/  / Świece NGK w silniku Ford EcoBoost 1.0

Świece NGK w silniku Ford EcoBoost 1.0

NGK|
null
© NGK
null

Renomowana firma NGK Spark Plug Europe jest dostawcą świec zapłonowych stosowanych w wielokrotnie nagradzanym silniku benzynowym Ford EcoBoost.

W niedługim okresie konstrukcja Ford 1.0 EcoBoost z turbo zasilaniem oraz bezpośrednim wtryskiem ma zastąpić 4-cylindrowy model 1,6 litra. Nowy, 3-cylindrowy silnik o mocy 125 KM oraz zwiększonym momencie obrotowym do 170 Nm przy 1400 obr./min. posiada co najmniej takie same możliwości.

Co więcej, średnie zużycie paliwa na 100 km jest tu zredukowane do około 5,1 l, natomiast wersja o mocy 100 KM osiąga nawet 4,8 litra/100 km.

Najwyższej jakości świece na oryginalne wyposażenie obu wersji dostarcza wyłącznie NGK Spark Plug Europe, wiodący na świecie producent świec zapłonowych. Do silnika EcoBoost firma NGK stworzyła świecę SILZNAR8C7H z podwójnych materiałów szlachetnych oraz długim, cienkim gwintem M12.

Elektroda środkowa tej świecy charakteryzuje się wykonanym z irydu, niezwykle trwałym wierzchołkiem o średnicy jedynie 0,6 mm. Posiada ona 2-stopniowy kształt opracowany przez NGK: jest lekko wysunięta w miejscu stykania się elektrody z izolatorem.

Powoduje to powstawanie średniej wielkości luki, w której tzw. efekt korony powoduje spalanie nagromadzonego nagaru. W rezultacie w luce tej nie zbiera się sadza, co znacznie zwiększa efektywność startu zimnego silnika.

Podczas gdy irydowy wierzchołek elektrody środkowej poprawia dostęp do mieszanki powietrzno-paliwowej, elektroda masy świecy SILZNAR8C7H o kształcie Square Platinum (SPE) idzie krok dalej. Ma ona zwężane brzegi oraz platynową płytkę, która jest niemal niezniszczalna. Taki design ułatwia dostęp mieszanki i rozprzestrzenianiu się płomienia po zapłonie.

Unikalny jest także izolator tej świecy: jako pierwszy został wyprodukowany z nowej ceramiki o wyjątkowych właściwościach izolacyjnych.

Dzięki zastosowaniu nowego materiału cienko-ścienny izolator efektywnie zapobiega zrywaniu zapłonu nawet przy ekstremalnie wysokich napięciach występujących w silniku Ford EcoBoost.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane