/  / Ssangyong Rexton W - stara szkoła

PREZENTACJA | Ssangyong Rexton W - stara szkoła

(2015-03-24 16:23)
SsangYong Rexton 2015
© IBRM Samar
SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015SsangYong Rexton 2015

Ssangyong to nadal egzotyczna firma w naszym kraju, pomimo tego, że samochody tej marki można kupić w Polsce od 2004 roku. Pierwszym modelem jakim trafił do sprzedaży był terenowy Rexton, który do dzisiaj jest topowym modelem koreańskiej marki. Najnowsza, trzecia wersja pojazdu, zadebiutowała w Europie w 2013 roku, otrzymując dodatkowe oznaczenie "W".

Koreański samochód terenowy - z racji konstrukcji ramowej, trudno go nazywać SUV-em - od momentu debiutu w 2001 roku niewiele się zmienił. Znakiem rozpoznawczym modelu jest charakterystyczna tylna szyba oraz szeroki tylny słupek. Przód pojazdu najbardziej odróżnia go od poprzednika, a obecny kształt świateł bardziej przypomina te montowane w pierwszej generacji auta. Trzeba jednak podkreślić, że stosunkowo niewielka liczba tych samochodów jaka jeździ po polskich drogach, sprawia że jest on ciągle anonimowy, a ze względu na duże "gabaryty" zwraca uwagę innych użytkowników ruchu. Chromowane detale, przyciemniane szyby, szerokie progi boczne kojarzą się z amerykańskimi krążownikami.

Pojazd ma 4 755 mm długości, 1 900 mm szerokości i 1 840 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 2 835 mm. Parametry "terenowe" przedstawiają się następująco: kąt natarcia - 28, kąt zejścia 25,5, kąt rampowy - 22,5 stopni. Prześwit nadwozia wynosi w wersji z napędem 4x4 imponujące 250 mm. Atutem Rextona jest zdolność do holowania przyczep o maksymalnej masie 2 600 kg, przy maksymalnej masie całkowitej auta wynoszącej 2 710 kg. Konstrukcja ramowa Rextona W oparta jest na podwójnym wahaczu i sprężynach śrubowych z przodu oraz na niezależnym wielodrążkowym zawieszeniu tylnym. Co ciekawe, w wersjach z manualną skrzynią biegów z tyłu występuje sztywny most. Samochód w prezentowanej wersji wyposażony jest w 18" felgi aluminiowe z szerokimi oponami o rozmiarach 255/60 R18.


Okazałe wymiary zewnętrzne zapewniają dużą przestronność wnętrza. Przestrzeń na przednich i tylnych fotelach jest typowa dla "dużych terenówek". W bagażniku wygospodarowano miejsce na dodatkowe dwa miejsca chowane w podłodze. Minusem jest to, że przez ich montaż, próg załadunku poprowadzony jest bardzo wysoko, co utrudnia załadunek cięższych przedmiotów. Wnętrze pojazdu jest identyczne jak u poprzednika. Zielone zegary to znak rozpoznawczy Rextona. Choć są bardzo czytelne, to jednak na tle współczesnych rozbudowanych o wielofunkcyjny komputer pokładowy zegarów, wyglądają dość ubogo. Kierowca ma do dyspozycji tylko pionową regulację kierownicy.

W przeciwieństwie do Rextona II generacji, źródłem napędu nie jest już jednostka Mercedesa, tylko własna konstrukcja o poj. 2-litrów i mocy 155 KM. Nowy motor rozwija maksymalny moment obrotowy o rozsądnej wartości 360 Nm, uzyskiwanej w przedziale 1 500 - 4 000 obr/min. Rexton W wyposażony jest w automatyczną 5-ciobiegową skrzynię biegów E-Tronic, korzystającą z rozwiązań Mercedesa. Biegi można także zmieniać przyciskami umieszczonymi na kierownicy. Testowy egzemplarz posiadał napęd na 4 koła (podstawowa wersja jest napędzana na jedną oś) z przydatnym reduktorem, który dziś stanowi już prawdziwą rzadkość. Osiągi? Producent nie podaje czasu przyspieszania od 0 do 100 km/h, tylko prędkość maksymalną wynoszącą 175 km/h. Według danych fabrycznych, spalanie w mieście wynosi ok. 10 litrów, a na trasie spada do 6,7 l/100 km.


Bogate wyposażenie seryjne pojazdu jest jego atutem w walce z konkurencją. Standardem jest siedmiomiejscowe nadwozie oraz cała pokładowa elektronika, wliczając w nią elektrycznie składane lusterka, tempomat, Bluetooth czy automatyczną klimatyzację. W topowej wersji Sapphire (na zdjęciach), znalazły się ponadto: elektryczna regulacja przednich foteli (w przypadku fotela kierowcy z pamięcią ustawienia), podgrzewane przednie i tylne fotele, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz skórzana tapicerka.

Podsumowanie
Ssangyong Rexton W to terenówka z krwi i kości, której jedyną poważną wadą jest niski prestiż marki. Przestronne wnętrze, bogate wyposażenie i duże możliwości terenowe, to jego największe atuty. W pełni wyposażony samochód kosztuje ok. 140 000 złotych i w tej cenie nie ma godnego konkurenta. Warto zaznaczyć, że pojazd objęty jest pięcioletnią gwarancją ograniczoną przebiegiem 100 000 kilometrów.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane