/  / Sześć premier Volkswagena

Sześć premier Volkswagena

VOLKSWAGEN|
null
© Volkswagen
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Na marcowej wystawie w Genewie marka Volkswagen prezentuje studyjny model T-Roc. To auto koncepcyjne typu SUV w formacie Golfa z nowoczesną stylistyką. Na targach ma też swoją światową premierę m.in. Golf GTE z systemem hybrydowym plug-in.

Koncepcyjny Volkswagen T-Roc (auto na zdjęciu) łączy w sobie lekkość kabrioletu oraz napędzanego na wszystkie koła SUV-a, który nie podda się nawet skalistym bezdrożom. Środkowa część dachu składa się z dwóch części, które można szybko i łatwo zdemontować, a następnie schować do bagażnika.

Dynamiczną stylistykę VW T-Roca podkreślają parametry silnika wysokoprężnego z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem. Motor 2.0 l TDI o mocy 184 KM rozwija maksymalny moment obrotowy 380 Nm i zużywa według danych fabrycznych średnio około 4,9 l/100 km.

Volkswagenem Golf GTE marka uzupełnia serię Golfów o piąty rodzaj napędu (benzynowy; wysokoprężny; na gaz ziemny; elektryczny; hybrydowy plug-in). Golfa GTE charakteryzuje średnie zużycie paliwa (NEFZ dla samochodów hybrydowych) na poziomie około 1,5 l/100 km oraz zasięg z wyłącznie elektrycznym napędem wynoszący 50 kilometrów.

Nowości wystawy Genewa 2014

Nowy Golf GTE jest napędzany dwoma silnikami: TSI o mocy 150 KM oraz silnikiem elektrycznym 102 KM. Te dwa silniki dają razem moc systemową 204 KM. Ta dynamika wyróżnia Golfa GTE wśród innych hybryd plug-in w swojej klasie.

Prezentowany w Genewie nowy Volkswagen Scirocco jest mocniejszy, oszczędniejszy i bardziej sportowy. Wyprodukowana w liczbie ponad miliona egzemplarzy ikona sportowego samochodu zadebiutowała dokładnie przed 40 laty i dokładnie w tym samym miejscu. Od tego czasu Scirocco został znacznie zmodyfikowany, zarówno technicznie, jak i optycznie.

Obok nowego przodu i tyłu nadwozia w oczy rzuca się dynamiczny kształt reflektorów i tylnych diodowych świateł. Udoskonalone silniki mają moc większą nawet o 20 KM, jednocześnie zużycie paliwa zmniejszyło się (maksymalnie o 19%). Nowością w prezentowanym w Genewie modelu są dodatkowe, seryjne wskaźniki (ciśnienie doładowania, stoper, temperatura oleju), będące ukłonem w stronię pierwszego Scirocco.

Najwyższym modelem z tej serii jest ponownie Scirocco R o mocy 280 KM, tradycyjnie z elementami stylistycznymi i wyposażenia zastrzeżonymi dla modeli „R”.

Miesiąc po światowej premierze nowego Polo w Wolfsburgu Volkswagen prezentuje w Genewie kolejne nowości z tej serii modeli. I tak Polo BlueMotion po raz pierwszy dostępny będzie z silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem o mocy 95 KM. Ze średnim zużyciem paliwa wynoszącym według danych fabrycznych około 4,1 l/100 km Polo TSI BlueMotion ustanawia nowy rekord w swojej klasie wśród samochodów benzynowych.

Rekord wśród osobowych samochodów z silnikiem wysokoprężnym należy zaś do pięcioosobowego Polo TDI BlueMotion (75 KM), którego trzycylindrowy silnik spala według producenta tylko 3,1 l/100 km.

Najnowsza wersja Polo BlueGT, podobnie jak jego poprzednik, zwraca uwagę dynamiką przy maksymalnej efektywności. Odpowiedzialna jest za nią funkcja odłączania cylindrów ACT, zastosowana przez Volkswagena wyłącznie w tym silniku. Moc Polo BlueGT została podwyższona do 150 KM (zamiast 140 KM).

W przypadku Volkswagena CrossPolo producent po raz kolejny postawił na charakterystyczną stylistykę offroad, podkreśloną przez srebrne osłony podwozia, czarne osłony nadkoli, progów i drzwi. Nowe kolory lakierów i tapicerki oraz przyciemnione światła tylne stanowią uzupełnienie wyglądu aktualnego modelu CrossPolo.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane