/  / SUV kontra kombi

SUV kontra kombi

Motor, 2011.07.04|
null
© Materiały prasowe
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Tygodnik "Motor" przygotował ciekawe porównanie pięciu modeli SUV oraz kombi, aby móc odpowiedzieć na pytanie, które z tych dwóch typów aut stanowić może lepszy wybór w codziennej eksploatacji. Oceniano takie elementy jak nadwozie/wnętrze, wrażenia z jazdy oraz koszty. Czy modele SUV okazały się lepsze od kombi?

Tygodnik "Motor" przygotował porównanie pięciu modeli SUV oraz kombi, aby móc odpowiedzieć na pytanie, które z tych dwóch typów aut stanowić może lepszy wybór w codziennej eksploatacji. Do testu chciano wybrać w poszczególnych parach samochody SUV i kombi jak najbardziej zbliżone do siebie pod względem wyposażenia i ceny.

Naprzeciw siebie stanęło łącznie po pięć samochodów SUV i kombi:
- Dacia Duster kontra Dacia Logan MCV
- Skoda Yeti kontra Skoda Octavia Combi
- Toyota RAV4 kontra Toyota Avensis Wagon
- Audi Q5 kontra Audi A4 Avant
- BMW X5 kontra BMW Serii 5 Touring

Tylko w przypadku jednego starcia zanotowano remis (Dacia Duster kontra Dacia Logan MCV). W pozostałych przypadkach zwyciężały modele SUV lub kombi. Po podliczeniu wszystkich punktów redaktorzy tygodnika "Motor" ogłosili zwycięstwo grupy samochodów kombi w stosunku 4:2. Auta te oferują swoim nabywcom m.in. wyższy komfort jazdy oraz zazwyczaj niższą cenę zakupu niż w przypadku porównywalnego auta typu SUV.

Obszerny artykuł prezentujący szczegółowo poszczególne modele ujęte w porównaniu (wraz z danymi technicznymi oraz informacjami dotyczącymi wyposażenia i cen) znaleźć można w aktualnym wydaniu tygodnika "Motor".

Komentarz Samar.pl
Jeszcze kilka lat temu samochody SUV uchodziły za paliwożerne i mało przyjazne dla środowiska. Jednak zmiany w systemie podatkowym nakładające w Europie Zachodniej dodatkowe obciążenia na osoby korzystające z pojazdów o wysokiej emisji CO2, drożejące paliwa na stacjach oraz rosnące znacznie ekologii w życiu codziennym zmusiły koncerny motoryzacyjne do podjęcia prac nad samochodami nowego rodzaju. Postawiono na nowoczesnej konstrukcje i jednostki napędowe, w tym oparte na technologii hybrydowej, znacząco obniżono masę pojazdu i wymiary zewnętrzne, a nawet zrezygnowano częściowo z występującego dotychczas w standardzie napędu 4x4.

Wszystko po to, aby znacząco obniżyć zużycie paliwa, a jednocześnie zachować elementy, które w autach SUV klientom podobają się najbardziej, a więc masywny wygląd nadwozia, zwiększony prześwit, wysoka pozycja za kierownicą, dobra widoczność i subiektywne poczucie bezpieczeństwa. Sami użytkownicy modeli typu SUV kojarzą się też często jako osoby dynamiczne, prowadzące aktywny tryb życia.

Wiele wskazuje na to, że w najbliższych latach omawiany segment rynku nadal będzie się dynamicznie rozwijał m.in. za sprawą ciekawych nowości, które mogą wprowadzić do segmentu wiele świeżości. Przykładem może być tu nietuzinkowy z wyglądu i wyróżniający się właściwościami jezdnymi Range Rover Evoque. W pierwszych miesiącach przyszłego roku na rynku zadebiutuje też Mazda CX-5 z rozwiązaniami technologicznymi Skyactiv, do których należą silniki nowej generacji, skrzynie biegów, karoserie i podwozia. Bazową jednostkę wysokoprężną 150 KM w gamie CX-5 wyróżniać będzie średnie zużycie paliwa na poziomie około 4,5 l/100 km.

Czekamy na Wasze opinie w komentarzach i na forum dyskusyjnym.


Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane