/  / Tak wygląda nowy SEAT Leon Cupra

Tak wygląda nowy SEAT Leon Cupra

SEAT|
null
© SEAT
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Kolejny model rodziny SEAT w wersji Cupra wysoko podnosi poprzeczkę. Od kiedy w 1996 roku hiszpańska marka zaprezentowała po raz pierwszy sportową wersję modelu Ibiza, stała się ona znakiem rozpoznawczym tego producenta.

Powód, dla którego nowy Leon jest godny uwagi, znajduje się pod maską. Najwyższe osiągi samochodu gwarantuje nowy silnik 2.0 TSI z podwójnym wtryskiem i zmiennymi fazami rozrządu. W zależności od wersji jego moc maksymalna wynosi 265 KM lub aż 280 KM.

Dopełnieniem sportowego charakteru auta jest adaptacyjne zawieszenie DCC, przednia blokada dyferencjału, progresywne wspomaganie układu kierowniczego, Cupra Drive Profile i przednie światła wykonane w technologii LED.

Nowy SEAT Leon Cupra będzie dostępny zarówno w wersji 3-drzwiowej, jak i 5-drzwiowej.

"Już wcześniejsze modele Cupra cieszyły się znakomitą opinią. Teraz marka SEAT otwiera kolejny rozdział. Nowy Leon Cupra jest znacznie szybszy i bardziej komfortowy od swojego poprzednika - podkreśla Matthias Rabe, wiceprezes marki SEAT ds. badań i rozwoju. "Z dwoma wariantami mocy i szeregiem opcji auto dostarcza wiele możliwości personalizacji ustawień. Średnie zużycie paliwa na poziomie 6,4 l/100 km to z kolei posunięcie ku wydajności".

Najmocniejsza wersja Cupra 280 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 s z przekładnią DSG lub w 5,8 s ze skrzynią manualną. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h, a maksymalny moment obrotowy 350 Nm dostępny jest w zakresie od 1750 do 5300 obr./min.

Leon Cupra z 265-konnym silnikiem posiada taki sam moment obrotowy i rozpędza się do setki w 5,8 s z przekładnią DSG lub w 5,9 s ze skrzynią manualną.

Design zawsze był mocną stroną SEAT. Nowy Leon Cupra idzie o krok dalej: przód z dużymi wlotami powietrza i reflektorami LED podkreśla sportowy charakter auta, podobnie jak tylny dyfuzor i dwie owalne końcówki wydechu. Całość zwieńczają aluminiowe felgi, czerwone zaciski hamulcowe oraz przyciemniane szyby.
 
Wnętrze auta również spełnia najwyższe oczekiwania. Sportowa kierownica dobrze leży w dłoniach i skrywa łopatki opcjonalnej przekładni DSG. Dobrze wyprofilowane fotele mogą być wykończone ciemnoszarą Alcantarą z białym szwem lub czarną, skórzaną tapicerką. Na życzenie dostępne są także fotele kubełkowe. Pedały i progi zostały wykończone aluminium.

Najmocniejszy model Cupra 280 wyróżnia się dodatkowo 19-calowymi felgami z wykończeniem w kolorze tytanowym, pakietem aerodynamicznym, spojlerem dachowym, napisem "CUPRA" na zaciskach hamulcowych i czarnymi obudowami lusterek.

Jej kokpit posiada elementy w odcieniu głębokiej, sportowej czerni lub klasycznego chromu.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane