/  / Światowa premiera Golfa Alltracka

Światowa premiera Golfa Alltracka

Volkswagen|
null
© Volkswagen
nullnullnullnullnullnull

Modelem Passat Alltrack Volkswagen zamknął w 2012 roku lukę między samochodami przeznaczonymi do poruszania się po utwardzonych drogach a samochodami na bezdroża. Teraz nowym Golfem Alltrackiem Volkswagen przenosi tę koncepcje na kolejną klasę samochodów. Światowa premiera modelu z napędem na wszystkie koła odbędzie się podczas Mondial de l`Automobile w Paryżu (2 – 19 października).

Charakterystyczne cechy Golfa Alltracka to napęd na wszystkie koła 4MOTION, zwiększony prześwit poprzeczny, nadwozie z poszerzonymi nadkolami i progami, nowe zderzaki i wiele innych elementów zewnętrznych i wewnętrznych, dostępnych tylko dla tego modelu. Jako jednostka napędowa oferowany jest dla Golfa Alltracka jeden silnik benzynowy (TSI) i trzy silniki wysokoprężne (TDI), wszystkie z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Całkowitą nowością w ofercie Golfa jest silnik 1.8 TSI o mocy 132 kW/180 KM. Moc silników TDI wynosi 81 kW/110 KM (1.6 TDI), 110 kW/150 KM (2.0 TDI) i 135 kW/184 KM (2.0 TDI). W wersjach o mocy 180 KM i 184 KM siła napędowa jest przenoszona na wszystkie koła przez seryjną, 6-biegową przekładnię dwusprzęgłową DSG.

Stały napęd na wszystkie koła

4MOTION. Nowy Golf Alltrack został tak zaprojektowany, aby równie dobrze zachowywał się na utwardzonych drogach, jak i w terenie. Techniczną podstawę tej wszechstronności stanowi napęd na wszystkie koła 4MOTION. System wyposażony w sprzęgło Haldex najnowszej generacji uaktywnia się jeszcze przed wystąpieniem poślizgu, co prawie całkowicie wyklucza utratę trakcji. 4MOTION wykorzystuje przy tym sterowanie wstępne zależne od aktualnej sytuacji. Przy niewielkim obciążeniu lub podczas jazdy bez przyspieszania napęd przenoszony jest na przednią oś, a tylna oś jest odłączona. Takie podstawowe ustawienie pozwala zaoszczędzić paliwo. W razie potrzeby tylna oś zostaje dołączona w ciągu ułamka sekundy przez sprzęgło Haldex 5, uruchamiane elektrohydrauliczną pompą olejową. Moduł sterowania w sposób stały oblicza optymalny moment napędowy dla tylnej osi i reguluje poprzez pompę olejową stopień zamknięcia sprzęgła wielopłytkowego. W razie potrzeby, na tylną oś może być skierowane prawie 100 procent momentu napędowego.

EDS i XDS. Równolegle do działającego jako blokada podłużna sprzęgła Haldex, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS, zintegrowana z systemem ESC, przejmuje na obu osiach funkcję blokad poprzecznych. Dodatkowo Golf Alltrack jest wyposażony na przedniej i tylnej osi w funkcję XDS, która przy szybkim pokonywaniu zakrętów przyhamowuje wewnętrzne koła optymalizując zachowanie się samochodu. Gdy tylko układ elektroniczny rozpozna, że jedno z wewnętrznych kół zostało zbyt mocno odciążone, układ hydrauliczny systemu ESC generuje na tym kole odpowiednie ciśnienie hamowania w celu przywrócenia optymalnej trakcji.


Silniki z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa

Jeden TSI, trzy TDI. Jak już wspomniano, nowy Golf Alltrack pojawi się na rynku z czterema czterocylindrowymi silnikami. Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin EU6, a ich spektrum mocy wynosi od 81 kW/110 KM do 135 kW/184 KM.

1.8 TSI o mocy 180 KM. Po raz pierwszy w Golfie Volkswagen oferuje silnik TSI o pojemności 1,8 litra i mocy 132 kW/180 KM (od 4500 obr./min). Ta czterocylindrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem jest idealna dla Golfa Alltracka, bowiem już od 1350 obr./min rozwija maksymalny moment obrotowy 280 Nm i utrzymuje go na stałym poziomie do 4500 obr./min. Seryjnie Golf Alltrack 1.8 TSI będzie wyposażony w 6-biegową przekładnię dwusprzęgłową DSG. Rozwijający prędkość 217 km/h nowy Golf przyspiesza do 100 km/h w 7,8 sekundy, zużywając przy tym zaledwie 6,8 l/100 km (emisja CO2 158 g/km).

1.6 TDI o mocy 81 kW/110 KM. Najmniejszym silnikiem nowego Golfa Alltracka jest TDI o pojemności 1593 cm3 i mocy 81 kW/110 KM, który zużywa tylko 4,7 l/100 km (emisja CO2 124 g/km). Maksymalna moc jest dostępna między 3200 a 4000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 250 Nm – między 1500 a 3000 obr./min. Z tym silnikiem Golf Alltrack 1.6 TDI przyspiesza do 100 km/h w 12,1 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 187 km/h.

2.0 TDI o mocy 150 KM. Kolejną jednostką w Golfie Alltracku jest silnik TDI o pojemności 1968 cm3 i mocy 110 kW/150 KM. Jego średnie zużycie paliwa to tylko 4,9 l/100 km (127 g/km CO2). Dwulitrowy TDI Golfa Alltracka posiada dwa wałki wyrównujące, dzięki czemu pracuje wyjątkowo spokojnie. Swoją maksymalną moc rozwija między 3500 a 4000 obr./min. Już od 1750 obr./min dostępny jest maksymalny moment obrotowy 340 Nm (do 3000 obr./min). Golf Alltrack 2.0 TDI osiąga prędkość 207 km/h, a do 100 km/h przyspiesza w 8,9 sekundy.

2.0 TDI o mocy 184 KM. Z mocą 135 kW/184 KM (przy 3500 do 4000 obr./min) Golf Alltrack 2.0 TDI ustanawia nowy rekord: jest najmocniejszym Golfem w nadwoziu Varianta. Dwulitrowy silnik z turbodoładowaniem przekazuje seryjnej 6-biegowej DSG już od 1750 obr./min maksymalny moment obrotowy 380 Nm i utrzymuje go do 3250 obr./min. Wartości mocy i momentu obrotowego oraz napęd na wszystkie koła nie tylko optymalizują zachowanie się w terenie, lecz również umożliwiają holowanie przyczepy o masie 2000 kg (hamowana, nachylenie do 12%). Silnik zaadaptowany z Golfa GTD pozwala także na uzyskanie sportowych osiągów: przyspieszenie do 100 km/h trwa 7,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 219 km/h. Golf Alltrack 2.0 TDI zużywa zaledwie 5,1 l paliwa na 100 km (134 g/km CO2)

Volkswagen Golf Alltrack pojawi się na rynku wiosną przyszłego roku.  
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane