/  / Sprzedaż Kia Motors ciągle rośnie

Sprzedaż Kia Motors ciągle rośnie

Spółka|
null
© KIA
nullnullnull

W ciągu pierwszych 5 miesięcy tego roku klientów w Polsce znalazło łącznie 6 910 sztuk samochodów Kia. Bestsellerem marki jest obecnie Venga. Na uwagę zasługują też wyniki sprzedaży nowego Sportage.

Globalna sprzedaż samochodów osobowych (w dostawach eksportowych, na rynku krajowym w Korei oraz z produkcji zagranicznej), pojazdów rekreacyjnych (RV) oraz użytkowych Kia Motors Corporation w maju wyniosła 207 839 sztuk, co w ujęciu rok do roku oznacza wzrost wolumenu o 18,7 procent.

Maj przyniósł wyraźny wzrost sprzedaży rok do roku we wszystkich światowych regionach działania Kia Motors Corporation: w Ameryce Północnej o 48,4% (łącznie 55 140 sztuk), w Chinach o 28,8% (łącznie 33 624 sztuk), w Europie o 19,2% (łącznie 41 139 sztuk) oraz na innych rynkach światowych o 7% (39 924 sztuk), podczas gdy na krajowym rynku Korei obroty Kia spadły o 5% (łącznie 38 012 sztuk).

Globalna sprzedaż Kia w okresie pierwszych pięciu miesięcy zwiększyła się narastająco o 20,4% rok do roku, osiągając poziom 988 011 sztuk. Najwyższy, bo 42,4-procentowy wzrost sprzedaży zanotowano w Ameryce Północnej (łącznie 226 078 sztuk), choć dwucyfrowym przyrostem sprzedaży pochwalić się mogły również pozostałe regiony: Chiny o 17,6% (łącznie 169 691 sztuk), inne rynki światowe o 15,9% (łącznie 202 389 sztuk), Europa o 15,5% (łącznie 183 708 sztuk) oraz Korea o 12,2% (łącznie 206 145 sztuk).

Bestsellerem Kia na rynkach zagranicznych w maju okazał się znów należący do segmentu C model Cerato (występujący w niektórych krajach pod nazwą Forte), którego sprzedaż wyniosła 38 204 sztuki. Drugie miejsce zajął kompaktowy SUV Sportage ze sprzedażą 28 563 sztuk, a kolejne − SUV Sorento oraz Rio i Soul, ze sprzedażą odpowiednio 18 459, 18 191 oraz 17 812 sztuk.

„Zbliżając się do połowy 2011 roku, stwierdzamy z satysfakcją, iż to właśnie pozytywnej przemianie w postrzeganiu produktów Kia pod względem jakości, stylizacji, osiągów i wartości dla klienta zawdzięczać należy wzrost sprzedaży przekraczający nasze całoroczne prognozy. Mamy nadzieję utrzymać ten silny trend wzrostowy na głównych rynkach strategicznych w okresie najbliższych miesięcy wraz z wprowadzeniem nowej generacji popularnych samochodów Picanto segmentu A oraz Rio segmentu B do naszej światowej sieci sprzedaży - powiedział Thomas Oh, wiceprezes i dyrektor operacyjny Kia Motors Corporation.

Wyniki Kia na rynku polskim
Bardzo dobre wyniki sprzedaży odnotowuje Kia również na rynku polskim. Przez ostatnie lata koncern mocno pracował na poprawę swojego wizerunku. Klienci najwyraźniej doceniają te starania, ponieważ pomimo zmian prawa i ograniczenia w możliwościach odliczania podatku VAT od zakupu nowych samochodów sprzedaż Kia na rynku polskim jest stabilna. Od stycznia do maja tego roku klientów na rynku polskim znalazło 6 910 samochodów, co daje wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 2,63%.

Tegorocznym bestsellerem jest należąca do segmentu B-MPV Venga, której sprzedaż na koniec maja wyniosła 2 106 sztuk. Drugą pozycję pod względem wielkości sprzedaży zajmuje z liczbą 1 811 cee’d. Ostatnie miejsce na podium z wynikiem 1 634 sztuk należy dla modelu Sportage.

Na uwagę zasługuje w tym miejscu fakt, że nowy Sportage, pokonując tak mocnych rywali jak Mitsubishi ASX, Toyota RAV4 czy Honda CR-V, jest najlepiej sprzedającym się samochodem w segmencie samochodów terenowych. Jednym z atutów Sportage jest cena, ale z pewnością model ten nie odniósłby takiego sukcesu gdyby nie nowoczesny wygląd, bogate wyposażenie oraz duży wybór oszczędnych jednostek napędowych.

Na kolejnych miejscach pod względem sprzedaży w Polsce znalazły się: Picanto (708 sztuk), Soul (474 sztuk), Sorento (111 sztuk) oraz Magentis (41 sztuk).

„Biorąc pod uwagę, że w kwietniu rozpoczęliśmy sprzedaż długo oczekiwanego, fantastycznie przyjętego przez media modelu Picanto, zaś kilka tygodni temu opublikowane zostały pierwsze oficjalne zdjęcia nowej Optimy oraz szkice Rio, jestem przekonany, że pozycja nasz koncernu będzie się ciągle umacniała. Celem Kia Motors Polska jest w roku 2011 osiągnięcie sprzedaży na poziomie 17 000 samochodów oraz zwiększenie udziału w rynku do 5,5%, a patrząc na ofensywę produktową Kia, jestem o przyszłość spokojny - powiedział Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane