynosi około 4,7 l/100 km, a w wariancie z automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów Multidrive S – nawet od 4,6 l/100 km.

Nowy diesel 1.6 D-4D
Oprócz wspominanego wyżej benzyniaka 1.2 Turbo klienci będą mogli kupić Aurisa w wersji z silnikiem 1.33 Dual VVT-i (99 KM) lub 1.6 Valvematic (132 KM). Natomiast w ofercie diesli będzie to wyboru jednostka 1.6 D-4D – zastępująca konstrukcję 2.0 D-4D, zaś silnik 1.4 D-4D został znacząco zmodernizowany.

1.6 D-4D
Nowy silnik 1.6 D-4D rozwija moc 112 KM i maksymalny moment obrotowy 270 Nm w zakresie 1750-2250 obr./min. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 10,5 s., od 80 do 120 km/h na V biegu – 10,9 s., a prędkość maksymalna to 190 km/h. Wyraźnie niższe w porównaniu do jednostki 2.0 D-4D jest zużycie paliwa (według danych fabrycznych od około 4,1 l/100 km).

Koszty użytkowania Aurisa z nowym dieslem zostały dodatkowo obniżone w wyniku dłuższych okresów międzyprzeglądowych (20 000 km).

Zmodyfikowany 1.4 D-4D
Znany z gamy napędowej Aurisa silnik 1.4 D-4D został nie tylko dostosowany do normy spalin Euro 6, ale także istotnie zmodyfikowany pod kątem osiągów. Toyota zastosowała nową turbosprężarkę, o wyższym ciśnieniu doładowania przy niskiej prędkości obrotowej. Ponadto modyfikacji poddano system wtrysku paliwa Common-Rail (wzrost ciśnienia wtrysku ze 160 do 180 mPa), zastosowano nowe tłoki i komorę cylindrów oraz obniżono poziom emisji NOx.

Omawiana jednostka rozwija moc 90 KM, a maksymalny moment obrotowy (205 Nm) jest teraz dostępny o 400 obr./min. wcześniej niż do tej pory (od 1400 do 2800 obr./min.). Według oficjalnych danych fabrycznych, średnie zużycie paliwa wynosi w cyklu mieszanym od około 3,4 l/100 km.

I wreszcie hybryda
Gamę zamyka wersja hybrydowa, składająca się z silnika elektrycznego oraz benzynowej jednostki o pojemności 1,8 litra. Od wielu miesięcy jest to najczęściej wybierany napęd Aurisa w Europie Zachodniej, gdzie stanowi już ponad 50% całkowitej sprzedaży modelu.

Przy średnim zużyciu paliwa deklarowanym przez producenta na poziomie około 3,5 l/100 km, hybrydowy Auris rozwija moc 136 KM, a sprint "do setki" trwa poniżej 11 sekund.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane