/  / Seat Mii...łość od pierwszego wejrzenia

TEST | Seat Mii...łość od pierwszego wejrzenia

SEAT Mii by MANGO 2014
© IBRM Samar
SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014SEAT Mii by MANGO 2014

Seat Mii jest chyba najbardziej niedocenianym modelem spośród trojaczków należących do grupy Volkswagena. A doceniać jest co - jest to taka sama konstrukcja, a dodatkowo w nasze ręce trafiła wersja Mii by Mango zdecydowanie wyróżniająca się wśród "braci".

Opowiadanie znajomym jakie ciekawe auto było testowane w redakcji, w tym przypadku zawsze kończyło się takim samym pytaniem "a co to jest Seat Mii?". Okazywało się, że wszyscy kojarzyli Volkswagena Up! oraz Skodę Citigo, ale hiszpańskiego brata nie znał niemal nikt. Wydaje się, że Seat zrozumiał sytuację swojego najmniejszego auta i nie stawia na klienta masowego, który wybiera raczej odpowiednik ze znaczkiem Skody lub Volkswagena, ale swoją ofertą chciałby zainteresować osoby stawiające na indywidualność. Wersja specjalna Mii by Mango w szczególności skierowana jest do przedstawicielek płci pięknej. Pewne jest jednak, że i mężczyzna za kierownicą tego modelu nie będzie czuł się nieswojo. Bo nie można przecież przyjąć, że np. mały wieszaczek na torebkę umieszczony na schowku pasażera urąga czyjejś męskości. Wydaje się wręcz, że jest to jedynie zagrywka marketingowa bowiem auto otrzymało chociażby usportowione fotele w tapicerce Alcantara, co zdecydowanie bardziej docenią mężczyźni. Co jeszcze wyróżnia specjalną wersję sygnowaną przez znaną markę Mango? Przede wszystkim kolor – jasny beż zdecydowanie rzuca się w oczy pośród standardowych odcieni lakierów. Można wręcz powiedzieć, że kojarzy się z gustownie wykończonymi … frontami kuchennymi. Producent przewidział również możliwość wyboru koloru czarnego. Z zewnętrznych wyróżników uwagę zwracają również agresywnie wyglądające szare felgi, a także elektrycznie otwierane okno dachowe, co w tej klasie pojazdów jest widokiem bardzo rzadkim.

PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE

Seat Mii
Toyota Aygo
Renault Twingo
Wersja   by Mango X-Clusiv Intens
Cena bazowa wersji [PLN] 49 595 47 500 45 900

Długość [mm] 3557 3455 3565
Szerokość [mm] 1641 1615
1647
Wysokość [mm] 1489 1460 1557
Rozstaw osi [mm] 2420 2340 2492
Bagażnik min/max [litry] 238/951 168/780 219/980
Masa własna/DMC [kg] 854/1290 940/1240 864/1359
Zawieszenie przód McPherson McPherson McPherson
Zawieszenie tył belka skrętna belka skrętna
belka skrętna
Rozmiar kół - przód/tył 185/55/R15 165/60/R15   165/65/R15-185/60R15
Hamulce przód/tył tarczowe wentylowane/bębnowe tarczowe wentylowane/bębnowe tarczowe wentylowane/tarczowe
* podane ceny nie uwzględniają aktualnie obowiązujących rabatów

Wiele osób zastanawia się co może być takiego szczególnego w Seacie Mii aby mógł on przekonać do siebie potencjalnego nabywcę? Można powiedzieć, że nam udzieliła się walentynkowa atmosfera i samochód w 100% nas uwiódł. Pierwsze zajęcie miejsca za kierownicą i wydaje się, że Mii nie ma nic co mogłoby wzbudzać zachwyt. Owszem fotele posiadające zintegrowane zagłówki są bardzo przyjemne i pozwalają na zajęcie wygodnej pozycji, a deska rozdzielcza posiada ozdobne wstawki, ale przecież poza tym to całe wnętrze już skądś znamy. W końcu niewiele się różni od Citigo i VW Up!. Jednak już pierwsze przejechane kilometry przekonują nas do tego, że ten model ma coś w sobie co przyciąga i zachęca – wytwarzana jest po prostu bardzo przyjemna atmosfera, w której podróżując czujemy jedność z samochodem. Dość powiedzieć, że przejechanie pierwszych 10 kilometrów w warszawskich korkach zajęło półtorej godziny, a po wyjściu nie czuło się nawet zmęczenia. Dodatkowo ogólną satysfakcję zapewniał, pomimo niskich temperatur,  uchylony szyberdach (nie można jednak wtedy zapominać o jednoczesnym ogrzewaniu wnętrza od dołu). Nasuwała się jedynie myśl, że to auto jest właśnie do takiej jazdy stworzone – do dużego ruchu i wąskich przestrzeni. To czego zdecydowanie brakowało w naszym egzemplarzu to system automatycznego wyłączania silnika, co pozwoliłoby na większą oszczędność paliwa (system taki kosztuje 1 500 zł i pozwala obniżyć zużycie w mieście o 0,8l/100km). Dłuższe postoje ukazały też inny mankament zastosowanej 3-cylindrowej jednostki o zapłonie iskrowym o pojemności 1.0 litra i mocy 75 KM – mianowicie samochodem wyraźnie szarpało gdy silnik był na obrotach jałowych. Wydaje się również, że kobiety (do których przecież Mii by Mango jest kierowane) doceniłyby wyposażenie samochodu w skrzynię automatyczną. Cieszyć się można z kolei z posiadania kierownicy, gałki skrzyni biegów oraz dźwigni hamulca ręcznego, wykończonych skórą, co oprócz komfortu dodaje także prestiżu.


Podczas naszego testu auto zdecydowaną większość czasu spędzało w mieście, jednak pojawiła się również możliwość wypróbowania jego sił podczas jazdy autostradowej. Trzeba szczerze przyznać, że jazda z prędkością 140 km/h nie była, dla tego małego przecież pojazdu, żadnym specjalnym wyczynem. Może w środku nie panowała błoga cisza, ale też mieliśmy okazje jeździć zdecydowanie gorzej wyciszonymi modelami. O ile zabezpieczenie akustyczne od strony silnika stoi na przyzwoitym poziomie to już w tylnej części wygląda to gorzej. Przekonaliśmy się o tym gdy niezbędne było zaparkowanie samochodu na grząskim podłożu. Po wyjechaniu na asfalt kawałki ziemi odrywały się od kół i uderzały w nadkola, co zapewniało dość głośne wrażenia akustyczne. Był to zdecydowanie najmniej pozytywny element całego testu. To co z kolei zaskoczyło na plus to zużycie paliwa. Średnie spalanie wyniosło bowiem 5,7 l/100 km co przy przejechaniu setek kilometrów niemal non stop ruszając i hamując jest bardzo dobrym wynikiem. Swoją drogą wszystkie wskaźniki podróży, w tym spalania, można było odczytać z niewielkiego, ale wystarczająco czytelnego, dotykowego wyświetlacza umieszczonego tuż powyżej konsoli centralnej. To dodatkowo wbudowane urządzenie pozwalało również na sterowanie multimediami, a także nawigacją, która wykonywała swoje zadania bardzo dobrze, ale wydaje się, że działała z niewielkim opóźnieniem. Pozwalało także na połączenie poprzez Bluetooth telefonu komórkowego i korzystanie z niego bez zbędnego odrywania wzroku od tego co działo się przed autem.

DANE TECHNICZNE DOTYCZĄCE UKŁADU NAPĘDOWEGO I OSIĄGI

Seat Mii  
Toyota Aygo
Renault Twingo
Wersja   by Mango X-Clusiv Intens
Cena bazowa wersji [PLN] 49 595 47 500 45 900

Budowa silnika/paliwo Benz R3 12V Benz R3 12V Benz R3 12V Turbo
Pojemność silnika [cm3] 999 998 898
Moc [KM/obr./min] 75/6200 69/6000 90/5500
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr.min] 95/3000-4300 95/4300 135/2500
Skrzynia biegów 5-biegowa manualna
5-biegowa manualna 5-biegowa manualna
Napęd przód przód przód
Przyspieszenie 0-100 km/h [sek] 13,2 14,2 10,8
Prędkość maksymalna [km/h] 171 160
165
Spalanie miasto [l/100km] 5,9 5,0 4,9
Spalanie trasa [l/100km] 4,0 3,6 3,9
Spalanie średnie [l/100km] 4,7 4,1 4,3
* podane ceny nie uwzględniają aktualnie obowiązujących rabatów

Producent podaje, że bagażnik potrafi pomieścić 251 litrów, wydaje się to jednak wartością nieco na wyrost. Tak czy inaczej jest zupełnie wystarczająco miejsca żeby zapakować dwie średniej wielkości torby, co powinno być zadowalające dla użytkowników tego niewielkiego "mieszczucha". W tym miejscu chcielibyśmy zaapelować do inżynierów grupy Volkswagen o drobną zmianę konstrukcyjną systemu podnoszenia tylnej półki bagażowej. Otwiera się ją i zamyka ręcznie, co w praktyce oznacza tyle, że po włożeniu toreb do bagażnika o tej półce się… zapomina i przypomina dopiero gdy próbuje się wyjechać tyłem z miejsca parkingowego, a to tylko z tego powodu, że zasłania ona niemal całkowicie tylną szybę. Wystarczyłoby zastosowanie tak prostego rozwiązania jak sznureczki przymocowywane do klapy bagażnika i problem by nie występował.

Pakiet promocyjny Mii by Mango, kosztuje 4 695 zł i przeznaczony jest jedynie dla wersji wyposażeniowej Style. Oznacza to tyle, że posiadaczem tej ciekawej odmiany można być już za 45 695 zł dla nadwozia 3-drzwiowego z silnikiem 1.0 60 KM lub 47 295 zł dla nadwozia 5-drzwiowego z tą samą jednostką. Jeżeli ktoś szuka samochodu, który wyróżni go w tłumie aut poruszających się po drogach to ta propozycja może być właśnie dla niego.

Zalety:
+ wykończenie wnętrza
+ niskie spalanie
+ wystarczająca dynamika

Wady:
- półka bagażowa otwierana i zamykana manualnie
- drgania silnika
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane