/  / Srebrny to nowy numer #1

Srebrny to nowy numer #1

null
© Volkswagen
null

Czarny nie jest już najpopularniejszym kolorem nadwozia na niemieckim rynku nowych samochodów osobowych. Dotychczasowego lidera zdetronizował srebrny.

Według artykułu z Automobilwoche, w kończącym się roku najwięcej klientów na niemieckim motorynku wybierało samochód w kolorze srebrnym lub szarym (28,7%). To o 1,5% więcej niż w 2014.

W zaistniałej sytuacji na drugie miejsce podium zepchnięty został ubiegłoroczny lider popularności – czyli kolor czarny (27,3%). Z kolei na ostatnim miejscu podium ląduje lakier biały (20%).

Droga na szczyt
Boom na samochody w kolorze srebrnym zaczął się nad Renem w drugiej połowie lat 90-tych. Srebrny (ewentualnie szary) od 1995 szybko zyskiwał na popularności, by w roku 2004 zapewnić sobie udział na poziomie aż 46,4%. Od tego czasu znów zaczęły się jednak spadki – natomiast w górę poszły notowania aut w kolorze czarnym i białym.
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane