/  / Tak wygląda nowa Kia Picanto

Tak wygląda nowa Kia Picanto

KIA|
null
© KIA
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Picanto to najmłodszy członek rodziny samochodów Kia. Tym najnowszym małym modelem firma wykonała odważny krok. Charakter pojazdu został zmieniony z "fajnego" i "przyjaznego" na dojrzały i interesujący.

Więcej przestrzeni i więcej stylu
W ciągu trzech ostatnich lat rodzina produktów spod marki Kia przeszła kompletną metamorfozę designu i przesunęła się z kategorii „rozsądnego głównego nurtu” do kategorii „trendsettera”.

Cały proces rozpoczął się od spełniającego obecnie rolę ikony modelu Kia Soul i przyspieszył wraz z nadejściem charakterystycznego modelu Venga i efektownej nowej wersji modelu Sportage. Wszystkie te pojazdy objęte są nową strategią designu, która przedefiniowała markę Kia jako producenta wyznaczającego nowe trendy samochodów, atrakcyjnych na całym świecie.

W podstawowej wersji nowa Kia Picanto będzie kosztować w Polsce poniżej 30 000 złotych. Tutaj znaleźć można szczegóły dotyczące oferty cenowo-specyfikacyjnej dla tego samochodu.

Picanto to najmłodszy członek rodziny samochodów Kia. Tym najnowszym małym modelem firma wykonała odważny krok. Charakter pojazdu został zmieniony z „fajnego” i „przyjaznego” na dojrzały i interesujący. Doskonały wygląd, atrakcyjne proporcje i dynamiczny język designu mają sprawić, że samochód będzie zwracał na siebie uwagę na drodze. Picanto w swojej najnowszej formie wyraża pewność siebie i dojrzałość, co jest unikalne w segmencie A.

Patrząc na sylwetkę nowego Picanto, można zauważyć większe poczucie stabilności i siły, które podkreślają wyraziście zarysowane nadkola, nisko poprowadzony, szeroki próg oraz i szeroko rozstawione felgi z lekkich stopów.

Przód nowego Picanto wyraża ten sam asertywny wigor i dopracowanie, jakie można dostrzec u większych braci (w modelach Venga i Sportage) oraz ma tak samo charakterystyczną osłonę chłodnicy nazwaną wcześniej nos tygrysa (Tiger Nose).

„Oczy” tygrysa w postaci oferowanych w standardzie świateł dziennych Picanto (opcjonalnie diodowych w wyższych wersjach wyposażenia) sugerują wysoki poziom zaawansowania designu i technologii.

W połączeniu z niskim otwarciem osłony chłodnicy światła tworzą sportowy oraz charakterystycznie nisko sięgający układ graficzny.

Śmiały przód uzupełnia wyraziste i pełne dynamiki nadwozie, podkreślające siłę i dojrzałość Picanto. To właśnie dzięki niemu na drodze pojazd sprawia wrażenie prawdziwie „luksusowego”. Silnie zarysowana linia bocznego przełamania wprowadza dynamiczne napięcie w profilu samochodu i ukrywa w ten sposób klamki. To kolejny przykład uwagi, jaką skierowano na detale, dzięki czemu nowe Picanto zdecydowanie wyróżnia się wśród konkurentów.

Patrząc od tyłu, nowy design Picanto podkreśla modną nowoczesność za pomocą dużej tylnej szyby, obramowanej wyjątkowym układem świateł i wzmocnionej silnie zarysowanym obszarem zderzaka.

Nowe Picanto to zdecydowany przejaw dobrze wyważonego i spójnego designu, w którym zrezygnowano ze zbędnych dekoracji. Łączy on współczesne rozwiązania stylistyczne z racjonalną funkcjonalnością. Oto samochód, który równie dobrze będzie się prezentował w centrum miasta i na wiejskiej drodze.

Wersja 3-drzwiowa z unikalną konstrukcją tylnego słupka, zderzaków i osłony chłodnicy wejdzie do sprzedaży w trzecim kwartale roku. Będzie ona oferowała jeszcze atrakcyjniejszy wygląd zewnętrzny, dzięki czemu Picanto spodoba się jeszcze liczniejszej grupie użytkowników.

Układ przodu 3-drzwiowego Picanto został delikatnie przełamany w celu pogłębienia sportowego charakteru pojazdu. Jego ekspresja jest nieco ostrzejsza, a przekaz żywszy: ten samochód czeka, aż coś zacznie się dziać. Podobnie z tyłu: kontrastujące wstawki zderzaka podkreślają szerokość i moc pojazdu. Wszystko jest precyzyjnie dopracowane, czego efektem jest samochód o zdecydowanie odmiennym charakterze w stosunku do wersji 5-drzwiowej.

Choć bardziej stylowe, nowe Picanto o długości 3,6 metra pozostaje wciąż samochodem bardzo praktycznym. Na zewnątrz długość pojazdu wzrosła o 60 mm, a rozstaw osi został wydłużony o 15 mm. Chociaż nowe Picanto to większy samochód z bogatszym wyposażeniem i nowoczesnymi technologiami, szersze wykorzystanie wysokowytrzymałych gatunków stali w nadwoziu zaowocowało niższą wagą (nawet do 10 kg, zależnie od wybranej wersji).

Wzrost wielkości oraz inteligentne rozwiązania wnętrza doprowadziły do powiększenia kabiny (przestrzeń na nogi z przodu nawet o 36 mm) i przestrzeni bagażowej (o 27% – do 200 litrów).

Uwaga, jaką poświęcono detalom designu zewnętrznego, jest źródłem lepszych właściwości aerodynamicznych nowego Picanto (współczynnik oporu czołowego spadł do 0,31) ten wynik jest lepszy niż w przypadku większości samochodów segmentu A.

Przedstawiciele firmy Kia spodziewają się, że nową wersję 3-drzwiową wybierze 33% nabywców Picanto. Sportowa z wyglądu wersja 3-drzwiowa będzie kluczowym elementem kampanii zdobywania nowych, młodszych grup konsumentów.

Produkowane wyłącznie w koreańskim zakładzie Seosan nowe Picanto będzie dostępne w gamie dziewięciu kolorów nadwozia (Europa) – dwóch zwykłych i siedmiu metalicznych, przy czym na poszczególnych rynkach oferta może obejmować inne kolory spełniające lokalne zapotrzebowanie.

Poprzeczkę podnoszą cechy „dużego samochodu”
Nowa dojrzałość modelu Picanto odczuwalna jest także w jego wnętrzu, którego design wyznacza nowy wzorzec w tej klasie samochodów pod względem jakości materiałów i wyboru wersji wyposażenia.

Wszechstronnie dopracowane wnętrze nowego Picanto oferuje nabywcom komfort i wygodę „dużego samochodu” – wiele związanych z tym rozwiązań pojawia się w tym segmencie rynku po raz pierwszy. Picanto wyznaczy nowy wzorzec w tej klasie pojazdów pod względem jakości materiałów i zakresu wyboru wersji wyposażenia, który zapewnia wyjątkowe możliwości indywidualizacji pojazdu w tym segmencie.

Architektura wnętrza wykazuje taką samą funkcjonalność, co rozwiązania zewnętrzne. Większość przełączników rozlokowana jest w sposób ułatwiający dostęp do nich i podkreślający szerokość i przestronność kabiny. Gruba, dwuramienna kierownica i charakterystyczny dla marki Kia „trzycylindrowy” zestaw wskaźników o przejrzystym i precyzyjnym układzie odzwierciedlają konsekwencję stosowania nowej filozofii designu w całej gamie samochodów pojazdów Kia.

Oferując zróżnicowane pakiety wykończenia wnętrza, z których każdy obejmuje dobrze dostosowane detale i może być łączony z wybranym przez klienta kolorem zewnętrznym, firma Kia wprowadziła do tego segmentu rynku możliwość indywidualizacji pojazdu. Wnętrze może być szykowne, sportowe lub luksusowe, w zależności od preferencji użytkownika.

Nowe Picanto otrzymało bogatsze wyposażenie, obejmujące m.in. szyby ograniczające przenikanie promieni UV, automatyczną klimatyzację, elektrycznie składane lusterka, światła główne z funkcją oświetlenia drogi do domu i „powitania”, półkę na drobiazgi przy fotelu pasażera, schowek pod podłogą, otwierany uchwyt na dwa napoje z delikatnym podświetleniem, podświetlane lusterka w osłach przeciwsłonecznych i wskaźnik zmiany biegu wspomagający oszczędny styl jazdy.

Inne nowe rozwiązania dostępne wewnątrz pojazdu to inteligentny system otwierania z przyciskiem start/stop, gniazda AUX, iPod i USB w radiu z funkcją RDS i odtwarzaczem CD mogącym odtwarzać pliki MP3, system Bluetooth do podłączania telefonu z systemem rozpoznawania głosowego, aktywne zagłówki, poduszkę powietrzną na wysokości nóg po stronie kierowcy, podgrzewane fotele z przodu, podgrzewaną kierownicę, czujniki parkowania z tyłu, system HAC (wspomaganie ruszania pod górę) i automatyczny system wyłączania/włączania silnika ISG jeszcze bardziej ograniczający zużycie paliwa.

Oprócz polepszenia warunków jazdy i prowadzenia oraz udoskonalenia zabezpieczeń przed skutkami wypadków, sztywniejsza struktura skorupy nadwozia nowego Picanto jest fundamentem lepszego zestrojenia pojazdu, dzięki któremu mała Kia staje się liderem segmentu A.

Działania zmierzające do ograniczenia odczuwalnego podczas jazdy hałasu i wibracji obejmują większe hydrauliczne mocowania silnika i skrzyni biegów, trzywarstwowe wytłumienie obszaru deski rozdzielczej, podwójne uszczelnienia drzwi oraz dwa rozwiązania obniżające szum wiatru: blokady dźwiękowe w mocowaniach lusterek i przesunięcie anteny w tylną część dachu.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane