/  / Suzuki Vitara – stara nazwa, nowy model

Suzuki Vitara – stara nazwa, nowy model

null
© Suzuki
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Zapewne w lutym przyszłego roku poznamy polskie ceny na model Suzuki Vitara nowej generacji – zapowiada generalny importer. Wtedy też samochody dostępne będą w salonach nad Wisłą.

Ta sama nazwa, ale dwie różne koncepcje pojazdu. Suzuki Vitara pierwszej generacji zadebiutowała w roku 1988 jako trzydrzwiowy model zbudowany na konstrukcji ramowej. "Japończyk" wyróżniał się zdolnościami terenowymi, które zostały nawet docenione w chętnie oglądanym przed laty serialu przygodowym "Słoneczny patrol" z udziałem Davida Hasselhoffa oraz drużyny dzielnych ratowników (i ratowniczek). Teraz na scenę wchodzi zupełnie nowa Vitara, stworzona jako konkurent rynkowy dla takich modeli jak np. Peugeot 2008 czy Opel Mokka.

W gamie japońskiej marki Vitara nowej generacji będzie pozycjonowana poniżej Suzuki SX4 S-Cross, które na rynku jest od roku 2013. Nowa Vitara – mierząca dokładnie 4175 mm długości przy rozstawie osi 2500 mm – ma w przeciwieństwie do poprzednika zdecydowanie mniej pudełkowaty kształt, a w stylizacji nadwozia łatwo dopatrzyć się elementów inspirowanych jakże modnym obecnie segmentem crossoverów.


Modne Suzuki do miasta
Atutem 5-drzwiowego "japończyka" będzie m.in. masywny wygląd, wysoka pozycja za kierownicą oraz szerokie – przynajmniej jak na markę Suzuki – możliwości personalizacji wybranego egzemplarza. Nowa Vitara oferowana będzie w 15 odcieniach lakieru nadwozia do wyboru (w tym trzy zupełnie nowe barwy plus kilka zestawień dwukolorowych) oraz z dwoma pakietami stylistycznymi: miejskim lub terenowym.

Wnętrze nowej Vitary sprawia wrażenie solidnie wykonanego, a przy tym nieprzekombinowanego. Samochód jest w stanie zapewnić wygodne warunki jazdy czterem pasażerom, a do tego dochodzi jeszcze bagażnik o pojemności 375 litrów (według normy VDA).

Również i w kabinie potencjalny nabywca może dobierać według własnego gustu poszczególne elementy ozdobne deski rozdzielczej oraz wygląd zegara analogowego na konsoli środkowej. Za dopłatą przygotowano jeszcze m.in. panoramiczne okno dachowe, składające się z dwóch niezależnie przesuwanych paneli.

Kierowca oraz pasażerowie docenią z pewnością obecność na pokładzie Vitary zestawu audio z 7-calowym ekranem dotykowym. Według producenta, układ charakteryzuje się intuicyjnie prostą obsługą, nawet jeśli użytkownik ma akurat założone rękawiczki. Trójwymiarowa mapa systemu nawigacji zapewnia wysoką czytelność, a system oferuje również możliwość korzystania z aplikacji na smartfony.

120 koni w benzynie lub dieslu
Na liście dostępnych jednostek napędowych przygotowano dwie propozycje. Nową Vitarą będzie można wyjechać z salonu w wersji napędzanej silnikiem benzynowym 1.6 (120 KM; 156 Nm) lub też 120-konnym dieslem 1.6 (320 Nm). Benzynowca będzie można sparować z 5-biegową skrzynią manualną lub z 6-stopniowym automatem, natomiast motor wysokoprężny występuje w konfiguracji z przekładnią ręczną o 6 przełożeniach.

Na liście wyposażenia pojawi się ponadto poprawiający trakcję napęd na cztery koła Allgrip, który oferuje cztery tryby pracy: Auto, Sport, Snow oraz Lock.


Autor: Rafał Żaglewski
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane