/  / Suzuki Ignis to teraz mini-crossover

Suzuki Ignis to teraz mini-crossover

Suzuki Ignis - 2016
© Suzuki
Suzuki Ignis - 2016Suzuki Ignis - 2016Suzuki Ignis - 2016Suzuki Ignis - 2016Suzuki Ignis - 2016Suzuki Ignis - 2016Suzuki Ignis - 2016Suzuki Ignis - 2016Suzuki Ignis - 2016Suzuki Ignis - 2016Suzuki Ignis - 2016Suzuki Ignis - 2016Suzuki Ignis - 2016Suzuki Ignis - 2016Suzuki Ignis - 2016Suzuki Ignis - 2016Suzuki Ignis - 2016

Na potrzeby swojego nowego modelu Suzuki reaktywowało nieco zapomnianą już może nazwę "Ignis". Tym oznaczeniem firmowany będzie samochód typu crossover, który mierzy tylko 3,7 m długości i ma co najmniej 18 cm prześwit.

W swoim najnowszym wcieleniu Ignis wyróżnia się sympatycznym wyglądem z pewnymi elementami stylistycznymi retro jak np. okrągły kształt reflektorów oraz przetłoczenia umieszczone na słupkach "C". Do tego dochodzi wysoka pozycja za kierownicą, podwyższony prześwit oraz prosta – a zarazem praktyczna – kabina pasażerska.

Suzuki Ignis pojawić się ma na rynku europejskim na początku przyszłego roku. Cen samochodu oczywiście jeszcze nie znamy. Znamy jednak jego wymiary zewnętrzne. I tak na długość karoseria mierzy 3700 mm, szerokość z nakładkami na nadkola to 1690 mm, natomiast wysokość – 1595 mm.

Również z napędem 4x4
W zwartej bryle nadwozia o prostych liniach i przetłoczeniach wygospodarowano bagażnik o pojemności od 267 litrów (lub 227 litrów w wersji z układem AllGrip). Wyposażenie obejmuje m.in. przesuwane tylne siedzenia, co w połączeniu z możliwością złożenia ich oparć pozwala przewozić przedmioty o różnych gabarytach.



Nowego Ignisa można "ubrać" w jeden z łącznie 14 oferowanych kolorów nadwozia, łącznie z trzema nowymi barwami oraz wersjami dwutonowymi. Kabinę pasażerską ożywiają natomiast dwa różne akcenty kolorystyczne – na konsoli podłogowej i uchwytach paneli drzwiowych.

W gamie Ignisa pojawi się do wyboru wolnossący silnik benzynowy 1.2 Dualjet/90 KM oraz wersja, która dodatkowo posiada system SHVS, czyli napęd hybrydowy typu Mild Hybrid, wyposażony w alternator zespolony z rozrusznikiem. Zastosowana technologia ma za zadanie wspierać pracę silnika podczas przyspieszania oraz odzyskiwać energię z hamowania.

W zwykłej wersji benzynowej oraz z SHVS przewidziano możliwość wykorzystania układu napędowego obu osi Allgrip Auto ze sprzęgłem wiskotycznym.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane