/  / Suzuki Vitara wraca do gry

NOWOŚĆ | Suzuki Vitara wraca do gry

Suzuki|
null
© Suzuki
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Japończycy postanowili reaktywować nazwę Suzuki Vitara dla swojego najnowszego modelu z segmentu miejskich terenówek. Czy Renault Captur i Opel Mokka już denerwują się tą premierą?

W gamie japońskiej marki Vitara nowej generacji będzie pozycjonowana poniżej Suzuki SX4 S-Cross, które na rynku jest od roku 2013. Mierząca dokładnie 4175 mm długości, nowa Vitara ma w przeciwieństwie do poprzednika zdecydowanie mniej pudełkowaty kształt, a w stylizacji nadwozia łatwo dopatrzyć się elementów inspirowanych jakże modnym obecnie segmentem crossoverów.

Nowe Suzuki Vitara to nie tylko stylistyka, która sugeruje mocny charakter samochodu. To również ciekawe możliwości indywidualizacji pod kątem oczekiwań jak najszerszej grupy potencjalnych klientów (kolory nadwozia oraz elementy dekoracyjne). Jak zapowiada koncern, do wyboru dostępnych będzie 15 odcieni lakieru nadwozia, w tym trzy zupełnie nowe barwy, a także – kilka kompozycji dwukolorowych karoserii.

Ponadto, użytkownik nowej Vitary będzie mógł dodatkowo podkreślić walory swojego samochodu dzięki wybraniu jednego z dwóch następujących pakietów stylistycznych:
- pakiet miejski: składają się na niego chromowane elementy dekoracyjne, m.in. chromowane ramki świateł przeciwmgłowych, ozdobne listwy boczne oraz tylny spojler dachowy;
- pakiet terenowy podkreśla natomiast "twardy" charakter Vitary; składa się m.in. z przedniej i tylnej osłony podwozia, ozdobnych ramek lamp przeciwmgłowych, listew bocznych oraz listwy ochronnej progu bagażnika.

Nowe Suzuki Vitara i podstawowe wymiary:
- długość: 4175 mm
- szerokość: 1775 mm
- wysokość: 1610 mm
- rozstaw osi: 2500 mm
- prześwit: 185 mm
- pojemność bagażnika: 375 litrów (według VDA)
- ogumienie: 215/60R16 lub 215/55R17


A jakie propozycje czekać będą w ofercie jednostek napędowych? Otóż "japończyka" będzie można kupić w wersji z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra. Druga możliwość to rozwijający moc maksymalnie 120 koni mechanicznych diesel. W jednostce wysokoprężnej zastosowano nowy układ recyrkulacji spalin (EGR) oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii kierownic dopływu powietrza turbiny (VGT), dzięki czemu dysponuje ona odpowiednio wysokim momentem obrotowym, przy znacznym ograniczeniu poziomu emisji substancji szkodliwych oraz obniżeniu zapotrzebowania na paliwo.

Krótka charakterystyka jednostek napędowych:
1.6 VVT BENZYNA
- napęd: 2WD lub 4WD
- liczba cylindrów: 4
- pojemność skokowa: 1586 cm3
- układ wtryskowy: wielopunktowy
- moc maksymalna: 120 KM przy 6000 obr./min.
- maksymalny moment obrotowy: 156 Nm przy 4400 obr./min.

1.6 DDiS DIESEL
- napęd: 2WD lub 4WD
- liczba cylindrów: 4
- pojemność skokowa: 1598 cm3
- układ wtryskowy: bezpośredni/typu Common Rail
- moc maksymalna: 120 KM przy 3750 obr./min.
- maksymalny moment obrotowy: 320 Nm przy 1750 obr./min.

5-stopniowa przekładnia manualna dostępna jest w konfiguracji z silnikiem benzynowym, natomiast 6-stopniowa skrzynia manualna oferowana będzie z dieslem. Z kolei 6-stopniowy automat będzie można połączyć w konfiguracji z silnikiem benzynowym. W trybie sterowania ręcznego można zmieniać przełożenia przy pomocy łopatek przy kole kierownicy.

Liczy się przyczepność
Trakcję i możliwości Vitary podczas jazdy w lekkim terenie poprawia Allgrip – stworzony przez Suzuki dzięki bogatym doświadczeniom zdobytym przy okazji udoskonalania technologii napędu na obie osie. System wykorzystuje funkcję monitorowania informacji zwrotnych z czujników umieszczonych przy kołach w celu zwiększenia momentu przenoszonego na tylną oś, jeśli na kołach przedniej osi wykryje się nadmierny uślizg.

Nowa funkcja sprzężenia w przód sprawia, iż system potrafi przewidzieć możliwość wystąpienia uślizgu przednich kół na podstawie analizy warunków drogowych, pozycji pedału przyśpieszenia oraz kąta skrętu koła kierownicy. Jeśli system wykryje ryzyko wystąpienia uślizgu zanim jeszcze ono wystąpi, większa wartość momentu obrotowego przenoszona jest na tylne koła.

Dobre widoki
We wspomnianym już modelu SX4 S-Cross zastosowano rozwiązanie składające się z dwóch niezależnie przesuwanych paneli szklanych w dachu. Teraz rozwiązanie to pojawi się również w miejskiej terenówce Suzuki. Okno dachowe rozciąga się tu nad przednimi i tylnymi fotelami, tworząc w kabinie bardzo przyjemną atmosferę.

Przy zamkniętym oknie dachowym szklane panele mają łączną długość 1000 mm. Po otwarciu powstały otwór ma długość 560 mm (jeden z najlepszych rezultatów w segmencie rynkowym). Dzięki temu w kabinie pozostaje wrażenie jazdy bez dachu.

Jak planuje generalny importer, nowa Vitara pojawi się na polskim rynku wiosną przyszłego roku.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane