/  / Supertest Ekonomii 2013 i trochę historii

Supertest Ekonomii 2013 i trochę historii

85 lat temu, 6 maja 1928 roku 16 samochodów (w całej Polsce było wówczas niewiele ponad 13 000 aut osobowych) rywalizowało na drogach w okolicach Warszawy w zorganizowanym przez Automobilklub Polski konkursie zużycia paliwa.

W konkursie wystartowały: Citroen, dwa Peugeoty, dwa Steyry, amerykański Overland-Whippet, cztery Fiaty, jeden angielski Morris i jeden włoski Ansaldo oraz cztery Tatry. Zwycięzcy korzystali z gaźników Solex, co niezwłocznie wykorzystało w reklamie stołeczne przedstawicielstwo firmy.

Opisał to w książce "Moje dwa i cztery kółka" zdobywca drugiego miejsca inż. Witold Rychter, który jadąc Tatrą z silnikiem o pojemności 1100 cm, spalającym około 11 l/100 km, uzyskał zużycie 4,36 l/100 km.

Do udziału w jubileuszowym, X Superteście Ekonomii, zaplanowanym na 15 czerwca, swoje samochody zgłosiły na razie: Citroen Polska, Fiat Auto Poland i Skoda Polska. Chęć startu zadeklarowały ponadto Stowarzyszenie NGV Polska z samochodami na gaz ziemny oraz redakcja motofaktor.pl.

Organizatorzy czekają na zgłoszenia jeszcze do 15 maja.
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane