/  / TALISMAN – gorąca premiera sedana Renault

TALISMAN – gorąca premiera sedana Renault

null
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

W skąpanym w słońcu ogrodzie zamku Chantilly pod Paryżem, przy temperaturze przekraczającej 30°C, zadebiutował nowy model Renault TALISMAN. To sedan klasy D, którym francuski producent ponownie stara się zamieszać na terenie tradycyjnie okupowanym przez auta marek niemieckich. Czy odzew klientów na tę propozycję będzie równie gorący?

TALISMAN zastąpi Lagunę, auto które w swej ostatniej odsłonie przez osiem lat walczyło z konkurencją w klasie średniej i raczej nie spełniło pokładanych w nim nadziei. Tym razem ma być inaczej.

TALISMAN jest "wyrafinowanym sedanem o zdecydowanej sylwetce", podkreślił Carlos Ghosn, prezes Renault, prezentując w Chantilly najnowszy model francuskiego koncernu. Szerszy od poprzednika i naszpikowany wieloma systemami elektronicznymi, nowy sedan Renault ma, zdaniem Ghosna, konkurować z Volkswagenem Passatem i Fordem Mondeo. Prezes Renault podkreślił, że samochód jest prawie tak długi, jak największy w klasie, Ford Mondeo.

„Auto przyciąga wzrok proporcjonalną linią nadwozia, przestronnością wnętrza i komfortem. Wyrazisty przód, elegancka linia bagażnika i atletycznie zarysowane boki składają się na jego niezwykle atrakcyjny wygląd”, zachwalał TALISMANA Laurens van den Acker, dyrektor Renault ds. designu.

Nowy sedan to nie tylko propozycja dla dotychczasowych użytkowników Passatów i Mondeo. Ma również stanowić alternatywę dla aut segmentu premium, takich jak BMW serii 3, czy Audi A4. Dla Renault wyzwanie polega jednak przede wszystkim na zdobyciu uznania klientów w odniesieniu do kryteriów cenionych w tym segmencie: stylistyki, wysokiej jakości, innowacji i jakości obsługi.

C. Ghosn, pytany o sens inwestowania w klasyczną trójbryłową limuzynę w czasach, gdy ten akurat segment rynku przeżywa ciężkie dni, a klienci częściej decydują się na zakup SUV-ów, czy crossoverów, podkreślił, że Renault jest i chce być nadal producentem pełnej gamy pojazdów. Dzięki takiej polityce firma może bowiem zaprezentować cały wachlarz swego know-how różnym klientom: nabywcom indywidualnym, firmom, czy klientom flotowym, którzy stanowią większość w segmentach wyższych na wielu rynkach.

TALISMAN jest napędzany silnikami o niewielkich pojemnościach skokowych jak na tę klasę aut. W ofercie znajdą się dwa silniki benzynowe: Energy TCe150 oraz Energy TCe 200 oraz trzy silniki wysokoprężne: Energy dCi 110 (ta wersja silnikowa nie będzie dostępna na rynku polskim), Energy dCi 130 oraz Energy dCi 160. Wszystkie jednostki wysokoprężne mają oprócz filtra cząstek stałych dodatkowy filtr NOx. Zaletą tej technologii zwanej LNT (Lean NOx Trap) jest jej bezobsługowość. C. Ghosn przyznał jednocześnie, że obecnie Renault nie ma planów produkcji auta w wersji elektrycznej, bądź hybrydowej.

TALISMAN jest wytwarzany we Francji, w zakładzie w Douai. Szerokiej publiczności auto zostanie zaprezentowane podczas jesiennej wystawy IAA 2015 we Frankfurcie. Do sprzedaży w Europie trafi pod koniec roku. W polskich salonach pojawi się najprawdopodobniej na początku przyszłego roku.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane