/  / Tak VW chce "naprawić" diesle EA189

Tak VW chce "naprawić" diesle EA189

null
© Volkswagen
null

Koncern z Wolfsburga przedstawił środki techniczne, które pomóc mają rozwiązać problem emisji szkodliwych substancji w feralnych dieslach serii EA189.

Volkswagen przedstawił Federalnemu Urzędowi Transportu Samochodowego (KBA) w Niemczech konkretne środki techniczne dla silników EA 189 o pojemności skokowej 1,6 i 2,0 litrów, których dotyczą nieścisłości w zakresie rzeczywistych i laboratoryjnych pomiarów poziomu emisji spalin.

Po intensywnym badaniu środki te zostały przez KBA zatwierdzone. Oznacza to, że jest już jasność co do sposobu korekty nieprawidłowości dla większości pojazdów, których dotyczą nieścisłości.

Silniki EA 189 o pojemności 1,6 litra zostaną wyposażone w regulator przepływu powietrza, który będzie umieszczony bezpośrednio przed przepływomierzem. Regulator składa się z siatki, która łagodzi zawirowania przepływu powietrza przed przepływomierzem, co zdecydowanie zwiększa jego dokładność pomiarową. Przepływomierz mierzy masę przepływającego powietrza, która jest bardzo ważnym parametrem dla sterowania pracą silnika i zapewnienia optymalnego przebiegu procesu spalania w silniku. Dodatkowo, w tych jednostkach napędowych zostanie wykonana aktualizacja oprogramowania. Szacuje się, że wdrożenie tych środków technicznych nie potrwa dłużej niż godzinę.

Silniki EA 189 o pojemności 2,0 litrów otrzymają aktualizację oprogramowania. Wykonanie tej czynności potrwa około pół godziny.

Zaproponowane środki techniczne mają na celu uzyskanie stosownego poziomu emisji bez obniżania wydajności silnika czy pogorszenia osiągów auta i bez zwiększenia zużycia paliwa. W chwili obecnej koncern nie może ostatecznie potwierdzić osiągnięcia powyższych założeń, ponieważ zaproponowane zmiany wymagają sprawdzenia we wszystkich możliwych sytuacjach.

Pod koniec bieżącego miesiąca odpowiednie środki techniczne zostaną przedstawione KBA również z myślą o wdrożeniu w 3-cylindrowym dieslu 1,2 litra.



Akcja na całym rynku EU
Na podstawie zaproponowanych zmian technicznych, zaakceptowanych przez KBA, są opracowywane niezbędne czynności serwisowe potrzebne do wdrożenia w 28 krajach Unii Europejskiej. Celem jest wdrożenie wymaganych aktualizacji technicznych w pierwszych samochodach podczas akcji przywoławczej już w styczniu 2016 roku.

Według aktualnej oceny wdrażanie zmian technicznych podczas akcji przywoławczej dla wszystkich wersji silnikowych będzie trwało przez cały 2016 rok.

Volkswagen zapewnia, że czas potrzebny na wdrożenie środków technicznych jest tak krótki, jak to możliwe. Ponadto, Volkswagen skontaktuje się ze wszystkimi klientami i do każdego przypadku będzie podchodził indywidualnie, aby podczas wdrażania środków technicznych uniknąć jakichkolwiek niedogodności związanych z unieruchomieniem samochodu.

W związku z tym, na czas wdrażania środków technicznych Volkswagen bezpłatnie zapewni każdemu klientowi inny środek lokomocji.

Informacje dla klientów
Od początku października wszyscy klienci Volkswagena mają możliwość sprawdzenia, czy nieścisłość związana z emisją NOx dotyczy ich samochodu. Na stronie volkswagen.pl każdy klient – po wprowadzeniu numeru VIN auta – otrzymuje stosowną informację.

Podobne rozwiązanie jest oferowane w całej Europie przez pozostałe marki koncernu Volkswagen dla samochodów z silnikami EA 189, których dotyczy nieścisłość.

Autami można bezpiecznie jeździć
Bazując na podejściu Volkswagena, inne marki koncernu – a więc Audi, Seat, Skoda oraz Volkswagen Samochody Użytkowe – także planują wdrożenie odpowiednich środków technicznych w samochodach, których dotyczy nieścisłość.

Jak po raz kolejny podkreśla koncern, samochody są technicznie bezpieczne i mogą poruszać się po drogach publicznych bez żadnych ograniczeń.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane