/  / Top marki w Europie

Top marki w Europie

null
© Skoda
null

Do końca roku kalendarzowego 2014 mamy coraz bliżej. Czy już wiadomo, która marka ma największe szanse w wyścigu o tytuł lidera sprzedaży nowych samochodów w Europie?

Według danych zbiorczych ACEA, najczęściej wybieraną przez europejskich klientów marką na rynku nowych osobówek jest aktualnie Volkswagen. Na producenta takich modeli jak m.in. Golf czy Passat postawiło od stycznia do końca września łącznie ponad 1 215 600 nabywców. To zarazem wynik lepszy od tego uzyskanego dokładnie rok wcześniej o 4,7%.

Z udziałem rynkowym wynoszącym około 12,3% Volkswagen jest już zdecydowanie poza zasięgiem innych marek na rynku europejskim. Przewaga nad resztą stawki jest ogromna. Wystarczy podać, że drugi w kolejności gracz – czyli Ford – uzyskał w okresie dziewięciu miesięcy bieżącego roku wynik na poziomie "tylko" 738 100 rejestracji.

Trzeci w kolejności jest Opel oraz siostrzana marka Vauxhall, której rezultat wynosi łącznie 683 800 egzemplarzy. Dodajmy, że zarówno firma Ford, jak i Opel wypracowały wzrosty i to o dynamice wyższej niż w przypadku Volkswagena (odpowiednio: +6,6% oraz 7,9%).

Maluchy próbują podgryźć lidera

Opel powinien mieć się jednak na baczności, ponieważ wynik zbliżony do marki spod znaku błyskawicy zanotowało czwarte w rankingu Renault. Firma z Francji – dzięki sukcesom takich modeli jak m.in. Clio oraz Captur – ma od stycznia na koncie już ponad 655 200 sprzedanych aut, czyli aż o 10,6% więcej niż przed rokiem.

Teraz miejsce piąte na liście najpopularniejszych moto-marek rynku europejskiego i kolejny producent znad Sekwany. To Peugeot, który może pochwalić się wynikiem na poziomie prawie 596 700 rejestracji przy wzroście o dynamice 6,6%. Co ciekawe, udział przypadający na producenta m.in. modelu 208 wynosi dokładnie tyle samo co przed rokiem – czyli 6%.

Za Peugeot plasuje się kolejno trzech producentów segmentu premium i to wywodzących się z tego samego kraju. Najpierw jest Audi, które w okresie od stycznia do końca września zyskało uznanie łącznie 557 800 nabywców. Dzięki temu spółka z Ingolstadt poprawiła swój ubiegłoroczny rezultat o 4,4%.

Wynik na poziomie ponad 500 000 rejestracji uzyskało także BMW. Na markę z Monachium postawiło w tym roku kalendarzowym ponad 508 900 europejskich klientów, co daje wzrost o dynamice 4,3%.

Utrzymania do końca grudnia siódmej pozycji w stawce marka BMW nie może być jednak pewna. Dogonić próbuje ją bowiem Mercedes-Benz. Producent takich modeli jak m.in. Klasa C oraz crossover GLA ma na koncie od stycznia już 492 900 rejestracji. W samym wrześniu salony spod znaku srebrnej gwiazdy opuściło prawie 68 600 nowych osobówek, co daje wzrost rzędu 9%. Dla porównania, BMW zyskało w tym czasie uznanie 69 200 klientów, jednak w porównaniu z wrześniem roku ubiegłego oznacza to spadek o ponad 2%.

W rankingu największych koncernów rynku europejskiego zdecydowanym liderem sprzedaży pozostaje Grupa Volkswagen. Łącznie gigant z Wolfsburga znalazł na swoje osobówki aż 2 505 000 klientów. Uzyskany wzrost wynosi 7,7% i przewyższa tym samym dynamikę dla całego rynku, która wynosi "tylko" 5,8%.

Warto podkreślić w tym miejscu szybko rosnącą popularność marki Skoda. Od stycznia producent motoryzacji znad Weltawy sprzedał już w swoich europejskich salonach 443 100 nowych aut, co oznacza skok aż o 18,5%. Tylko czekać, aż czeska firma dołączy do rankingu najpopularniejszych marek TOP-10 na Starym Kontynencie. Według statystyk do końca września bieżącego roku, Skoda zajmuje aktualnie pozycję 11-tą z niewielką stratą do włoskiego Fiata (454 700 egzemplarzy; +2,2%).

Udział rynkowy należący do Grupy Volkswagen po dziewięciu miesiącach bieżącego roku wynosi łącznie aż 25,3%. To bardzo dużo zważywszy na fakt, że drugi w kolejności gracz – czyli grupa PSA Peugeot Citroen – kontroluje około 10,8% europejskiego moto-rynku.


Autor: Rafał Żaglewski
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane