/  / System Fiata z nagrodą Euro NCAP Advanced

System Fiata z nagrodą Euro NCAP Advanced

FIAT|
null
© FIAT
null

Nagrodzony aktywny system bezpieczeństwa City Brake Control, który automatycznie uruchamia układ hamulcowy, zapobiegając kolizjom

Od 2010 roku organizacja Euro NCAP nagradza producentów, którzy wyposażają swoje samochody w nowoczesne systemy bezpieczeństwa, które gwarantują realne korzyści dla uczestników ruchu drogowego. Wśród takich nowinek znajduje się nowy system aktywnego hamowania City Brake Control, który otrzymał prestiżowe wyróżnienie Euro NCAP Advanced 2013.

Oferowany jako opcja w modelach Fiat Panda i rodzinie 500L, innowacyjny system bezpieczeństwa wykrywa obecność innych pojazdów czy przeszkód umieszczonych przed samochodem i automatycznie uruchamia układ hamulcowy, jeśli kierowca nie podejmuje działań zapobiegających kolizji.

System City Brake Control został zaprojektowany, aby ułatwić jazdę w ruchu miejskim i działa zawsze, kiedy prędkość jazdy samochodu mieści się w zakresie od 5 do 30 km/h.

Aktywny już w momencie uruchomienia samochodu system może zostać dezaktywowany i ponownie włączony w zależności od woli kierowcy.

System aktywnego hamowania wykorzystuje czujnik laserowy LIDAR (Light Detection And Ranging), umieszczony w górnej części przedniej szyby, który współdziała z systemem kontroli trakcji ESC (Electronic Stability Control).

W zależności od pewnych parametrów takich jak stan nawierzchni drogowej, dynamika i tor jazdy pojazdów, położenie przeszkód, system potrafi zapobiegać sytuacjom kolizyjnym w pełni (Collision Avoidance) lub też ograniczać ich skutki do możliwego minimum (Collision Mitigation).

To zaawansowane urządzenie integruje działanie trzech układów: automatycznego hamowania awaryjnego (AEB), Prefill i systemu wspomagającego hamowanie awaryjne (Brake Assist).

Pozostawiając kierowcy pełną kontrolę nad pojazdem, układ AEB reaguje na hamowanie awaryjne w obliczu nieuchronnej kolizji, gdy kierowca pozostaje bierny.

Funkcja Prefill natomiast błyskawicznie "dopełnia" ciśnienie w układzie hamulcowym, przyspieszając jego działanie zarówno na sygnał AEB, jak i w wyniku rozpoczęcia hamowania przez kierowcę.

Układ Brake Assist z kolei rozpoznaje sytuację awaryjnego hamowania i maksymalnie podnosi ciśnienie, aby maksymalnie zwiększyć skuteczność układu hamulcowego.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane