/  / Tanio nie musi oznaczać źle

Tanio nie musi oznaczać źle

Motointegrator.pl|

Szukanie oszczędności podczas zakupów jest powszechne. Należy jednak uważać, aby oszczędności nie były tylko pozornymi, bo niejednokrotnie bardzo tani towar ma niską trwałość i właściwości niespełniające naszych oczekiwań. Nie zawsze jednak tanie oznacza złe i opony do samochodów są tego przykładem.

Opony samochodowe podzielone są na trzy podstawowe segmenty: premium, medium i budżet. Różnice pomiędzy nimi wynikają z ich przeznaczenia, zadań postawionych przez producentów samochodów oraz od zastosowanych rozwiązań technologicznych.

"Samochody klasy premium cechują się wysokimi osiągami i wymagają stosowania najwyższej jakości opon. Spowodowane jest to koniecznością efektywnego przenoszenia napędu, skutecznego hamowania z dużych prędkości, odpowiedniej trakcji na prostych odcinkach i w zakrętach - wylicza Jan Frączak, ekspert Motointegrator.pl.

"W samochodach niższych klas, miejskich kompaktach ta poprzeczka nie jest postawiona aż tak wysoko. Takimi pojazdami zazwyczaj poruszamy się w środowisku miejskim z niewielkimi prędkościami i w znacznej mierze do wyboru opon zimowych nie musimy podchodzić tak rygorystycznie".

To oczywiście nie może być równoznaczne z używaniem złych produktów niezapewniających optymalnego poziomu bezpieczeństwa jazdy. Wśród opon segmentu budżet z powodzeniem można wybrać te cechujące się bardzo dobrą relacją ceny do jakości.

Wynika to z faktu, że w takim ogumieniu bardzo często stosuje się najwyższej jakości bieżniki, które były stosowane kilka lat temu w produktach segmentu premium. Przykładem tego może być choćby bardzo popularna Dębica Frigo2, która korzysta z bieżnika Goodyear Ultragrip 5.

Niektórzy kierowcy szukają oszczędności wybierając opony całoroczne. Tu jednak doskonale sprawdza się powiedzenie: "jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego". Opony zimowe mają specjalnie zaprojektowany bieżnik i wykonane są z mieszanek mogących poradzić sobie z niską zimową temperaturą. Dlatego z pewnością opony budżet podczas ostrej zimowej aury poradzą sobie znacznie lepiej zapewniając lepszą trakcję i tym samym bezpieczniejszą jazdę.

Tak samo jest w odniesieniu do opon premium, ale leżących w magazynie od nowości powyżej siedmiu lat. Guma w takich oponach traci swoje właściwości, parcieje, przez co w zasadzie nie powinny być w ogóle eksploatowane.

Bez względu na to, jakie opony wybierzemy, należy pamiętać o ich stanie technicznym. Samemu nie jest jednak łatwo go ocenić, a kryterium głębokości bieżnika nie jest jedynym i wystarczającym. Dlatego ciągle popularne opony regenerowane, choć z pozoru wyglądające jak nowe, mogą mieć wady techniczne (np. poważne uszkodzenia karkasu).
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane