/  / To potrafi Opel Zafira trzeciej generacji

To potrafi Opel Zafira trzeciej generacji

Opel|
null
© Opel
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Innowacyjność, elastyczność, wysoka jakość i ergonomia. Dzięki jeszcze bardziej rozwiniętemu systemowi foteli typu Flex7, a także szeregowi innych, charakterystycznych dla Opla właściwości Flex, Zafira Tourer definiuje nowe standardy w dziedzinie wewnętrznej wszechstronności i atmosfery.

Już w 1999 roku wraz z pierwszą generacją Zafiry, Opel stworzył nowy segment siedmiofotelowych, kompaktowych pojazdów typu monocab. Obecnie dzięki trzeciej generacji modelu, Opel jest gotów kontynuować historię pełną sukcesów. Dzisiejsza zasada jest taka sama jak ówczesna: maksymalna elastyczność na pokładzie pojazdu bez konieczności usuwania foteli.

Oferując doskonałą mieszankę funkcjonalności i jakości podróżowania, nowy Opel Zafira Tourer wnosi walory Insignii do kompaktowego pojazdu typu monocab: wysokiej klasy właściwości, innowacyjne technologie i dynamiczną stylistykę.

Wraz z Merivą, europejskim modelem „numer jeden” w segmencie małych pojazdów typu monocab, Zafira Tourer sprawia, że Opel staje się wzorem elastyczności. Podczas gdy drugiej generacji Meriva, którą wprowadzono na rynek w 2010 roku, oferuje niezrównaną elastyczność w mniejszym formacie, nowa Zafira Tourer łączy jeszcze większą uniwersalność dzięki dodatkowym właściwościom wysokiej klasy, jeżeli chodzi o wewnętrzny komfort i atmosferę.

Model staje się dzięki temu idealnym wyborem dla rodzin ze starszymi dziećmi lub dla ludzi biznesu takich jak fotografowie lub architekci, którzy także muszą przewozić ogromne przedmioty niezbędne do wykonywania swojej pracy.

Oddzielne fotele z tyłu dają maksymalną elastyczność i komfort
Podobnie jak w przypadku pierwszych dwóch generacji Zafiry, maksymalna elastyczność z licznymi możliwościami konfiguracji wnętrza bez konieczności usuwania foteli to podstawowa zasada Zafiry Tourer. Pojazd robi także wrażenie dzięki swojemu przestronnemu i panoramicznemu wnętrzu wysokiej jakości. W dodatku, inżynierowie Opla znacznie podnieśli standard inteligentnej koncepcji foteli Flex7.

Podczas gdy fotele w trzecim rzędzie nadal można złożyć do poziomu podłogi bagażnika, jak w przypadku poprzedniej generacji tego modelu, inżynierowie całkowicie przekonstruowali drugi rząd, który już nie stanowi kanapy, ale składa się obecnie z trzech oddzielnych foteli, które można przesuwać wzdłuż o 210 mm (100 mm do przodu, 110 mm do tyłu) niezależnie jeden od drugiego i które można całkiem złożyć, tworząc w ten sposób równe podłoże bagażowe. W dodatku, oparcia trzech foteli mogą być odchylane do czterech różnych położeń (0, 16, 20 i 24 stopnie).

Wszystkie cechy systemu Opel Flex muszą spełniać zasadniczy wymóg Opla, czyli optymalną łatwość obsługi. Dzięki łatwo dostępnym uchwytom, którym nadano odpowiedni kolor, aby można było je łatwiej rozróżniać (czerwony do składania foteli, a czarny do wyprostowania foteli do pozycji pionowej), oparcia foteli można całkowicie złożyć wykonując jeden prosty ruch dla osiągnięcia maksymalnej wielofunkcyjności bez konieczności usuwania foteli i zagłówków.



Pasażerowie w drugim rzędzie odczuwają komfort pierwszej klasy
Główną atrakcją nowej Zafiry Tourer jest system salonowych foteli, który zapewnia pasażerom siedzącym w drugim rzędzie ogromną przestrzeń podobną do tej, jaką oferuje sedan wyższej klasy. Ta nowa konfiguracja wnętrza stanowi standardowe wyposażenie najwyższej klasy wersji Cosmo i opcjonalnej wersji Enjoy.

Wystarczy wcisnąć przycisk, aby trzy fotele w drugim rzędzie przekształciły się w dwa niezwykle wygodne fotele, co daje dużo dodatkowego miejsca na nogi i ramiona. Zewnętrzne fotele można przesuwać do tyłu o 280 mm. To najlepszy wynik w klasie i o 70 mm więcej niż w wersji standardowej. Następnie można przesuwać fotele o 50 mm do środka kabiny, co stanowi prawdziwą nowość w segmencie.

Ponadto inteligentny i łatwy w obsłudze mechanizm składania/obracania foteli przekształca oparcie środkowego fotela w wygodne podłokietniki dla pasażerów siedzących w fotelach zewnętrznych. Opel złożył wniosek patentowy na ten unikatowy w sektorze motoryzacyjnym system.

Wraz z dwufotelową konfiguracją tylnych siedzeń, Zafira Tourer oferuje pierwszej klasy komfort podróżowania „salonem na kółkach”. Pasażerowie siedzący w drugim rzędzie cieszą się maksymalną przestrzenią i komfortem.

Ten nacisk na osobistą wygodę sprawia, że Zafira Tourer to coś więcej niż samochód rodzinny. Projektanci Opla przeobrazili wewnętrzną elastyczność w miejsce relaksu i rozkoszowania się przestrzenną atmosferą, zarówno podczas podróży służbowej, jak i wycieczki z rodziną lub przyjaciółmi.

Innowacyjne fotele przednie
Przednia część kabiny jest wyraźnie zaaranżowana tak, aby oferowała kierowcy i pasażerowi najwyższy komfort. Całkowicie przekonstruowany przód ze smukłymi słupkami A, dużymi bocznymi oknami i lusterkami wstecznymi zainstalowanymi na drzwiach, znacznie poprawiają widoczność kierowcy.

Zafira Tourer jest również standardowo wyposażona w innowacyjne, duże i zaprojektowane z uwzględnieniem anatomii człowieka przednie fotele, które można konfigurować na wiele sposobów i które są wyposażone w aktywne zagłówki. Przednie fotele opracowane przez inżynierów Opla oferują wyjątkowy w segmencie komfort i najlepszy w klasie zakres możliwych ustawień. Oba siedzenia można przesuwać w tył o 180 mm.

Wysokość fotela kierowcy także może być regulowana i zwiększana o 65 mm. Szczególną formę elastyczności stanowi także fakt, że zarówno w przypadku kierowcy, jak i pasażera siedzącego z przodu, fotele dostosowane do każdej osoby, o różnym wzroście i budowie zapewniają optymalne położenie, szczególnie dla bardzo wysokich kierowców, którzy często narzekają na ograniczoną przestrzeń w pojazdach z segmentu kompaktowego.

Ergonomiczne fotele są dostępne jako opcja dla kierowcy i pasażera siedzącego z przodu, którzy mogą korzystać z foteli z regulacją nachylenia, regulacją odcinka lędźwiowego i z możliwością rozkładania. Fotele zostały zatwierdzone przez Aktion Gesunder Rucken e.V, niezależne niemieckie stowarzyszenie lekarzy i ekspertów w dziedzinie ortopedii. Warunkiem przyznania certyfikatu AGR jest dokładne dopasowanie kształtu oparcia fotela do naturalnych krzywizn kręgosłupa, czyli uzyskanie cechy fotela, która sprawia znaczną różnicę podczas długich i krótkich wypraw.

Fotel pasażera siedzącego z przodu, który można składać w celu przetransportowania długich przedmiotów, jest dostępny na życzenie. Stabilna, składana pokrywa bagażnika FlexCover, która umożliwia zaoszczędzenie miejsca, może być przechowywana w tylnej części bagażnika na płaskiej podłodze, chroniąc oparcia foteli przed zabrudzeniem. Dwa zewnętrzne fotele w drugim rzędzie są wyposażone w mocowania Isofix i górne otwory na pasek do zabezpieczania dziecięcych fotelików bezpieczeństwa.

FlexRail to innowacyjny system schowków w środkowej konsoli
Elastyczna konsola środkowa FlexRail (stanowiąca standardowe wyposażenie w wersji Cosmo i dostarczana jako opcja w wersji Enjoy) została jeszcze bardziej udoskonalona w porównaniu do systemu oferowanego w modelu Meriva.

Jest skonstruowana jako system schowków podzielony na trzypoziomowe segmenty:
• dwie szyny wykonane z wysokiej jakości polerowanego aluminium zostały zainstalowane wzdłuż przednich foteli. Segmenty FlexRail przesuwają się po nich w tył i w przód
• górna szyna jest wyposażona w duży podłokietnik, który można otworzyć i w którym można znaleźć dwa schowki, na przykład na płyty CD
• poniżej znajduje się kolejny schowek na dwa pojemniki na napoje
• na najniższym poziomie znajduje się kolejny, głęboki schowek, w którym można przechowywać przedmioty osobiste poza widokiem, przykryte przez podłokietnik i pojemniki na napoje. Ze względu na położenie w pobliżu portów AUX i USB, a także gniazdo 12 V, to idealne miejsce do przechowywania odtwarzacza MP3 lub przenośnego urządzenia do nawigacji, ukrytego bezpiecznie przed widokiem z zewnątrz.

Szczególnie praktyczną cechę stanowi fakt, że wszystkie elementy FlexRail można usunąć, każdy z osobna lub razem, na przykład w celu ich wyczyszczenia. Nowy system to kolejny przykład wysokiego poziomu elastyczności Opla Zafiry Tourer: jest łatwo dostępny i znajduje się dokładnie tam, gdzie jest najbardziej potrzebny. FlexRail jest połączony z oszczędzającym przestrzeń elektrycznym hamulcem parkowania.

FlexRail i kieszenie ze schowkami znajdujące się w przednich drzwiach są pośrednio podświetlone przez wiązki czerwonego światła (światło z otoczenia).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane