/  / Subaru Outback numer 5

CENY | Subaru Outback numer 5

null
© Subaru
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Do polskich salonów wjeżdża nowe Subaru Outback. Klienci mają do wyboru silniki o mocy 150 lub 175 koni. Auto oferuje m.in. systemy aktywnego bezpieczeństwa oparte na kamerach. Ceny nowego Outbacka – od 34 400 euro.

Tak naprawdę Subaru Outback uchodzi za uterenowioną wersją modelu Legacy, od którego odłączył się jako oddzielny produkt w 1995 roku. O względy klientów rywalizuje z takimi konkurentami jak m.in. Volvo XC70 oraz  Audi A6 Allroad. Teraz przyszła pora na piąte wcielenie "japończyka". Ceny nowego Outbacka na polskim rynku zaczynają się bez opcji dodatkowych na poziomie od 34 400 euro dla wersji wysokoprężnej, natomiast w przypadku odmiany benzynowej – od 35 900 euro (*).

W gamie nowego Outbacka przewidziano do wyboru dwie jednostki napędowe w układzie bokser – czyli turbodiesla 2.0D o mocy maksymalnie 150 koni oraz 350 Nm momentu obrotowego, bądź też wolnossącą konstrukcję benzynową 2.5i, z której kierowca może wycisnąć do 175 koni oraz maksymalnie 235 Nm momentu obrotowego przy 4000 obr./min.

Do zmiany biegów służy przekładnia manualna o sześciu biegach lub bezstopniowa skrzynia Lineartronic (CVT) – oferowana jako jedyna możliwa konfiguracja dla benzyniaka oraz jako opcja dla jednostki wysokoprężnej.

System EyeSight debiutuje w Europie
Nowy Subaru Outback oferuje ciekawe rozwiązania w dziedzinie systemów mających za zadanie wspierać pracę kierowcy. Japończycy są szczególnie dumni z technologii EyeSight trzeciej generacji – wykorzystującej układ dwóch kamer o zasięgu 110 metrów, z kolorowymi matrycami światłoczułymi o wysokiej rozdzielczości. Kamery te znajdują się w okolicy lusterka wstecznego w kabinie. System nieustannie bada przestrzeń przed samochodem i ostrzega kierowcę w razie wykrycia zbliżającego się niebezpieczeństwa.

EyeSight współdziała z układami sterującymi silnikiem, przeniesieniem napędu i hamulcami, reagując gdy kierowca w sytuacji krytycznej nie podejmie zdecydowanych działań, nie hamuje wystarczająco mocno lub nie hamuje w ogóle. Monitoruje także inne pojazdy poruszające się na drodze i dostosowuje prędkość naszego samochodu do ich szybkości.

Kierowca otrzymuje ponadto ostrzeżenie w sytuacji, gdy np. system wykryje manewr niezamierzonej zmiany pasa ruchu czy oznaki mogące świadczyć o nadmiernym zmęczeniu kierowcy.

Na rynku japońskim system EyeSight trafia do około 80% nowo sprzedawanych egzemplarzy Subaru. Ciekawe, jak rozwiązanie to przyjmą klienci na Starym Kontynencie?

Elementy wyposażenia
Standardowo dla wszystkich wersji wyposażenia nowego Outbacka – na polskim rynku łącznie czterech – występuje m.in. klimatyzacja automatyczna, kamera cofania, poprawiający zwrotność na zakrętach system Active Torque Vectoring, a także kolanowa poduszka powietrzna po stronie kierowcy, kurtyny powietrzne (przód/tył) oraz flagowa technologia stałego napędu na wszystkie koła – Symmetrical AWD.

W zależności od wybranej wersji wyposażenia nowy Subaru Outback posiada ponadto m.in. tryb x-Mode (poprawia trakcję w terenie), powalający na zmianę oprogramowania sterownika silnika układ SI-Drive (dwa ustawienia), a także system audio Harman/Kardon z 12 głośnikami, nawigacja, podgrzewane fotele przednie oraz  elektrycznie sterowane okno dachowe.

Wspomniany wyżej system EyeSight z funkcją adaptacyjnego tempomatu występuje seryjnie dla każdej konfiguracji ze skrzynią Lineartronic.


* Generalny importer w Polsce przelicza w marcu ceny po kursie 4,1905 PLN/EUR
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane