/  / Skoda Superb numer 3

NOWOŚĆ | Skoda Superb numer 3

null
© Skoda (facebook.com/Skoda)
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

W czerwcu 2015 na rynek wejdzie Skoda Superb trzeciej generacji. W porównaniu z poprzednikiem auto będzie jeszcze przestronniejsze, bardziej komfortowe oraz lepiej połączone ze światem za pomocą internetu.

Od kilku miesięcy czeska Skoda umiejętnie budowała atmosferę oczekiwania na premierę nowego Superba. Aż wreszcie – podczas specjalnej gali – limuzyna znad Wełtawy ujrzała światło dzienne. Superb trzeciej generacji wyróżnia się na tle poprzednika bardziej dynamiczną linią nadwozia, którego stylistyka przywodzi skojarzenia z koncepcyjnym modelem VisionC. Z przodu uwagę przykuwają m.in. wąskie klosze reflektorów oraz wyraźnie poprowadzone przetłoczenia, biegnące na całej długości po bokach karoserii.

Jeśli można to sobie teraz wyobrazić, to w środku samochodu jest do dyspozycji pasażerów jeszcze więcej miejsca na wysokości nóg niż u poprzednika, który akurat pod tym względem i tak należał już do zdecydowanych liderów w segmencie. Przy normalnym ustawieniu foteli drugiego rzędu "czeszka" oferuje bagażnik o pojemności od 625 litrów. To o 30 litrów więcej niż w przypadku Superba II.


Wygoda i łączność ze światem
Skoda Superb III jest pierwszym modelem czeskiej marki, który można wyposażyć w adaptacyjną regulację zawieszenia DCC z wyborem trybu jazdy Driving Mode Select. Podróżującym na pokładzie na pewno przypadnie do gustu m.in. nowa klimatyzacja trójstrefowa oraz przesuwany elektrycznie dach panoramiczny, podgrzewane fotele, jak również do wyboru w gamie aż cztery zupełnie nowe systemy informacyjno-rozrywkowe. Topowego Columbusa na życzenie może zintegrować z szybkim połączeniem internetowym w oparciu o technologię LTE.

Jako nowość w topowej limuzynie czeskiej marki pojawią się ponadto funkcje MirrorLink i SmartGate, umożliwiające podłączenie smartfona.

Zużycie paliwa w dół nawet o 30%
Stworzona na bazie platformy MQB, flagowa Skoda przeszła kurację odchudzającą – w zależności od wersji waży nawet do 75 kg mniej. Lepsze są też właściwości aerodynamiczne samochodu. W najbardziej ekonomicznej wersji (GreenLine) średnie zużycie paliwa według oficjalnych danych fabrycznych wynosi w cyklu mieszanym około 3,7 l/100 km.

Na listę dostępnych jednostek napędowych trafi łącznie pięć silników benzynowych TSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, jak również trzy TDI z common-rail. Standardowo zastosowano w nich układ start-stop oraz system odzyskiwania energii podczas hamowania. Benzyniaki generują moc maksymalną od 125 do nawet 280 koni mechanicznych, natomiast turbodiesle – od 120 do 190 koni.

Za wyjątkiem bazowej wersji benzynowej wszystkie pozostałe silniki będzie można skonfigurować ze skrzynią dwusprzęgłową DSG. Dla czterech jednostek przewidziano ponadto możliwość zamówienia napędu 4x4, który wykosztuje sprzęgło typu Haldex V.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane