/  / Sprytny maluch z Japonii

Sprytny maluch z Japonii

null
© Honda
nullnullnullnullnullnull

W modelu Honda Jazz czwartej generacji znajdzie zastosowanie nowy silnik benzynowy 1.3 i-VTEC. Będzie go można wybrać w konfiguracji ze skrzynią manualną 6-biegową lub z przekładnią CVT.

Prezentowana podczas jesiennej wystawy motoryzacyjnej w Paryżu, nowa Honda Jazz różni się od swojego poprzednika wymiarami zewnętrznymi. Konstruktorzy wydłużyli nadwozie o 15 mm i zwiększyli rozstaw osi o 30 mm, co pozwoliło uzyskać więcej miejsca w kabinie pasażerskiej.

Najnowszy model zostanie również wyposażony w sprawdzony system składania siedzeń Magic Seats oferujący wiele kombinacji ustawień foteli. Tylne siedzenia zamontowano bliżej tylnej osi auta, a ich oparcia można złożyć w taki sposób, aby uzyskać całkowicie płaską podłogę.

Europejska wersja Hondy Jazz wejdzie do sprzedaży latem 2015. Pod maskę trafi jednostka 1,3 litra i-VTEC, która należy do konstrukcji spod znaku Earth Dreams Technology. Silnik benzynowy będzie oferowany z przekładnią manualną 6-biegową (zastępującą stosowaną do tej pory konstrukcję 5-biegową) lub ze skrzynią CVT.

Nowa Honda Jazz będzie produkowana w Japonii na bazie opracowanej przez firmę globalnej kompaktowej płyty podłogowej. Samochód zachowa układ z centralnie umieszczonym zbiornikiem paliwa, który Honda zastosowała w Civicu oraz debiutującym w Paryżu modelu HR-V.

Tego typu rozwiązanie pozwala wygospodarować dodatkową przestrzeń we wnętrzu, zwiększając jego funkcjonalność i możliwości załadunkowe.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane