/  / Słabnie opór powietrza przed Mercedesem

Słabnie opór powietrza przed Mercedesem

Mercedes-Benz|
null
© Mercedes-Benz
nullnullnull

Nowy tunel aeroakustyczny koncernu Mercedes-Benz wyznaczy nowe standardy w zakresie aerodynamiki samochodów. W autach spod znaku srebrnej gwiazdy będzie jeszcze ciszej, a powietrze nie dość, że ma stawiać coraz słabszy opór, to będzie czystsze.

Mercedes-Benz dowodzi, że emocjonujący, zmysłowy design i najwyższa wydajność aerodynamiczna nie muszą się wykluczać. W zakresie ograniczenia oporu powietrza, poziomu hałasu i gromadzenia się zanieczyszczeń, a także pod względem komfortu jazdy pod gołym niebem, modele ze Stuttgartu od lat zajmują czołowe pozycje niemal w każdym segmencie.

Nowo otwarty w centrum rozwoju w niemieckim Sindelfingen tunel aeroakustyczny pozwoli ustanawiać w dziedzinie aerodynamiki kolejne wzorce. Obiekt dołącza do symulatora jazdy uruchomionego przed trzema laty, a także do działającego tu już tunelu klimatycznego.

W budowie znajduje się jeszcze nowe centrum bezpieczeństwa pojazdów.

Od niemal 30 lat specjaliści Mercedes-Benz w zakresie aerodynamiki biją kolejne rekordy. "Dzisiaj modele spod znaku trójramiennej gwiazdy przodują pod tym względem w niemal wszystkich klasach - podkreśla Thomas Weber, odpowiedzialny za rozwój samochodów Mercedes-Benz.

Wystarczy przytoczyć tu przykłady aut kompaktowych (Klasa A, Cd = 0,26), coupe (Klasa E Coupe, Cd = 0,24), limuzyn (Klasa E, Cd = 0,25), modeli sportowych (SL, Cd = 0,27) czy SUV-ów (ML, Cd = 0,32), które osiągają w swoich segmentach najniższe wyniki współczynnika oporu powietrza w historii.

Światowy rekord należy z kolei do Mercedesa CLA w wersji BlueEfficiency Edition (Cd = 0,22 i opór aerodynamiczny równy 0,49 m2).

Dotyczy to również najnowszej Klasy S, która ze współczynnikiem oporu powietrza Cd = 0,24 nie tylko poprawia wynik poprzedniczki o 0,02, ale i ustanawia nowy standard wśród limuzyn.

Jeszcze lepszy wynik notuje model S 300 BlueTEC Hybrid (Cd = 0,23). Nie tylko ze względu na dopracowaną aerodynamikę zużywa on średnio zaledwie 4,4 l/100 km, emitując 115 g CO2/km.

"Tak dobre rezultaty osiąga się zarówno dzięki zaawansowanym modyfikacjom konstrukcji pojazdu jako całości, jak i poprzez staranne dopracowanie szczegółów - wyjaśnia Teddy Woll, szef oddziału aerodynamiki. "Im lepsza aerodynamika, tym niższe zużycie paliwa".

"W europejskim cyklu pomiarowym (NEDC) poprawa współczynnika oporu powietrza Cd o 0,01 pozwala obniżyć średnią emisję dwutlenku węgla o 1-2 gramy na kilometr i o 5 gramów podczas jazdy z prędkością 150 km/h".

Eliminacja zawirowań wiatru przynosi także korzyści w zakresie bezpieczeństwa i wygody. Ograniczenie unoszenia przekłada się na poprawę przyczepności, a redukcja szumów powietrza wpływa na podniesienie komfortu jazdy.

Zresztą samochody Mercedes-Benz są klasowymi liderami również w dziedzinie aeroakustyki. Nowa Klasa S zapewnia nie tylko najniższy poziom hałasu w klasie, bijąc poprzedniego mistrza w tym względzie (limuzyna Maybach), ale jest najcichszym modelem na rynku.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane