/  / Supertest Ekonomii czas zacząć!

Supertest Ekonomii czas zacząć!

null
© Infiniti
null

Tego jeszcze w Superteście Ekonomii nie było! Średnia prędkość na jednym z etapów sobotniej imprezy, w której weźmie udział łącznie osiem samochodów, wyniesie 102 km/h.

Samochody będą miały do pokonania dystans łącznie 230 km z Warszawy autostradami A2 i A1 do Włocławka, a potem dalej DK62 w kierunku Płocka. Autostrady stanowić będą z górą 80% długości tego odcinka.

Kolejny przebiegać będzie drogami krajowymi i wojewódzkimi, po których nie będzie można już podróżować tak szybko, więc na kolejnych blisko 150 km uczestnicy będą mieli wyznaczoną przeciętną nieco ponad 60 km/h. Mimo 80 km różnicy w długości odcinków czas przejazdu na obu będzie taki sam.

Rezultaty uzyskane przez uczestników imprezy powinny dostarczyć interesujące wnioski do przemyśleń nad wyborem trasy wakacyjnych podróży. Przedstawimy je niezwłocznie po zakończeniu XI Supertestu Ekonomii, którego bohaterami będą cztery samochody z silnikami diesel, dwa zasilane benzyną oraz hybryda i furgon CNG.

W tej pierwszej grupie są: Fiat 500L Living 1.6 JTD, Infiniti Q50 2.2d AT Premium, SEAT Ibiza Style 1.6 TDI CR oraz Skoda Rapid Elegance 1.6 TDI CR DPF. Benzynę zatankują natomiast Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir 170 KM TCT oraz Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI Style Plus. Również benzyna trafi do baku hybrydowego Infiniti Q50 3.5h AT Sport AWD.

Najtańszym paliwem na rynku, czyli gazem ziemnym, zadowoli się natomiast Fiat Ducato 3.0 Natural Power CNG.

Partner tegorocznego Supertestu Ekonomii (firma ProSafe) wyposaży wszystkie samochody w urządzenia GPS rejestrujące parametry i styl jazdy, dzięki którym będzie można porównać technikę i taktykę jazdy poszczególnych kierowców. Pozwoli to również ocenić ich wpływ na poziom zużycia paliwa.

Jeden zwycięzca jest znany już przed startem: to Skoda Rapid z silnikiem Diesla, która z katalogową emisją 104 g CO2/km wyprzedza rywali w klasyfikacji "mistrz ekologii". Pozostałych poznamy w sobotę, 14 czerwca.

W klasyfikacji generalnej, uwzględniającej koszt zużytego paliwa, do tej pory sześciokrotnie zwyciężały auta napędzane silnikami wysokoprężnymi, trzykrotnie zasilane gazem ziemnym, a raz triumfował samochód hybrydowy.
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane