/  / Suzuki Celerio – bardzo sprytny maluch

TEST | Suzuki Celerio – bardzo sprytny maluch

Suzuki Celerio 2015
© IBRM Samar
Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015Suzuki Celerio 2015

Najnowszy maluch marki Suzuki zastąpił w ofercie producenta dwa modele jednocześnie: Alto i Splasha. Sprawdzamy, czy połączył to, co w nich było najlepsze.

Najmniejszy przedstawiciel japońskiej marki wcale nie jest taki mały. Przyjemną niespodzianką jest zwłaszcza całkiem przestronne wnętrze. Wysoko poprowadzony dach samochodu pozwala na podróżowanie z wyprostowanymi plecami i całkiem dumnie podniesioną głową zarówno na przednich fotelach, jak i tylnej kanapie. Przynajmniej osobom niższym od Marcina Gortata czy któregokolwiek z naszych reprezentacyjnych siatkarzy. Godne podkreślenia są gabaryty drzwi, które pozwalają dość swobodnie wsiadać zarówno na przednie, jak i tylne miejsca.

Wygodne fotele i dobra „organizacja” stanowiska kierowcy pozwalają nie zauważać dość przaśnie wykończonej kabiny. Ciemne plastiki na pierwszy rzut oka (i na zdjęciach) wyglądają może nieźle, ale w dotyku nie są przyjemne. Szczególnie tandetne jest wewnętrzne poszycie drzwi, z dominującym twardym, szaro-burym tworzywem urozmaiconym niewiele mniej szaro-burą tapicerką (ale tylko w wyższej wersji wyposażenia, nazwanej Premium). Biorąc jednak pod uwagę, że te plastiki już w wersji podstawowej Comfort kryją liczne poduszki (czołowe, boczne dla kierowcy i pasażera) i kurtyny (dla przedniego i tylnego rzędu siedzeń) powietrzne, można im wybaczyć kwestię estetyki. 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z przodu i z tyłu to już standard, podobnie jak system mocowania fotelika ISOFIX na dwóch bocznych miejscach tylnej kanapy.

PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE

Suzuki Celerio
Skoda Citigo 5d
Hyundai i10
Długość [mm] 3600 3563 3665
Szerokość [mm] 1600 1645 1660
Wysokość [mm] 1540 1489 1500
Rozstaw osi [mm] 2425 2420 2385
Bagażnik min./ max. [litry] 254/ 726 251/ 959 252/ 1046
Masa własna/DMC [kg] 835/ 1260 854/ 1290 933/ 1420
Zawieszenie przód MacPherson MacPherson MacPherson
Zawieszenie tył belka skrętna belka skrętna belka skrętna

Celerio wyposażony jest w podstawowe systemy bezpieczeństwa z ABS i EBD na czele, wspomaganiem hamowania awaryjnego BAS, stabilizacją toru jazdy ESP z kontrolą trakcji, czujnikiem ciśnienia w oponach, wspomaganiem ruszania pod górę (dotyczy tylko wersji ze zautomatyzowaną skrzynią biegów, niestety).

Trzeba przyznać, że wyposażenie Celerio w bazowym wydaniu jest imponujące, oczywiście jak na samochód tego segmentu. Bezcenna obecnie klimatyzacja, elektrycznie obsługiwane szyby, centralny zamek, przyciski do obsługi telefonu na kierownicy, wspomaganie i pionowa regulacja tejże oraz wielofunkcyjny wyświetlacz radia z całkiem dobrze brzmiącym odtwarzaczem CD i MP3. Są też gniazdko 12V i wejście USB. Wersja Premium ma w tym zakresie niewiele więcej do zaoferowania: elektrycznie regulowane szyby z tyłu, dodatkowe 2 głośniki i kieszeń w oparciu prawego fotela.

Większe różnice dotyczą wyglądu zewnętrznego. Wersja Premium oferuje aluminiowe felgi w kilku wzorach, światła przeciwmgielne i elektrycznie sterowane lusterka. Biorąc pod uwagę, że koszt takiego doposażenia auta wynosi 3 tys. złotych – warto. Sylwetka Celerio nie jest awangardowa, ale w takim bogatszym wydaniu samochód prezentuje się całkiem nowocześnie i zgrabnie.

Całkiem też zgrabnie Suzuki Celerio porusza się po drogach. Niespełna litrowy silnik benzynowy o mocy 68 kM zupełnie dobrze radzi sobie z własnym ciężarem i ciężarem kierowcy (ok. 900 kg – to waga brutto zestawu kierowca plus auto). Zaskakująco dynamiczny okazał się zarówno w trasie, jak i w ruchu miejskim. Dociążenie samochodu dwoma dorosłymi osobami, czyli znacznie poniżej przewidzianej przez producenta dopuszczalnej masy całkowitej 1260 kg, pozbawia pojazd zdolności do żwawego ruszania spod świateł. Włączona klimatyzacja nie stanowi odczuwalnego obciążenia dla silnika, ale dla portfela już tak – dotkliwie zwiększa zużycie paliwa.

DANE TECHNICZNE DOTYCZĄCE UKŁADU NAPĘDOWEGO I OSIĄGI

Suzuki Celerio
Skoda Citigo 5d
Hyundai i10
Budowa silnika/paliwo Benzynowy, wolnossący, R3 12V, wielopunktowy wtrysk paliwa Benzynowy, wolnossący, R3 12V, wielopunktowy wtrysk paliwa Benzynowy, wolnossący, R3 12V, wielopunktowy wtrysk paliwa
Pojemność silnika [cm3] 998 999 998
Moc [KM (kW)/obr./min] 68 (50)/ 6000 75 (55)/ 4500 67 (49)/ 5500
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr.min] 90/ 3500 95/ 3500 90/ 4500
Skrzynia biegów 5-stopniowa skrzynia manualna 5-stopniowa skrzynia manualna 5-stopniowa skrzynia manualna
Napęd przód przód przód
Prędkość maksymalna [km/h] 155 171 153
Przyspieszenie 0-100 km/h [sek] 13,5 13,2 15,2
Spalanie miasto [l/100km] 5,1 5,8 6,5
Spalanie trasa [l/100km] 3,7 3,9 4,2
Spalanie średnie [l/100km] 4,3 4,6 5,1

Ceny Suzuki Celerio na polskim rynku zaczynają się od 39 900 za podstawową wersję Comfort. Obowiązująca obecnie promocja pozwala za taką kwotę kupić zdecydowanie bardziej atrakcyjną wersję Premium. To jest oferta warta rozważenia.

Plusy:
- Dobra organizacja stanowiska kierowcy
- Czytelna i łatwa w obsłudze deska rozdzielcza
- Bogate wyposażenie
- Niezła dynamika jazdy

Minusy:
- Tandetne plastiki wnętrza
- Słabe wyciszenie kabiny
- Nie taka znowu niska cena
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane