/  / Silnik Roku 2014 znów dla Forda

Silnik Roku 2014 znów dla Forda

null
© Ford
null

Czas leci, ale w konkursie Engine of the Year znów triumfuje Ford i jego silnik benzynowy 1.0 EcoBoost. W tym roku firma wprowadzi na rynek wersję, która generować będzie moc zwiększoną do 140 KM.

W tegorocznej edycji konkursu International Engine of the Year fordowski silnik 1.0 EcoBoost zdobył w klasyfikacji łącznej 351 punktów. To wystarczyło do wyprzedzenia najpoważniejszych konkurentów, którym okazało się Ferrari z silnikiem 4.5 V8 (281 punktów) oraz Volkswagen i konstrukcja 1.4 TSI Twincharger (254 punkty).

"W tym roku rywalizacja była wyjątkowo zacięta, jednak silnik EcoBoost o pojemności 1,0 litra nadal góruje nad konkurentami pod względem kultury pracy, elastyczności oraz wydajności - podkreśla Dean Slavnich, współprzewodniczący konkursu i wydawca magazynu Engine Technology International. "Jednostka EcoBoost 1.0 to jeden z najlepszych przykładów technologicznego postępu w dziedzinie silników".

Ford triumfuje w konkursie już po raz trzeci z rzędu. Doładowana jednostka 1.0 EcoBoost jest dostępna w gamie takich modeli jak Fiesta, B-Max, Focus, C-Max/Grand C-Max, EcoSport oraz Ford Tourneo Connect.

Co warto podkreślić, silnik EcoBoost 1.0 uzupełni również gamę jednostek oferowanych w nowym Mondeo, którego premierę na rynku europejskim zaplanowano pod koniec 2014. Tym samym będzie to najmniejszy silnik wykorzystywany do napędu tak dużego auta.

Niewielki silnik o pojemności 1 litra jest dostępny w wersjach o mocy 100 i 125 KM, przy czym Ford zaprezentował niedawno wersje Fiesta Red Edition i Black Edition, wyposażone w 140-konną odmianę tej jednostki.

Fiesta Red Edition i Black Edition przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9 sekund, osiągają maksymalną prędkość 201 km/h i według danych producenta spala średnio około 4,5 l/100 km.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane