/  / Skoda Octavia Scout - wszędobylski harcerz

TEST | Skoda Octavia Scout - wszędobylski harcerz

Skoda Octavia Scout 2015
© IBRM Samar
Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015Skoda Octavia Scout 2015

Skoda Octavia Scout jest dużym, pojemnym kombi o podwyższonych właściwościach trakcyjnych. Może służyć do wakacyjnego wypadu lub do pracy dla osób, które muszą dojechać do miejsc oddalonych od głównych dróg. Testujemy Scouta z silnikiem diesla 2,0 TDI 150 KM połączonym z 6-biegową manualną skrzynią przekładniową.

Podobnie, jak Octavia Scout poprzedniej generacji, tak i nowy Scout został zbudowany na bazie Octavii Combi. Od zwykłego kombi Scouta odróżnić można po zmienionym zderzaku przednim i tylnym ze wstawkami z czarnego tworzywa sztucznego i dodatkowymi srebrnymi elementami u dołu. Z boku auta rzucają się w oczy czarne nakładki na progi oraz nadkola. Terenowy wygląd uzupełniają szerokie, czarne listwy drzwiowe oraz srebrzyste obudowy lusterek zewnętrznych. Całość uzupełnia potężniejsza sylwetka osiągnięta poprzez podniesienie zawieszenia.
 
W porównaniu do bazowej wersji kombi, Scout jest dłuższy o 26 mm (4 685 mm) oraz wyższy o 70 mm (1 533 mm). Ma też powiększony do 171 mm (o 31mm) prześwit. Należy jednak pamiętać, że różnica w prześwicie może zmaleć o 15 mm, jeżeli w podstawowej wersji kombi zamówimy pakiet na bezdroża, który u Scouta występuje w standardzie. Oprócz podniesionego zawieszenia o zmienionej charakterystyce, obejmuje on także dodatkowe osłony podwozia, skrzyni biegów, przewodów hamulcowych i paliwowych. Dodatkowo, dzięki zwiększonemu do 16,7 stopni kątowi natarcia i do 13,8 stopni kątowi zejścia, czeski skaut poradzi sobie lepiej po opuszczeniu drogi asfaltowej. Pozostałe drobne różnice w wymiarach podane zostały  w tabeli.

 
Scout jak Elegance
Octavia Scout oferuje dosyć bogate wyposażenie, odpowiadające mniej więcej poziomowi wersji Elegance. Dlatego w standardzie znajdziemy m.in. dwustrefową klimatyzację automatyczną Climatronic, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, czy spryskiwacze reflektorów. Jedynie elementy systemu audio odbiegają poziomem od reszty wyposażenia. Scout w standardzie wyposażony jest w radio Swing, choć można się było spodziewać, że tak jak w wersji Elegance, będzie to radio Bolero (dostępne za dopłatą 600 PLN).
 
W momencie debiutu Skoda Octavia Scout nie miała konkurentów rynku. Podobne, nieliczne samochody uterenowione powstałe na bazie aut osobowych, takie jak Volkswagen Passat Alltrack, Opel Insignia Country Tourer, czy Peugeot 508 RXH  (już nie hybrydowy) należą do wyższego segmentu. Obecnie koncern Volkswagena wprowadza do produkcji kolejne kompaktowe modele. Seata Leona X-Perience można już kupić, zaś na przełomie maja i czerwca w ofercie znajdzie się Volkswagen Golf Alltrack. Ciekawe, który producent zdecyduje się pójść drogą przetartą przez koncern Volkswagena.

DANE TECHNICZNE DOTYCZĄCE UKŁADU NAPĘDOWEGO I OSIĄGI

Skoda Octavia Combi
Skoda Octavia Combi
Skoda Octavia Combi
Wersja   Scout Elegance 4x4 Elegance
Cena bazowej wersji [PLN] 113 500 (112 500 po rabacie) 106 450 (105 450 po rabacie) 97 800 (96 800 po rabacie)
Budowa silnika/paliwo Diesel, 4-cyl., rzędowy, 16-zaworowy Diesel, 4-cyl., rzędowy, 16-zaworowy Diesel, 4-cyl., rzędowy, 16-zaworowy
Pojemność silnika [cm3] 1 968 1 968 1 968
Moc maksymalna [kW(KM)/obr./min] 110(150) / 3500-4000 110(150) / 3500-4000 110(150) / 3500-4000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr.min] 340 / 1750-3000 320 / 1750-300 320 / 1750-3000
Skrzynia biegów 6-biegowa skrzynia manualna 6-biegowa skrzynia manualna 6-biegowa skrzynia manualna
Koła napędzane 4 x 4 4 x 4 przednie
Przyspieszenie 0-100 km/h [s.] 9,1 8,7 8,6
Prędkość maksymalna [km/h] 207 213 216
Spalanie miasto [l/100km] 6,1 5,9 5,6
Spalanie trasa [l/100km] 4,6 4,3 4,1
Spalanie średnie [l/100km] 5,1 4,9 4,6
Emisja CO2 [g/km] 129 124 120


Scout – najlepszy wybór?
Skoda Octavia Scout jest dużym, pojemnym kombi o podwyższonych właściwościach trakcyjnych, tak na asfalcie jak i w lekkim terenie. Może posłużyć do wakacyjnego wypadu z przyczepą kempingową, lub też do pracy dla osób, które muszą dojechać do miejsc nie zawsze znajdujących w pobliżu głównych dróg. Testowany przez nas Scout, w wersji podstawowej, kosztuje obecnie 113 500 PLN. Po uwzględnieniu upustu w wysokości  1 000 PLN,  cena spada do 112 500 PLN.
 
Należy zadać sobie pytanie, czy na pewno Scout, a nie Skoda Octavia kombi z napędem 4x4 i z pakietem na bezdroża (650 PLN). Oczywiście takie pytanie jest bezprzedmiotowe, dla osób które chcą się wyróżniać. Jednak dla tych, dla których nie jest to najważniejszy powód do zakupu samochodu może lepszym rozwiązaniem byłaby jednak Octavia kombi z napędem 4x4 i  pakietem na bezdroża (650 PLN). Godząc się na nieco słabsze właściwości terenowe (mniejszy prześwit) zapłacimy, uwzględniając aktualny upust oraz dopłatę za pakiet na bezdroża, o 6 400 PLN mniej. Dodatkowo powinno się wziąć pod uwagę, że dystrybutor nie przewidział dla Scouta pakietów dodatkowego wyposażenia dostępnych po promocyjnych cenach. Nabywca Octavii Combi w wersji Elegance może zaś liczyć na zakup pakietu Amazing obejmującego m.in. boczne poduszki dla siedzeń z tyłu, automatycznie włączane światła z czujnikiem deszczu, reflektory bi-ksenonowe z ledowymi światłami do jazdy dziennej, automatycznie ściemniającym się lusterkiem wstecznym, przednimi światłami przeciwmgielnymi z funkcją doświetlania zakrętów oraz ledowymi tylnymi światłami z 50 % bonifikatą (4 000 PLN).

 
Zalety:
- duży pojemny samochód
- bogate wyposażenie
- możliwość ciągnięcia ciężkiej przyczepy
- lepsze właściwości terenowe niż wersja standardowo
 
Wady:
- wyższa cena

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane