/  / Studyjny Volkswagen twin up!

Studyjny Volkswagen twin up!

VW|
Volkswagen Twin up! 2013
© Volkswagen
Volkswagen Twin up! 2013Volkswagen Twin up! 2013Volkswagen Twin up! 2013Volkswagen Twin up! 2013Volkswagen Twin up! 2013Volkswagen Twin up! 2013Volkswagen Twin up! 2013Volkswagen Twin up! 2013Volkswagen Twin up! 2013Volkswagen Twin up! 2013Volkswagen Twin up! 2013Volkswagen Twin up! 2013Volkswagen Twin up! 2013Volkswagen Twin up! 2013Volkswagen Twin up! 2013Volkswagen Twin up! 2013Volkswagen Twin up! 2013Volkswagen Twin up! 2013

Volkswagen prezentuje podczas Tokio Motor Show studyjny projekt twin up!. To czteroosobowe auto z systemem hybrydowym plug-in zużywa w cyklu mieszanym około 1,1 litra paliwa na 100 kilometrów.

Największy europejski producent samochodów konsekwentnie rozszerza paletę modeli z alternatywnymi napędami. Podczas najważniejszych azjatyckich targów motoryzacyjnych w Tokio Volkswagen prezentuje studyjny model twin up!, czyli pierwszą hybrydową wersję popularnego miejskiego modelu up!. Części systemu napędowego (silnik wysokoprężny, silnik elektryczny i przekładnia dwusprzęgłowa DSG) są takie same jak w najoszczędniejszym samochodzie świata (Volkswagen XL1).

Z przodu w twin up! znajduje się układ napędowy o mocy systemowej 55 kW. Składa się on z 0,8-litrowego TDI (35 kW), silnika elektrycznego (35 kW), 7-biegowej DSG i układu elektroniki mocy. Z tyłu, pod tylną kanapą i bagażnikiem umieszczono baterię litowo-jonową o pojemności 8,6 kWh, akumulator 12V dla sieci elektrycznej samochodu oraz zbiornik paliwa o pojemności 33 litrów.

Studyjny model zużywa w znormalizowanym cyklu mieszanym NEFZ tylko 1,1 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 27 g/km. Z napędem czysto elektrycznym twin up! może przejechać 50 kilometrów i nie wymaga od kierowcy żadnych kompromisów.

Wóz przyspiesza do 60 km/h w 8,8 sekundy, w trybie hybrydowym rozwija prędkość maksymalną 140 km/h. Moment obrotowy twin up! jest bardzo wysoki jak na mały samochód (215 Nm).

Kierowca decyduje przy tym sam, kiedy chce jechać tylko na prąd. Wystarczy, że wciśnie przycisk e-mode.

Prezentowany w Tokio model studyjny pokryty jest specjalnym, mieniącym się lakierem Sparkling White z domieszką błękitnych "wiórków szklanych". Także wnętrze, w którym dominuje kolor Ceramic, jest jasne i przyjazne.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane