/  / SX4 S-CROSS – Turbo zmiana

PIERWSZA JAZDA | SX4 S-CROSS – Turbo zmiana

IBMR Samar|
Suzuki SX4 S-Cross (2016)
© IBMR Samar
Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)Suzuki SX4 S-Cross (2016)

Po trzech latach od premiery Suzuki SX4 S-Cross powraca w nowej odsłonie: po face liftingu i z dwoma turbodoładowanymi sinikami BOOSTERJET.

Na pierwszy rzut oka Suzuki można pomylić z jakąś chińską marką. Przedni grill ma dużą liczbę plastikowych, chromowanych elementów, które mocno odbijają promienie słoneczne. Klosze reflektorów sprawiają wrażenie za dużych do tego modelu. Wszystkie elementy przedniego pasa połączone ze sobą mają za zadanie powiększyć wizualnie samochód.
 
Z tyłu auto wygląda bardziej klasycznie. Kształtne światła ładnie zachodzą na klapę bagażnika. W dolnej części zderzaka znajduje się listwa ochronna, tak jak w modelu przed face liftingiem. Odświeżone Suzuki zostało delikatnie podniesione, przez co prześwit zwiększył się do 180 mm, ma tą samą długość (4300mm), jest o 2cm szersze (1785 mm) i wyższe o 1cm (1580 mm).

W środku ciężko znaleźć jakieś różnicę pomiędzy wersją przed i po lifcie. Wnętrze jest proste i praktyczne. Wszystkie funkcje są łatwo dostępne, a obsługa dotykowego ekranu jest intuicyjna i nie sprawia najmniejszych kłopotów. Pierwszy rząd siedzeń jest przestronny i wygodny. W drugim już nie jest tak wygodnie. Dla rodziny z dziećmi samochód może okazać się trochę za mały. Pojemność bagażnika wynosi 430 l.

PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE

SX4 S-CROSS
Nissan Qashqai
Skoda Yeti
Wersja   Premium Visia Joy
Cena bazowa wersji [PLN] 80 900 73 300   84 100
Długość [mm] 4 300 4 380 4 222
Szerokość [mm] 1 785 1 806 1 793
Wysokość [mm] 1 580 1 590 1 671
Rozstaw osi [mm] 2 600 2 646 2 578
Bagażnik min/max [litry] 430 / 875 401 / b.d. 416 / 1760
Masa własna/DMC [kg] 1200 / 1730 1318 / 1860 1396 / 2016
Rozmiar kół/opon 205 / 50 R17 215 / 65 R16 225 / 50 R17
Hamulce przód/tył tarczowe wentylowane/tarczowe tarczowe wentylowane/tarczowe tarczowe wentylowane/tarczowe

1,0 czy to wystarczy?

Poprzednia wersja SX4 dysponowała benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 l oraz mocy 120 KM i był to mało efektowny wynik. Teraz Suzuki zaproponowało silniki: 1,0 (112KM) i 1,4 (140KM) z turbodoładowaniem BOOSTERJET. Obie jednostki napędowe współpracują z 5-stopniową (1,0) lub 6-stopniową (1,4) manualną skrzynią biegów. Dostępna jest również automatyczna, 6-stopniowa skrzynia biegów. Silnik 1,0 występuje w konfiguracji napędu 2WD lub 4WD, podczas gdy 1,4 jest oferowany wyłącznie w połączeniu z napędem na cztery koła. Wszystkie wersje modelu są wyposażone w system Start Stop.

Auto z 1 litrowym silnikiem ma zaledwie trzy cylindry i początkowo budziło u mnie pewne obawy czy nie jest to przypadkiem za mało. Zostały rozwiane, gdy tylko wyjechałem z zatłoczonego miasta. Suzuki z tym silnikiem jest dynamiczne i elastyczne, a do tego przyjemnie się prowadzi po krętych, leśnych drogach. Według komputera, podczas dynamicznej jazdy po lesie samochód spalał 6,4 l.

W środkowej części pojazdu, koło dźwigni hamulca ręcznego znajduje się pokrętło do zmieniania trybów jazdy Snow i Sport. Po ustawieniu pokrętła w trybie Sport silnik żywiej reaguje na pedał gazu, a różnica w dynamice jest wyraźnie odczuwalna. Bardzo przyjemnie jedzie się po krętej drodze słuchając jak mały silniczek szybko wkręca się na wysokie obroty. Gorzej jest w przypadku gdy mamy jakiś prosty odcinek lub autostradę. Powyżej 110 km/h auto traci dynamikę. Prędkość maksymalna dla tej konfiguracji wynosi 175 km/h.

PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE

SX4 S-CROSS  
Wersja   1.4 Boosterjet (4WD) 1.0 Boosterjet (4WD)
Cena bazowa wersji [PLN] 87900 80900  
Moc [KM] / obr./min. 140 / 5500 112 / 5500
Moment obrotowy [Nm] / obr./min. 220 / 1500-4000 170 / 2000-3500
Prędkość maksymalna [km/h] 200 175
Zużycie paliwa w mieście [l/100km] 6,6 5,9
Zużycie paliwa poza miastem [l/100km] 5,2 4,9
Zużycie paliwa średnie [l/100km] 5,6 5,3
Masa własna / DMC [kg] 1215 / 1730 1200 / 1730

Skrzynia automatyczna czy manualna?

Dla klientów potrzebujących samochodu do podróżowania poza miastem lepsza jest konfiguracja z silnikiem o pojemności 1.4 l, napędem 4x4 i automatyczną skrzynią biegów. Silnik 1,4 ma cztery cylindry i jest mocniejszy o 28 KM. Przy samochodzie tej klasy 140 KM jest wynikiem który powinien zaspokoić klientów lubiących dynamiczną jazdę. Poprzednia, bezstopniowa skrzynia biegów nie cieszyła się dobrymi opiniami, jednak do nowej, sześciobiegowej nie mam zastrzeżeń. Kolejne przełożenia wchodzą płynnie, a do tego można je zmieniać manetkami zamontowanymi przy kierownicy.

Nie tylko na asfalt

Suzuki S-Cross jest ciekawą propozycją dla ludzi, którzy potrzebują małe, zwinne auto z lekko podwyższonym prześwitem i napędem na cztery koła. Nie można zapominać że atutem Suzuki jest możliwość podróżowania nim bez problemu po nieutwardzonych lub zaśnieżonych drogach. Bazowa wersja SX4 z napędem na jedną oś i manualną skrzynią biegów kosztuje 66 900zł. Suzuki może pochwalić się bogatym wyposażeniem podstawowym, w którym jest między innymi: 7 poduszek powietrznych, Hill Hold Control, zestaw głośnomówiący i elektryczna regulacja szyb przód/tył. Najtańsza konfiguracja z napędem 4x4 kosztuje 80 900zł. Za wersję z silnikiem 1,4 i automatyczną skrzynią biegów zapłacimy 106 900zł.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane