/  / Silniki dla nowego Forda Focusa

Silniki dla nowego Forda Focusa

FORD|
null
© Ford
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Jako pierwszy model w Europie, Ford Focus oferowany będzie z nowym silnikiem benzynowym 1.5 EcoBoost (moc maksymalna 150 KM lub 180 KM), a także z nową jednostką wysokoprężną 1.5 TDCi (95 KM lub 120 KM).

Ponadto, Focusa nadal zamówić będzie można z benzynowym silnikiem 1.0 EcoBoost (moc maksymalna 100 KM lub 125 KM), na który w ubiegłym roku zdecydowała się 1/3 nabywców tego modelu. Wspomniany motor otrzymał w 2012 i 2013 roku tytuł jednostki napędowej roku International Engine of the Year.
 
Dodatkowo, kompaktowy Ford dostępny będzie z nową wersją silnika 1.0 EcoBoost (99 g/km CO2), która jako pierwsza odmiana nie-hybrydowa na rynku europejskim emitować będzie poniżej 100 g CO2 na kilometr.

W przyszłym roku na rynku zadebiutuje wersja Focusa ze 120-konnym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,5 litra oraz przekładnią automatyczną PowerShift, która ma być o 19% oszczędniejsza od obecnej, analogicznej wersji tego modelu. Natomiast również debiutujący w 2015 roku Ford Focus w odmianie z automatem i oszczędnym silnikiem 1.0 EcoBoost ma oferować o 17% niższe zużycie paliwa w porównaniu z wersją, którą zastąpi.

Jednocześnie w 150-konnym silniku wysokoprężnym 2.0 TDCi udało się o 14% zmniejszyć zapotrzebowanie na paliwo, jeśli zostanie on sprzęgnięty z manualną skrzynią biegów (w wersji z przekładnią automatyczną zanotowano 13% redukcję zużycia paliwa).



"Niezależnie od wersji paliwowej nowy Ford Focus oferuje silniki, które pozawalają zachować idealny kompromis między osiągami a zużyciem paliwa. Ponadto do dyspozycji klientów nadal pozostaje bezemisyjna wersja Focus Electric - przekonuje Joe Bakaj, wiceprezes da. rozwoju produktów, Ford of Europe.

"Nowy benzynowy silnik 1.5 EcoBoost wykorzystuje sprawdzone rozwiązanie technologiczne z jednostki 1.0 EcoBoost, takie jak całkowicie nowy projekt głowicy silnika z unowocześnionym układem chłodzenia i zintegrowanym kolektorem wydechowym, oferującym najlepsze osiągi przy najniższym możliwym zużyciu paliwa, czy komponenty i akcesoria o niższej wadze i zredukowanym tarciu, które zapewniają wyższą i bardziej oszczędną kulturę pracy i lepszą dynamikę prędkości obrotowych".

Nowy Focus będzie również dostępny z manetkami zmiany przełożeń, które umożliwiają zmianę biegów bez odrywania rąk od kierownicy. Rozwiązanie to dostępne będzie w opcji, wraz z przekładnią automatyczną oraz przekładnią automatyczną PowerShift, zarówno w wersjach benzynowych jak i wysokoprężnych.

Gama silnikowa zmodernizowanego modelu Ford Focus to:
BENZYNA
- 1.0 EcoBoost 100 KM/skrzynia 5-biegowa manualna
- 1.0 EcoBoost 125 KM/skrzynia 6-biegowa manualna
- 1.0 EcoBoost 125 KM/skrzynia 6-biegowa automatyczna (2015)
- 1.5 EcoBoost 150 KM/skrzynia 6-biegowa manualna
- 1.5 EcoBoost 150 KM/skrzynia 6-biegowa automatyczna (2015)
- 1.5 EcoBoost 180 KM/skrzynia 6-biegowa manualna
- 1.5 EcoBoost 180 KM/skrzynia 6-biegowa automatyczna (2015)
- 1.6 TI-VCT 85 KM/skrzynia 5-biegowa manualna
- 1.6 TI-VCT 105 KM/skrzynia 5-biegowa manualna
- 1.6 TI-VCT 125 KM/skrzynia 5-biegowa manualna
- 1.6 TI-VCT 125 KM/skrzynia 6-biegowa automatyczna PowerShift
DIESEL
- 1.5 TDCi 95 KM/skrzynia 6-biegowa manualna
- 1.5 TDCi 120 KM/skrzynia 6-biegowa manualna
- 1.5 ECOnetic 105 KM/skrzynia 6-biegowa manualna
- 1.5 TDCi 120 KM/skrzynia 6-biegowa automatyczna PowerShift (2015)
- 1.6 TDCi 95 KM/skrzynia 6-biegowa manualna
- 1.6 TDCi 115 KM/skrzynia 6-biegowa manualna
- 2.0 TDCi 150 KM/skrzynia 6-biegowa manualna
- 2.0 TDCi 150 KM/skrzynia 6-biegowa automatyczna PowerShift
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane