/  / Silniki Hyundaia dla studentów Wydziału SiMR Politechniki Warszawskiej

Silniki Hyundaia dla studentów Wydziału SiMR Politechniki Warszawskiej

Hyundai Motor Poland|
null
© Hyundai
null

Hyundai Motor Poland przekazał Politechnice Warszawskiej dwa silniki, które posłużą jako pomoce naukowe dla studentów uczelni. Jest to efekt globalnych działań marki Hyundai, która poprzez podobne inicjatywy wspiera rozwój młodych kadr technicznych.

Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej otrzymał dwie jednostki silnikowe sprowadzone specjalnie z Korei w odpowiedzi na potrzeby uczelni. Są to silnik Diesla 1.4: najnowszy silnik wysokoprężny marki w technologii Common Rail z turbodoładowaniem i sprężarką o zmiennej geometrii.

Opracowany do nowego modelu i30, charakteryzuje się obniżoną pojemnością w stosunku do poprzednich wersji 1.6, co jednak nie wpłynęło zasadniczo na zdolności trakcyjne pojazdu, a umożliwiło obniżenie emisji i zużycia paliwa.

Drugi to silnik Diesla 1.6 - popularna i sprawdzona jednostka napędowa o bardzo dobrych parametrach pracy. Trzy wersje mocy 90/115/128 KM umożliwiają dopasowanie swoich potrzeb i upodobań do możliwości jednostki napędowej, zachowując jednocześnie korzystne parametry ekonomiczne. Jest to silnik wyposażony w układ Common Rail oraz doładowanie turbiną o zmiennej geometrii.

Uczelnia otrzymała także zespół przeniesienia napędu A6MF1 (automatyczna skrzynia biegów dla wersji 4WD), będący nowoczesną konstrukcją 6-stopniowej automatycznej skrzyni biegów dedykowanej układowi przeniesienia napędu 4WD. Zwarta konstrukcja, odpowiednie materiały użyte do konstrukcji skrzyni zapewniają wysoki komfort eksploatacji (bardzo płynna praca) i wysoką sprawność przeniesienia napędu (minimalny poślizg), stawiający tę konstrukcję w szeregu skrzyń nowej generacji.

Hyundai przekazał także zespół sprzęgłowy napędu tylnej osi w układzie 4 WD. To kolejna nowa konstrukcja w marce: skrzynia przeniesienia napędu i sterowania rozkładem momentu obrotowego pomiędzy osie przednią i tylną. Szybkość i skuteczność pracy zapewnia system hydrauliczny typu Magna.

Nowe rozwiązanie zastąpiło stosowane dotychczas zespoły ze sprzęgłem elektromagnetycznym.

"Przekazanie silników warszawskiej uczelni jest tylko niewielkim przykładem działań firmy w ramach CSR (społeczna odpowiedzialność biznesu), która dla marki Hyundai, będącej w grupie wiodących producentów motoryzacyjnych na świecie, jest działaniem oczywistym - powiedział Marcin Okrój, dyrektor zarządzający Hyundai Motor Poland.

"Silniki i zespoły przeniesienia napędu stosowane w naszych samochodach odzwierciedlają najnowsze dostępne technologie, dlatego cieszymy się, że studenci mogą uczyć się na najlepszych przykładach".
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane