/  / Suzuki Baleno – powrót po przerwie

PREZENTACJA | Suzuki Baleno – powrót po przerwie

Suzuki Baleno 2016
© IBRM Samar
Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016Suzuki Baleno 2016

Historia kołem się toczy, także w motoryzacji. Przykładem może być Suzuki, które w zeszłym roku wyciągnęło z niebytu model Vitara, a obecnie wypuściło na rynek Baleno, czyli następcę oferowanego w drugiej połowie lat 90-tych kompaktu.

Pierwsza generacja pojazdu nie była, delikatnie mówiąc, zbyt częstym gościem na naszych drogach. Złośliwi mogliby stwierdzić, iż obecnie równie często zaobserwować można „na żywo” inny model Japończyków – S-Cross. Czy zatem nowe Baleno ma w zanadrzu jakieś asy, aby nie powtórzyć „sukcesu” poprzednika?  Suzuki twierdzi, że tak.

Auto powstało na nowej płycie podłogowej i prezentuje dość oryginalny wygląd. Pękate kształty pięciodrzwiowego hatchbacka zdobią liczne krągłości, zaś cała sylwetka robi wrażenie zwartej. Motywem przewodnim projektu nadwozia Baleno jest styl nazwany przez Suzuki “Liquid Flow”. Ma on się przejawiać w płynnych liniach nadwozia oraz eleganckim wyglądzie. Motyw ten przywodzić ma myśl dynamiczny przepływ wody. Jest on widoczny w wielu elementach nadwozia, zwłaszcza w ostro zarysowanych liniach stylistycznych i przetłoczniach. Niska, a przy tym szeroka sylwetka dodaje Baleno nieco sportowego sznytu.

Wymiary zewnętrzne pozycjonują Baleno w segmencie B. Auto mierzy 3995 mm długości, zaś jego szerokość i wysokość wynoszą odpowiednio: 1745 mm i 1470 mm (1460 mm z układem SHVS), przy rozstawie osi wynoszącym 2520 mm. W zależności  od wersji wyposażenia, nadwozie zdobić mogą srebrne listwy oraz przednie światła biksenonowe oraz diody led w  światłach do jazdy dziennej oraz tylnych.



Pod maskę Suzuki Baleno trafić może jedna z dwóch benzynowych jednostek napędowych.
Mniejsza, turbodoładowana nosi nazwę BOOSTERJET. Litrowy motor, osiąga moc 110 KM i maksymalny moment obrotowy 170 Nm. Druga to wolnossący DUALJET o pojemności 1,2 l z podwójnym wtryskiem paliwa, dysponujący mocą 90 KM. Decydując się na Baleno z silnikiem BOOSTERJET 1.0 można wybrać jedną z dwóch dostępnych przekładni zmiany biegów- pięciostopniową manualną oraz automatyczną, 6-stopniową. Silnik wolnossący łączy się jedynie z manualem.

Producent obiecuje, iż oba silniki zadowalają się podobnymi ilościami paliwa. Średnio spalanie wynosi według Suzuki około 4.5 l/100km. Choć brak jest danych dotyczących przyspieszenia do setki, to wnioskując po charakterystyce i mocy silników dojść można do przekonania, iż jednostkę turbo wybiorą osoby ceniące sobie wyżej dynamikę i przyjemność z jazdy, niż spokój za kierownicą. Prędkość maksymalna Baleno turbo to 200 km/h, auto z jednostką wolnossącą jest o 20 km/h wolniejsze.

Baleno z silnikiem DUALJET może być wzbogacone w system SHVS (z ang.: „Smart Hybrid Vehicle by Suzuki”). Jest to napęd hybrydowy typu mild hybrid, wyposażony w alternator zespolony z rozrusznikiem, który wspiera pracę silnika podczas przyspieszania oraz odzyskuje energię z hamowania. Układ SHVS stosowany w Baleno zawiera akumulator litowo-jonowy, dzięki czemu silnik elektryczny może być częściej załączany, co wpływa na obniżenie zużycia paliwa. Jego celem jest także zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko poprzez ograniczenie emisji CO2.

We wnętrzu Baleno króluje prostota. Deskę rozdzielczą bogatszych wersji zdobią wstawki z tworzywa w kolorze srebrnym. Na miejscu jest, znana z innych modeli marki, trójramienna kierownica, która od wersji premium „w górę” obszyta jest skórą. Warto odnotować, iż regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach dostępna jest jedynie dla najwyższej wersji wyposażenia - Elegance. Niższe wersje (w kolejności od dołu: Comfort, Premium, Premium Plus) oferowane są z regulacją położenia kierownicy jedynie w pionie. Standardowa pojemność bagażnika wynosi 355 litrów, co uznać można za bardzo dobry wynik.

SUZUKI BALENO - PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE
Wersja   1.2 Dualjet 1.0 Boosterjet
Cena bazowa wersji [PLN] 43.900 58.900  
Moc [KM] / obr./min. 90 / 6000 110 / 5500
Moment obrotowy [Nm] / obr./min. 120 / 4400 170 / 2000-3500
Prędkość maksymalna [km/h] 180 200
Zużycie paliwa w mieście [l/100km] 5,4 5,4
Zużycie paliwa poza miastem [l/100km] 3,6 4,0
Zużycie paliwa średnie [l/100km] 4,4 4,5
Masa własna / DMC [kg] 865 / 1405 905 / 1430

In plus zaskakuje obecność w wyposażeniu tak niewielkiego auta i to w dodatku marki popularnej, adaptacyjnego tempomatu.
Ponadto nie jest on atrybutem jedynie najbogatszej wersji wyposażenia, ale również tej nieco tańszej, o nazwie Premium Plus.

To także od tej wersji poczynając, Baleno wyposażone jest w układ o nazwie „Radar Brake Support”, czyli system hamowania awaryjnego. Jego obecność w wyposażeniu determinuje liczbę gwiazdek przyznanych małemu „japończykowi” przez organizację EuroNCAP. Baleno w odmianie mniej bezpiecznej, czyli bez radaru otrzymało jedynie trzy gwiazdki, zaś w wersjach wyposażonych w radar, o jedną gwiazdkę więcej.

Ceny Suzuki Baleno z podstawowym wyposażeniem oraz silnikiem wolnossącym startują od 43.900 złotych. Aby kupić najtańszą „turbo-benzynę” wybrać należy auto w konfiguracji Premium Plus, co stanowi wydatek 58.900 złotych, czyli o 10 tysięcy więcej, niż za silnik wolnossący z analogicznym wyposażeniem. Czy warto? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć, gdy nowe Baleno trafi do naszej redakcji na testy.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane