/  / Top marki azjatyckie w Niemczech 2014

Top marki azjatyckie w Niemczech 2014

null
© Hyundai
null

Hyundai oraz Toyota toczą rywalizację o tytuł najpopularniejszej marki azjatyckiej na rynku niemieckim. Jak na razie, dość wyraźną przewagę uzyskał koncern wywodzący się z Korei Południowej.

W okresie styczeń-lipiec na rynku niemieckim zarejestrowano łącznie prawie 56 600 nowych samochodów osobowych marki Hyundai. To wprawdzie wynik gorszy od tego sprzed roku o 4,3%, jednak Koreańczycy z dość wyraźną przewagą zajmują pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych marek azjatyckich.

Na pozycji wicelidera plasuje się Toyota, która od początku roku zarejestrowała nad Renem łącznie ponad 40 600 "osobówek" (-4,4%). Japończycy powinni mieć się na baczności, ponieważ duży wzrost sprzedaży zanotował trzeci aktualnie w statystykach gracz, jakim jest Nissan. Od stycznia producent Qashqaia wypracował wynik na poziomie 36 800 egzemplarzy, czyli więcej niż przed rokiem o ponad 21%.

Miejsce czwarte w zestawieniu czołowych marek azjatyckich na rynku niemieckim zajmuje natomiast Kia, której rejestracje liczone od stycznia wyniosły niecałe 32 600 egzemplarzy (-5,1%). Kia dosłownie o włos wyprzedza Mazdę, która również zarejestrowała nad Renem ponad 32 500 "osobówek", jednak w przypadku tego producenta dynamika wzrostu wynosi prawie 21%.


Autor: Rafał Żaglewski
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane