/  / Skoda w natarciu

Skoda w natarciu

null
© Skoda
null

W styczniu Skoda doliczyła się 87 000 nowych aut dostarczonych na rynek. Liderem sprzedaży – Octavia. Wysoko zaczyna też punktować nowa Skoda Fabia.

W styczniu Skoda doliczyła się około 87 000 nowych aut dostarczonych na rynek. To o 7,5% więcej niż w analogicznym miesiącu roku poprzedniego. Liderem rankingu popularności w obrębie marki pozostaje Octavia, która zanotowała wynik nieco poniżej 40 000 sprzedanych egzemplarzy.

Wzrost sprzedaży Octavii jest wysoki (+15,2%), ale znajdziemy w gamie modele, którym pod tym akurat względem idzie jeszcze lepiej. Na przykład Rapid, który w styczniu – dzięki 18 800 egzemplarzom – poprawił wynik ubiegłoroczny o 19,2%. Drugi ciekawy przypadek to Yeti, które może pochwalić się aż 27,1-procentowym wzrostem popularności (6 800 sztuk).

Pomimo bardzo krótkiej jeszcze kariery rynkowej punktować zaczyna już nowa Skoda Fabia. W Europie Zachodniej sprzedaż Fabii po zmianach generacyjnych zwiększyła się o 55,2%. Duże zainteresowanie klientów koncern obserwuje również w krajach Europy Środkowej, gdzie wzrosty dla Fabii oscylują w granicach 50%.

Apetyt rośnie...
W ślad za wersją hatchback nowej Fabii podąża teraz odmiana nadwoziowa kombi. W najbliższych miesiącach ofensywa czeskiej Skody przyniesie ponadto rynkową premierę Superba III. W tym tygodniu limuzyna znad Wełtawy po raz pierwszy ujrzała światło dzienne podczas prezentacji w stolicy Czech (patrz TUTAJ).

Przypomnijmy, że w minionym roku kalendarzowym producent z Mlady Boleslav wyprodukował rekordową w swojej historii liczbę ponad miliona pojazdów. W 2015 plany są jeszcze ambitniejsze. Okazja jest szczególna – Skoda będzie obchodzić przecież już 120. rocznicę swojego istnienia.


Autor: Rafał Żaglewski
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane