/  / Suzuki Baleno w Polsce

CENY | Suzuki Baleno w Polsce

null
© Suzuki
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Znamy już cennik na nowy model Suzuki. Baleno wchodzi na polski rynek z ofertą, która obok wersji hybrydowej ma też do zaproponowania mały silnik benzynowy z turbo.

Suzuki Baleno to przestronny hatchback, który balansuje na granicy segmentów B oraz C. Klienci w Polsce będą mogli kupić to auto w trzech różnych wersjach silnikowych do wyboru: benzynowe 1.2 Dualjet lub 1.0 Boosterjet (jednostka z turbo), a jako dodatkowa propozycja figuruje odmiana hybrydowa SHVS.

Motor 1.2 Dualjet współpracuje z 5-biegową skrzynią manualną. Można go zamówić dla wszystkich czterech odmian wyposażenia: Comfort, Premium, Premium Plus oraz Elegance.

Poziom Comfort – wyceniony od 43 900 złotych – występuje tylko z jednostką 1.2 Dualjet (90 KM; systemem podwójnych wtryskiwaczy paliwa dla każdego z czterech cylindrów). Obejmuje takie elementy wyposażenia jak m.in. światła do jazdy dziennej LED, klimatyzacja manualna czy elektryczna regulacja przednich szyb.

ZOBACZ TEŻ:
Suzuki Baleno – Oferta modelowa z cennikiem

Za 46 900 złotych można natomiast kupić auto z tym samym silnikiem, ale w wersji wyposażeniowej Premium. Zawiera ona dodatkowo np. audio CD/MP3/USB oraz dwa głośniki, system Bluetooth, skórzaną kierownicę wielofunkcyjną czy lusterka w kolorze nadwozia.



Małe turbo
Kolejna wersja wyposażenia – Premium Plus – występuje natomiast do wyboru ze wspomnianym wyżej silnikiem 1.2 Dualjet lub z małą jednostką benzynową turbo 1.0 Boosterjet. Ceny zaczynają się odpowiednio od 48 900 lub od 58 900 złotych.

Wyposażenie obejmuje dodatkowo system wspomagania hamowania awaryjnego z czujnikiem radarowym (Radar Brake Support), tempomat adaptacyjny z ogranicznikiem prędkości, podgrzewane fotele z przodu oraz nawiew na nogi pasażerów siedzących z tyłu.

3-cylindrowy Boosterjet to konstrukcja z turbodoładowaniem oraz bezpośrednim wtryskiem benzyny. Rozwija moc 110 koni mechanicznych oraz do 170 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 2000 obr./min. W Baleno wybrać będzie można konfigurację ze skrzynią manualną lub z "automatem" o sześciu przełożeniach (tylko poziom Elegance).

Akcent na mniejsze zużycie paliwa
Topowa wersja wyposażenia Elegance kosztuje natomiast od 58 900 złotych z 1.2 Dualjet. Na pokładzie m.in. klimatyzacja automatyczna jednostrefowa, system multimedialny z nawigacją satelitarną oraz kamerą cofania, zestaw wskaźników w formie wyświetlacza kolorowego 4.2" czy reflektory biksenonowe (HID).

Dla poziomu Elegance wybrać można jedną z trzech odmian silnikowych – w tym system SHVS, który kosztuje 65 900 złotych. To układ typu Mild Hybrid, wyposażony w alternator zespolony z rozrusznikiem (ISG) oraz akumulator litowo-jonowy. ISG stosuje się zamiast typowego alternatora, ponieważ wydajniej odzyskuje energię. Układ monitoruje stopień wciśnięcia pedału hamulca i odpowiednio zwiększa poziom odzyskiwanej energii, podnosząc ekonomikę paliwową.  

Dzięki wykorzystaniu energii pozyskanej podczas hamowania silnik elektryczny wspiera jednostkę benzynową poprzez dostarczenie energii przy ruszaniu i przyspieszaniu – czyli wtedy, gdy potrzebna jest największa ilość paliwa.

Według wstępnych danych, orientacyjna wartość spalania dla Baleno z systemem SHVS wynosi średnio od około 4 l/100 km.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane