/  / Soul Red – Tajna broń Mazdy

Soul Red – Tajna broń Mazdy

null
© Mazda
null

Mazda3, Mazda6 oraz CX-5 – tak wygląda czołówka najchętniej kupowanych modeli japońskiej marki w Polsce AD 2014. Prawdziwym hitem sprzedaży jest w gamie czerwony lakier trójwarstwowy Soul Red.

W minionym roku Mazda sprzedała na polskim rynku łącznie 7 531 nowych samochodów. To wynik lepszy aż o 77% niż wolumen, jaki generalnemu importerowi udało się osiągnąć w – i tak bardzo dobrym przecież dla Mazdy – roku 2013. Najchętniej kupowanymi modelami w gamie producenta z Hiroszimy była kolejno Mazda3, Mazda6 oraz crossover CX-5, na które łącznie przypadło aż 7 233 egzemplarze.

Co łączy Mazdę3, Mazdę6 oraz crossovera CX-5? Na pewno język stylistyczny Kodo – dający wrażenie ruchu i dynamiki, nawet jeśli samochód stoi zaparkowany np. w garażu, a także cały pakiet rozwiązań konstrukcyjno-technologicznych, które noszą wspólną nazwę Skyactive. Ale to nie wszystko. Prawdziwym asem w rękawie okazuje się być na polskim rynku czerwony lakier metaliczny – Soul Red.

Co ciekawe, to właśnie ten lakier jest zdecydowanym liderem popularności w przypadku każdego z trzech wymienionych wyżej bestsellerów Mazdy nad Wisłą. W przypadku kompaktowej "trójki" udział przypadający w sprzedaży na wersję Soul Red wynosi prawie 40%!

Soul Red jest zresztą prawdziwym hitem sprzedaży dla całej gamy modelowej Mazdy na polskim rynku. W roku minionym jego udział w łącznym wolumenie osiągnął prawie 31,5%. Dla porównania, drugi w kolejności lakier – czyli czarny Jet Black – może pochwalić się wynikiem na poziomie "tylko" 17,4%.

W roku 2015 lakier Soul Red ma szansę osiągnąć jeszcze lepsze wyniki. Dlaczego? Otóż m.in. dlatego, że będzie on jedną z opcji dostępnych w gamie nowej Mazdy2 oraz kultowego roadstera MX-5. Nie zapominajmy jednocześnie o tegorocznej premierze nowego miejskiego crossovera Japończyków – czyli o Maździe CX-3. Również i tym akurat przypadku jako jedną z możliwych wersji kolorystycznych przewidziano odmianę Soul Red.


Autor: Rafał Żaglewski
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane