/  / Sukces technologii TSI Volkswagena w konkursie International Engine of the Year 2013

Sukces technologii TSI Volkswagena w konkursie International Engine of the Year 2013

Volkswagen|
null
© Volkswagen
null

Technologia TSI otrzymała tę prestiżową nagrodę po raz siódmy z rzędu. Dodatkowo wyróżnienie Best New Engine przyznano silnikowi TSI z systemem aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT).

Silnik benzynowy TSI Volkswagena o pojemności 1,4 litra otrzymał po raz siódmy z rzędu tytuł Engine of the Year w kategorii pojemności skokowej od 1,0 do 1,4 litra. TSI 1.4 jest zatem najbardziej utytułowanym silnikiem w 15-letniej historii tego międzynarodowego konkursu w dziedzinie technologii silników.

Dodatkowo, Volkswagen otrzymał za technologię TSI w połączeniu z systemem automatycznego odłączania cylindrów (ACT) pożądaną przez producentów nagrodę Best New Engine dla najlepszej nowości wprowadzonej w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Od 2006 roku jury Engine of the Year, w którego skład wchodzi 87 dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata, przyznało Volkswagenowi łącznie 12 wyróżnień za nieustannie udoskonalany silnik 1.4 TSI o wewnętrznym symbolu EA211: siedem zwycięstw w swojej klasie, dwa zwycięstwa w kategorii generalnej, dwa wyróżnienia Best New Engine i jedno Green Engine of the Year.

Ta seria zwycięstw technologii TSI bez wątpienia na stałe zapisze się w historii motoryzacji. Jednocześnie najnowszą innowacją (TSI z funkcją odłączania cylindrów) Volkswagen wkracza w nową erę konstrukcji silników.

Wygrani konkursu International Engine of the Year 2013

Od ubiegłego roku Volkswagen, jako pierwszy producent na świecie, stosuje system aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT) dla czterocylindrowych silników TSI. Dotychczas system ten był znany z dużych ośmio- lub 12-cylindrowych jednostek napędowych. ACT zadebiutował w silniku 1.4 TSI o mocy 103 kW/140 KM w Polo i nowym Golfie.

Chwilowe wyłączenie drugiego i trzeciego cylindra pozwala na obniżenie zużycia paliwa o ponad 0,5 litra na 100 kilometrów.

Także z dwoma cylindrami silnik 1.4 TSI w Golfie pracuje tak samo cicho i bez wibracji jak z czterema aktywnymi komorami spalania. Wszystkie mechaniczne procesy przełączania następują podczas jednego obrotu wałka rozrządu i w zależności od prędkości obrotowej trwają zaledwie od 13 do 36 milisekund.

Procesy przejścia dopracowane zostały dzięki wprowadzeniu modyfikacji do układu zapłonowego i przepustnicy. Wszystkie komponenty systemu aktywnego zarządzania pracą cylindrów ważą zaledwie 3 kg.

Aktuatory, wałki rozrządu i ich rama są wbudowane w pokrywę głowicy cylindrów. Dwa łożyska toczne minimalizują tarcie wałków. Funkcję odłączania cylindrów w takiej formie, w jakiej jest realizowana obecnie, można zastosować tylko łącznie z technologią TSI, czyli bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem.

Zużycie paliwa i emisja CO2 silników TSI zostały obniżone nawet o 9% w stosunku do poprzednika m.in. dzięki zredukowanemu tarciu wewnętrznemu, zmniejszonej masie i zoptymalizowanemu systemowi zarządzania temperaturą.

W połączeniu z systemem aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT) możliwości oszczędności wynoszą nawet 15%.

Volkswagen jest światowym liderem w dziedzinie turbodoładowania dla silników z bezpośrednim wtryskiem. W pięciu zakładach na świecie wyprodukował ponad 3,8 mln silników TSI.

Jednostka TSI o mocy 140 KM z automatycznym odłączaniem cylindrów (ACT) jest obecnie oferowana dla Polo i Golfa.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane