/  / Sprawdzony patent Forda

NOWOŚĆ | Sprawdzony patent Forda

Ford|
null
© Ford
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Ford S-Max znalazł do tej pory w Europie ponad 400 000 nabywców. To sukces. Podczas prac nad modelem drugiej generacji koncern zachował walory poprzednika uzupełniając je o elementy, które przypadną do gustu nabywcy nowoczesnego i bezpiecznego samochodu rodzinnego.

Producent zapowiada, że nowy S-Max wjedzie do europejskich salonów sprzedaży w roku przyszłym. Wóz będzie dostępny w wersji pięcio- lub siedmiomiejscowej. W "karcie" przygotowano dla klientów 120-konną jednostkę 2.0 TDCi wraz z sześciobiegową skrzynią manualną, a także zmodernizowaną konstrukcję 2.0 TDCi o mocy 150 lub 180 KM, która współpracuje z przekładnią manualną lub automatyczną skrzynią dwusprzęgłową Powershift.

Z kolei w gamie silników benzynowych pojawia się debiutant w postaci nowego 1.5 EcoBoost, który generuje maksymalnie 160 koni współpracując ze skrzynią manualną. Drugą propozycją jest 240-konny motor 2.0 (również z rodziny EcoBoost), zestawiony ze skrzynią automatyczną.

Niskie zużycie paliwa to zasługa zastosowania w nowym Fordzie inteligentnego systemu ładowania z odzyskiem energii oraz układu Auto Start Stop. Z kolei wydajność aerodynamiczną poprawia specjalna osłona podwozia oraz aktywna żaluzja wlotu powietrza do komory silnika.


Czym byłby duży samochód rodzinny bez wygodnego, a zarazem funkcjonalnego wnętrza? Ford chwali się, że w nowym S-Max przewidziano łącznie 32 kombinacje ustawienia foteli i aranżacji przedziału bagażowego. System Easy-Fold umożliwia składanie każdego z foteli indywidualnie przy pomocy dedykowanych przycisków w panelu obsługi. Z kolei dzięki zastosowaniu systemu Easy-Entry w drugim rzędzie foteli dostęp do ostatniego rzędu siedzeń jest dziecinnie łatwy.

Także ustawienie idealnej temperatury wnętrza jest teraz prostsze niż kiedykolwiek wcześniej, bowiem nowoczesny system ogrzewania i klimatyzacji – który zadebiutuje w nowym Mondeo – zapewnia lepszą cyrkulację powietrza, pracuje ciszej i potrafi bardziej efektywnie chłodzić wnętrze. Mając świadomość, iż pasażerowie podróżujący na tylnych fotelach również mają wymagania co do komfortu jazdy, inżynierowie opracowali system, który umożliwia indywidualne nastawy układu klimatyzacji również dla tej części kabiny.

Ponadto, jako pierwszy w segmencie nowy S-Max może być wyposażony w system ogrzewanych i wentylowanych foteli Multi-Contour Seats z funkcją masażu. "Fotele Forda S-Max pomagają zwalczyć zmęczenie oraz dolegliwości bólowe u kierowcy i przedniego pasażera, stymulując mięśnie i układ krwionośny przy pomocy fal generowanych przez wbudowany system napełnianych powietrzem poduszek - tłumaczy Jeroen Lem, inżynier ds. technologii wnętrza, Ford of Europe.

"Ten zaawansowany system dostosowuje ciśnienie w każdej z poduszek, tak aby użytkownik miał wrażenie, iż po plecach przesuwa mu się delikatnie wałek do masażu. System posiada dwustopniową regulację intensywności masażu, a ustawienia można zmieniać przy pomocy centralnego ekranu dotykowego".

Wśród nowinek technicznych nowego Forda wymienić też można światła drogowe z technologią zapobiegającą oślepianiu innych kierowców (Glare-Free Highbeam). System wykrywa pojazdy jadące z przeciwka oraz poruszające się tym samym pasem, a następnie przyciemnia obszar adaptacyjnych reflektorów LED, który może oślepić kierowcę innego pojazdu, zapewniając jednocześnie maksymalne oświetlenie pozostałego obszaru drogi.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane