/  / Starsze Mazdy muszą do serwisu

Starsze Mazdy muszą do serwisu

UOKIK|
null
© Mazda
null

W sumie trzeba na polskim rynku sprawdzić w ASO ponad 4 700 samochodów, które opuściły linię montażową w latach 1989-2002. Liczba aut objętych akcją może jednak być większa.

Według danych przekazanych przez generalnego importera, w wybranych egzemplarzach następujących modeli Mazdy:

- 323/323F | modele BG, BA, BB, BC, CB
- 626/MX-6 | modele GE, GF
- 121 | model DB
- Demio | model DW
- MX-3 | model EC
- MPV | model LV
- 929 | model HD

wyprodukowanych w Japonii i Stanach Zjednoczonych w latach 1989-2002 mogło wystąpić nałożenie w czasie produkcji zbyt dużej ilości smaru na styki elektryczne wewnątrz włącznika zapłonu. Z upływem czasu, na skutek ciepła wytwarzanego przez iskrzenie podczas używania włącznika mogło dojść do zwęglenia smaru, który mógł gromadzić się na stykach (ruchomym i nieruchomym), zmniejszając właściwości izolacyjne wewnątrz włącznika.

Wraz z upływem czasu styki mogą zacząć - bez jakiegokolwiek działania na włącznik zapłonu - przewodzić prąd elektryczny. To może spowodować wydzielanie ciepła przez włącznik objawiające się wydobywaniem dymu i powodując niebezpieczeństwo powstania pożaru.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 4 729 pojazdów. Autoryzowane stacje obsługi według zapewnień importera będą naprawiały tę wadę także w pojazdach sprowadzonych do Polski poza oficjalną siecią sprzedaży – PATRZ TUTAJ
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane